• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Eterisk
    theea skrev 2013-10-22 13:47:07 följande:
    Jisses att min lilla kommentar om att va smal tog så illa. Jag kanske skrev det klumpigt, tycker fortfarande att 64kg är för litet för en man. Sen tycker jag även han har varit skit duktig och att han är snygg på alla sina bilder. Varför ni andra ska lägga er i ett samtal mellan min och Jon, vet jag faktiskt inte. Han är väl vuxen nog att föra sin egen talan? Jag tycker alla är duktiga här. Det jag menade med hans otrevliga svar att han direkt skulle hugga på min kroppsform. Jag stormtrivs med min kropp och mina små tuttar :) .
    Ja, det var verkligen otroligt klumpigt och totalt onödigt (och du fortsätter dessutom att hävda den där skiten i det här inlägget också vilket ju är fascinerande korkat gjort).

Jon kan uppenbarligen svara för sig själv, men vill du diskutera med någon privat får du göra det i ett PM. Det begriper du väl ändå? 
  • Toboas
    Anonym (också pappa) skrev 2013-10-23 09:38:53 följande:

Det löjliga jag reagerade på var främst att du kände dig tvungen att ge tillbaka! Med ett högst fånigt och taskigt personangrepp dessutom. Säger en hel del om dig som person när du gör på det viset.
    Fast det Jon skrev var ju ett exempel, inte ett persongrepp eller har det postats bilder här tidigare som gör att han hade något att anmärka på? Det var knappast poängen i inlägget utan att det är skillnad mellan att säga att "jag tycker" eller "du är". 
    Jon the papa skrev 2013-10-22 10:00:39 följande:
    Även om det va en högst subjektiv kommentar, så är det ju samma som att säga att jag tycker du ser för mullig och får oproportionerligt liten byst för att vara kvinna även om det är min subjektiva åsikt.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Anonym (också pappa)
    Toboas skrev 2013-10-23 10:10:12 följande:
    Fast det Jon skrev var ju ett exempel, inte ett persongrepp eller har det postats bilder här tidigare som gör att han hade något att anmärka på? Det var knappast poängen i inlägget utan att det är skillnad mellan att säga att "jag tycker" eller "du är". 

Där har du tyvärr fel. Det var uppenbart inget "exempel". Han har gått in och kikat på hennes profil och bilder, och sen utifrån det valt att kommentera hennes utseende negativt, endast för att få ge igen. Det är det som jag tycker är så onödigt och löjligt - låg nivå helt enkelt. Hade kunnat kommentera sig ur det hela på ett så mycket bättre sätt än som gjordes.

Skitsamma - jag känner varken theea eller Jon the papa. Har bara svårt för när folk sätter sig över andra på ett besserwisserigt sätt. Är inte här för att kladda ner tråden - ber om ursäkt om någon stört sig på mina inlägg. Ha det fint alla!
  • Jon the papa
    Anonym (Lisa) skrev 2013-10-23 07:27:44 följande:
    Jon the papa: 

Har inte du någon matblogg eller så? Har för mig att jag läst nåt förut där du lägger upp bilder på mat. Har själv hållt på med lchf, gick ner 11 kg, men har lagt ner det för tillfället pga olika omständigheter. 
    Känner mig inte alls ok.. 
    Mår mycket bättre när jag skippar pasta, bröd etc. Dessutom har då kilona lyckats smyga sig på igen Gråter

Tänkte ta tag i detta igen snart. O det är bra med inspiration då. 

Sen undrar jag också, fuskar du aldrig? en chipsbit nån helg eller en kaka nån fest?

Hur som helst, bra jobbat, du e duktig och fin!                  
    Hej på dig och tack så mycket :) Alltid kul med pepp även om det spårade lite här på slutet som du kanske sett. 

Jag har ibland länkat min matkatalog ifrån facebook där jag lägger upp bilder titt som tätt och de flesta saker jag lägger upp lägger jag även till recept och hur man tillagar det.

https://www.facebook.com/jonas.ostensson/media_set?set=a.10151009309334579.485995.592434578&type=3

Här har du katalogen. Min facebook är öppen så det är inte nödvändigt att bli vän med mig för att se på bilderna. 

Ärsh jag har allt haft mina perioder också då jag trotts bättre vetande gått loss på pasta och potatis likt en pundare en längre tid. Alla har vi våra mörka stunder hehe.

Och självklart så står jag inte som hälsoguru med pekpinnen även om jag är väldigt kunnig om kost och hälsa så gör jag nått så orimligt som att snusa och röka samtidigt.

Och i helgen så gick en halv påse ostbollar ner tillsammans med ett snickersglasspaket som delades med älskligen. Vi hade bara ont efteråt och mådde dåligt hehe. Men till mitt försvar så vet jag ju att jag gör fel och har min idealvikt så 2-3 dagars normalt lchf ätande så är allt tillbaka som vanligt.

Så visst fuskar jag allt ibland. typ var eller varannan helg. Fast det gjorde jag inte när jag skulle gå ner i vikt. Kanske åt potatis eller pasta en gång i månaden då ungefär. Men håller mig i regel til mån-fre LCHF (De nästan alltid nån utav de rätterna som finns bland bilderna) och lör-sön så gör jag lite som jag vill, fast blir ofta lchf iallafall för jag mår ju bäst då.

Hoppas du får lite inspiration bland bilderna :) Och tack igen.
  • Anonym (vikten..)

Tycker att jon the papa har en fin kropp på sina bilder och är snygg. Men jag anser att 64 kg är för lite för en man. i teorin. Man kan inte se på vågen eller på bmi alltid om det är något som är ultimat för en viss person. Det är konstigt att alla ska vara stöpta ur samma form och att alla med samma längd ska passa i ett visst antal kg för att klassas som perfekta, snygga eller manliga.

Är man frisk, och man är het, så borde det räcka. Och jag tycker att du, jon the papa, både är het och ser hälsosam ut. Även fast jag inte alls tror på lchf kost :)

Grattis till fint resultat!

• Anonym (Lisa)
    Jon the papa skrev 2013-10-23 11:55:43 följande:
    Hej på dig och tack så mycket :) Alltid kul med pepp även om det spårade lite här på slutet som du kanske sett. 

Jag har ibland länkat min matkatalog ifrån facebook där jag lägger upp bilder titt som tätt och de flesta saker jag lägger upp lägger jag även till recept och hur man tillagar det.

www.facebook.com/jonas.ostensson/media_set?se...

Här har du katalogen. Min facebook är öppen så det är inte nödvändigt att bli vän med mig för att se på bilderna. 

Ärsh jag har allt haft mina perioder också då jag trotts bättre vetande gått loss på pasta och potatis likt en pundare en längre tid. Alla har vi våra mörka stunder hehe.

Och självklart så står jag inte som hälsoguru med pekpinnen även om jag är väldigt kunnig om kost och hälsa så gör jag nått så orimligt som att snusa och röka samtidigt.

Och i helgen så gick en halv påse ostbollar ner tillsammans med ett snickersglasspaket som delades med älskligen. Vi hade bara ont efteråt och mådde dåligt hehe. Men till mitt försvar så vet jag ju att jag gör fel och har min idealvikt så 2-3 dagars normalt lchf ätande så är allt tillbaka som vanligt.

Så visst fuskar jag allt ibland. typ var eller varannan helg. Fast det gjorde jag inte när jag skulle gå ner i vikt. Kanske åt potatis eller pasta en gång i månaden då ungefär. Men håller mig i regel til mån-fre LCHF (De nästan alltid nån utav de rätterna som finns bland bilderna) och lör-sön så gör jag lite som jag vill, fast blir ofta lchf iallafall för jag mår ju bäst då.

Hoppas du får lite inspiration bland bilderna :) Och tack igen.

åh, tack snälla! Vad gott allt såg ut!!

Skönt att höra att du också kan fuska ibland. Det är så svårt vissa dagar då man har familj som inte äter lchf. Man är iväg, bortbjuden, stressad osv.. Har oftast funkat när man ger sig fan på det, men helgerna...barnens godispåse är farligt lockande...

Men vet att jag gick ner i vikt trots att jag fuskade lite då och då. Så snart e jag på benen igen och kör på!

tack!!    
  • Jon the papa
    Anonym (också pappa) skrev 2013-10-23 09:38:53 följande:

Äh... tycker du visar med all önskvärd tydlighet hur illa du tog vid dig och hur överdriven din motreaktion var genom detta långa försvarsinlägg. Det bästa du kunde gjort hade varit att bara ta det med en klackspark. Ta till dig det positiva istället för att fokusera på den självtolkade förolämpningen.Uppenbart att ditt sk. kalasbra självförtroende är oerhört skört om du tappar balansen för en sådan kommentar. Suverän självkänsla - verkligen. Det löjliga jag reagerade på var främst att du kände dig tvungen att ge tillbaka! Med ett högst fånigt och taskigt personangrepp dessutom. Säger en hel del om dig som person när du gör på det viset. Nästa gång bör du räkna till tio och försöka se lite mer rationellt på ev. kritiska kommentarer om din vikt. Ett lämpligt svar hade enkelt varit: tack för komplimangen, men trivs utmärkt med min vikt, känner mig inte alls för smal." Punkt, enkelt va? Istället börjar du gå i försvarsställning och hugga tillbaka med direkt otrevliga personangrepp... Lär dig något av detta istället - be the bigger man!
    Haha åter igen, "Du tycker" att jag visar att jag tagit illa åt mig. Förstår du inte att det är rätt så ointressant vad du anser dig tro och tycka när du inte vet någonting överhuvetaget om mig eller hur jag är som person? 

Vad du anser det bästa jag kunde ha gjort är också rätt så ointressant då det är vad du tycker bara. Sen så har jag nog alltid skrivit långt vad det än gäller. Jag skriver ungefär som jag pratar. På gott och ont. Men man behöver faktiskt inte tycka om mig, man får tycka hur illa eller bra om mig man vill eller tycka, att jag kan göra saker på andra sätt. Förhoppningsvis har man självinsikt nog att förstå att folk tänker och agerar på olika sätt. 

Du får gladeligen svara på personliga småangrep om hur du ser ut med att du mår bra och trivs. 

Sen behöver du inte på samma sätt tro eller inte tro på mig om jag säger att jag har ett alldeles fantastiskt självförtroende och självkänsla jämfört med vem jag var innan. Det liksom påverkar inte min vardag vad du tycker eller tror. Hennes lilla manlighets kommentar var bara så urbotat korkad och dum så att jag kände att jag "ville" skriva på det sätt jag gjorde.

Jag förklarade också rätt ingående om vad jag ansåg om mitt eget agerande och varför. Eller framgick inte det tydligt nog för herrn kanske? Jag har ju inte ens försvarat mig. Jag sa varför jag gjorde vad jag gjorde. Sen om du inte förstod det det får va på din lott. Andra förstår det rätt så klart verkar det som. 
    Anonym (också pappa) skrev 2013-10-23 10:35:57 följande:

Där har du tyvärr fel. Det var uppenbart inget "exempel". Han har gått in och kikat på hennes profil och bilder, och sen utifrån det valt att kommentera hennes utseende negativt, endast för att få ge igen. Det är det som jag tycker är så onödigt och löjligt - låg nivå helt enkelt. Hade kunnat kommentera sig ur det hela på ett så mycket bättre sätt än som gjordes.

Skitsamma - jag känner varken theea eller Jon the papa. Har bara svårt för när folk sätter sig över andra på ett besserwisserigt sätt. Är inte här för att kladda ner tråden - ber om ursäkt om någon stört sig på mina inlägg. Ha det fint alla!
    Fast jo jag skrev det som ett exempel då jag gärna ville ha lite grund åtminstone till vad som var ett personligt påhopp som "HON" ansåg, alltså att jag var för smal för att vara "man". Och du kanske missade i mitt långa utlägg om vad jag gärna gör om jag känner mig utsatt för bara ren kär dumhet? Jepp jag blir småsint, lite hämdlysten och ibland kan jag vara lite dum själv. Det har jag självinsikt nog att erkänna. Men jag har sunt förnuft nog att förstå vad man säger och inte säger från första början. 

Och tillvägagångsättet var mycket riktigt som du sa att jag kikade på hennes profil och bilder då hon mig veterligen inte har lagt upp några bilder här själv ens. Men hade hon gjort det så hade jag antagligen om jag tyckt att det va värt att peppa gjort det. Hade jag "tyckt" något så hade jag hållit det för mig själv då detta är en motivationstråd. Jag säger alltid jämt precis vad jag tycker och menar det samt står för det. Men för den sakens skull så vet jag vad man säger och inte säger. Och gör man fel i enlighet med vad jag tycker är lämpligt så utdelar jag glatt lite syrligt men det får faktiskt ha lite grund. Och då skaffade jag mig det. Inte svårare än så. 

Som du avslutade själv. Du känner inte mig. Jag berättar glatt om varenda detalj om mig öppet och ärligt. Även vilka brister jag har. Fast i det stora hela så är jag en väldigt omtyckt liten filur som mest hela tiden försöker få folk i min omgivning att må bra och vara glada och det lyckas jag med :) 

Fast det får du fråga om i pm då detta är en pepp och glädjetråd. 

Gnäller du på att detta är lite för långt igen så "är det såhär jag skriver alltid jämt". Träffar man mig så märker man att det är så här jag talar också. Och det är inte menat som ett "försvar" mera upplysning om hur jag ser på saken. Och är inte det som faktiskt betyder nått? Inte vad du "tycker". Men anser bara att du har fel i det du skriver, och speciellt det du skriver "om" mig. Fast det är din mänskliga rätt att tycka fel :) 

• Jon the papa
    Ok det sista va lite väl besserwisserigt. Fan kan man inte redigera det man skrivit. Jaja. Du fick mig lite syrlig, en liten brist jag har trots självförtroendet och det där böset ;) 
  • Jon the papa
    Anonym (vikten..) skrev 2013-10-23 12:06:40 följande:
    Tycker att jon the papa har en fin kropp på sina bilder och är snygg. Men jag anser att 64 kg är för lite för en man. i teorin. Man kan inte se på vågen eller på bmi alltid om det är något som är ultimat för en viss person. Det är konstigt att alla ska vara stöpta ur samma form och att alla med samma längd ska passa i ett visst antal kg för att klassas som perfekta, snygga eller manliga.

Är man frisk, och man är het, så borde det räcka. Och jag tycker att du, jon the papa, både är het och ser hälsosam ut. Även fast jag inte alls tror på lchf kost :)

Grattis till fint resultat!
    Tackar, fast det är mycket hur vikt fördelas, många har en skrämmande mängd fett som ligger runt organen(farligt), det fettet väger också en hel del, men många har det dolt, därför kan en smal person som är precis lika lång som jag, ser ut precis som mig väga 70+ kilo. 

Väger jag 70 kilo (ja utan muskelbygg då) så ser jag bra jäkla lönnfet ut. Så alla är faktiskt mer eller mindre rätt likartade till formen generellt sätt även om små ytterheter finns åt båda hållen, Men ska man se det generellt så är alla väldigt lika.

Haha du får gärna PMa mig om varför du inte tror på lchf eller logkolhydrat kost (Nej ska inte försöka omvända dig) om du vill så slipper man ta upp massa trådplats och offtopic lite.

Men man kan "tro" sig veta mycket. Jag visste med god säkerhet mycket om kost för 4 år sedan. Vilket bara tyvärr var pinsamt fel.

Men massa tack iallafall   
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.