• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • vampyria2

Vägde som mest 128 kg är nu nere på 57 kg till mina 160 cm, är skönt kan jag lova

• Severus
    vampyria2 skrev 2013-10-23 19:45:32 följande:
      Vägde som mest 128 kg är nu nere på 57 kg till mina 160 cm, är skönt kan jag lova

Wow!!!!!!
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • NenneLo
    Jon the papa skrev 2013-10-23 19:22:48 följande:
    www.facebook.com/jonas.ostensson/media_set?se...

Här har du min matkatalog på facebook med recept och allt är LCHF och kan ätas ungefär hur mycket som helst utav. Säger som till så många andra, testa i en månad (2 veckor kan va lite skumt för många) utan fusk så kommer man nog antagligen aldrig äta på samma sätt resten av sitt liv. 

Ska man testa så är det väldigt bra om man läser

www.kostdoktorn.se/lchf

Detta först innan, 3 sidor typ isch, fast ändrade mitt liv iallafall till bara det bättre :)  
    Men så gott allt ser ut! 
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • NenneLo

Wow!
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Tom Araya
    Jon the papa skrev 2013-10-23 19:22:48 följande:
    www.facebook.com/jonas.ostensson/media_set?se...

Här har du min matkatalog på facebook med recept och allt är LCHF och kan ätas ungefär hur mycket som helst utav. Säger som till så många andra, testa i en månad (2 veckor kan va lite skumt för många) utan fusk så kommer man nog antagligen aldrig äta på samma sätt resten av sitt liv. 

Ska man testa så är det väldigt bra om man läser

www.kostdoktorn.se/lchf

Detta först innan, 3 sidor typ isch, fast ändrade mitt liv iallafall till bara det bättre :)  
    Hur mycket som helst av LCHF-mat....jo, tjena?! Obestämd
  • Tom Araya
    NenneLo skrev 2013-10-23 18:59:45 följande:
    LCHF alltså, det har jag hört mycket gott om. Även sett övertygande resultat. Men ännu har jag inte vågat testa, kanske för att man hör olika från olika håll. 
    Det är som med alla andra dieter, passar/fungerar bra för vissa, mindre bra för andra.
  • Jon the papa
    Tom Araya skrev 2013-10-23 20:49:28 följande:
    Hur mycket som helst av LCHF-mat....jo, tjena?! Obestämd
    Ja förutom att man blir mätt utav en tallrik av vilken som utav rätterna så det knappt går att äta mer iofs pga den rätt höga fetthalten. Fast vet inte riktigt hur du menar nu heller iofs. Man äter när man är hungrig punkt. Äter man för mycket ser kroppen till att göra sig av med överskottet. Är man fet och äter blir man mätt längre då kroppen går på fettdrift, är man smal som mig så blir man hungrigare snabbare när kroppen gjort sig av med maten. Varje rätt håller mättheten i regel i en 5-8 timmar, och om du tänker ckal tänk så gick jag ner mina 30 kg på att ligga på ca 3500 kcal om dagen och utan träning så helt meningslöst att räkna kalorier. Kalorier i sig spelar ingen roll, det som spelar roll är vad man äter.

Gå ner i vikt = ät rätt

Bli snygg och fitta till dig ytterligare = träna

Svårare än så är det inte.    
  • Jon the papa

Herrejävlar människa ! Haha Du har ju gått ner en MIG liksom. Sjuka grattis! Haha tänk att släpa runt en Jonas på knäskålarna hela dagarna. Massa grattis och applåder :)

• Jon the papa
    Tom Araya skrev 2013-10-23 20:50:54 följande:
    Det är som med alla andra dieter, passar/fungerar bra för vissa, mindre bra för andra.
    Nej det är inte som alla andra dieter. Det är ju förböveln att äta på ett sätt som kroppen fungerar. Att kalla LCHF för diet blir snedvridet. Det ska kallas för kosthållning. Diet insinuerar att det är nått man äter kort tid för att gå ner i vikt.

Viktnedgången är en bieffekt utav att kroppen äntligen funkar som den skall göra. Och man måste prata i generella drag utan att se till ytterheter. Utav de 20 st jag kanske hjälpt med detta så är det kanske 5 st som hävdat att det inte fungerar. Fast det kommer snabbt fram att de inte ens ätit så som man ska utan kört nått varannan dag tjafs. Så det är inte en fråga om fungerar. Skulle nog säga att det passar den generella massan. Det enda svåra är att man behöver tänka om och lära bort skit man blivit itutad ett helt liv av vad som faktiskt är nyttigt och bra för en. Ofta blir det helt tvärt om.

Har inte än idag på allvar träffat en endaste individ detta inte fungerat på exakt samma sätt som det gjort för mig. Och bara ett par hundra tusentals håller med och berättar om samma sak.

Sjukt lätt att göra omedvetet fel (tex välja en tackocrydda påse till en köttfärsgratäng och vipps så blev den inte lchf)  

Klart som fan man också även låter lite som ett jehovas vittne när man kämpat med vikt ett helt liv. Gör tvärt om och lätt går ner 30 kilo och blir av med allergier man dragits med ett helt jäkla liv, tillsammans med krånglande gasig/upplåst fisande mage och ett säkert 10 tal till symptom.

Så nä att simpelt avfärda logkolhydratkost som en diet till ställer jag mig rätt tvärt emot.

Nu kommer studie efter studie utav kvalite och i samtliga så spöar lågkolhydrat kost allt ungefär. De flesta handlar ju om viktnedgång för feta. Hoppas bara att folk får upp ögonen för att det förändrar hälsan nått fantastiskt istället. Ja eller gör att typ-2 diabetiker blir symptomfria då. Och det gäller nog samtliga, om inte de blir helt fria från sitt insulinsprutande så mår de iallafall en go bit bättre och värre sjuka slipper mista synen och amputera benen som de accelererande får göra vid den lågfeta skyhöga kolhydratkost de trycker i folk som kallas "sockersjuka" och som förr botades med skräll.... bort med kolhydrater.  

Jepp jag blir lite uppjagad. Men för att det inte är som du säger bara :) 
  • Anonym (Skinnydip)

Nämen va duktiga ni är :)

Hoppar in här, bilder kommer bara jag är vid datorn :)

Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.