Anonym (också pappa) skrev 2013-10-23 09:38:53 följande:
Äh... tycker du visar med all önskvärd tydlighet hur illa du tog vid dig och hur överdriven din motreaktion var genom detta långa försvarsinlägg. Det bästa du kunde gjort hade varit att bara ta det med en klackspark. Ta till dig det positiva istället för att fokusera på den självtolkade förolämpningen.Uppenbart att ditt sk. kalasbra självförtroende är oerhört skört om du tappar balansen för en sådan kommentar. Suverän självkänsla - verkligen. Det löjliga jag reagerade på var främst att du kände dig tvungen att ge tillbaka! Med ett högst fånigt och taskigt personangrepp dessutom. Säger en hel del om dig som person när du gör på det viset. Nästa gång bör du räkna till tio och försöka se lite mer rationellt på ev. kritiska kommentarer om din vikt. Ett lämpligt svar hade enkelt varit: tack för komplimangen, men trivs utmärkt med min vikt, känner mig inte alls för smal." Punkt, enkelt va? Istället börjar du gå i försvarsställning och hugga tillbaka med direkt otrevliga personangrepp... Lär dig något av detta istället - be the bigger man!
Haha åter igen, "Du tycker" att jag visar att jag tagit illa åt mig. Förstår du inte att det är rätt så ointressant vad du anser dig tro och tycka när du inte vet någonting överhuvetaget om mig eller hur jag är som person?
Vad du anser det bästa jag kunde ha gjort är också rätt så ointressant då det är vad du tycker bara. Sen så har jag nog alltid skrivit långt vad det än gäller. Jag skriver ungefär som jag pratar. På gott och ont. Men man behöver faktiskt inte tycka om mig, man får tycka hur illa eller bra om mig man vill eller tycka, att jag kan göra saker på andra sätt. Förhoppningsvis har man självinsikt nog att förstå att folk tänker och agerar på olika sätt.
Du får gladeligen svara på personliga småangrep om hur du ser ut med att du mår bra och trivs.
Sen behöver du inte på samma sätt tro eller inte tro på mig om jag säger att jag har ett alldeles fantastiskt självförtroende och självkänsla jämfört med vem jag var innan. Det liksom påverkar inte min vardag vad du tycker eller tror. Hennes lilla manlighets kommentar var bara så urbotat korkad och dum så att jag kände att jag "ville" skriva på det sätt jag gjorde.
Jag förklarade också rätt ingående om vad jag ansåg om mitt eget agerande och varför. Eller framgick inte det tydligt nog för herrn kanske? Jag har ju inte ens försvarat mig. Jag sa varför jag gjorde vad jag gjorde. Sen om du inte förstod det det får va på din lott. Andra förstår det rätt så klart verkar det som.
Anonym (också pappa) skrev 2013-10-23 10:35:57 följande:
Där har du tyvärr fel. Det var uppenbart inget "exempel". Han har gått in och kikat på hennes profil och bilder, och sen utifrån det valt att kommentera hennes utseende negativt, endast för att få ge igen. Det är det som jag tycker är så onödigt och löjligt - låg nivå helt enkelt. Hade kunnat kommentera sig ur det hela på ett så mycket bättre sätt än som gjordes.
Skitsamma - jag känner varken theea eller Jon the papa. Har bara svårt för när folk sätter sig över andra på ett besserwisserigt sätt. Är inte här för att kladda ner tråden - ber om ursäkt om någon stört sig på mina inlägg. Ha det fint alla!
Fast jo jag skrev det som ett exempel då jag gärna ville ha lite grund åtminstone till vad som var ett personligt påhopp som "HON" ansåg, alltså att jag var för smal för att vara "man". Och du kanske missade i mitt långa utlägg om vad jag gärna gör om jag känner mig utsatt för bara ren kär dumhet? Jepp jag blir småsint, lite hämdlysten och ibland kan jag vara lite dum själv. Det har jag självinsikt nog att erkänna. Men jag har sunt förnuft nog att förstå vad man säger och inte säger från första början.
Och tillvägagångsättet var mycket riktigt som du sa att jag kikade på hennes profil och bilder då hon mig veterligen inte har lagt upp några bilder här själv ens. Men hade hon gjort det så hade jag antagligen om jag tyckt att det va värt att peppa gjort det. Hade jag "tyckt" något så hade jag hållit det för mig själv då detta är en motivationstråd. Jag säger alltid jämt precis vad jag tycker och menar det samt står för det. Men för den sakens skull så vet jag vad man säger och inte säger. Och gör man fel i enlighet med vad jag tycker är lämpligt så utdelar jag glatt lite syrligt men det får faktiskt ha lite grund. Och då skaffade jag mig det. Inte svårare än så.
Som du avslutade själv. Du känner inte mig. Jag berättar glatt om varenda detalj om mig öppet och ärligt. Även vilka brister jag har. Fast i det stora hela så är jag en väldigt omtyckt liten filur som mest hela tiden försöker få folk i min omgivning att må bra och vara glada och det lyckas jag med :)
Fast det får du fråga om i pm då detta är en pepp och glädjetråd.
Gnäller du på att detta är lite för långt igen så "är det såhär jag skriver alltid jämt". Träffar man mig så märker man att det är så här jag talar också. Och det är inte menat som ett "försvar" mera upplysning om hur jag ser på saken. Och är inte det som faktiskt betyder nått? Inte vad du "tycker". Men anser bara att du har fel i det du skriver, och speciellt det du skriver "om" mig. Fast det är din mänskliga rätt att tycka fel :)