Tom Araya skrev 2013-10-23 20:50:54 följande:
Det är som med alla andra dieter, passar/fungerar bra för vissa, mindre bra för andra.
Nej det är inte som alla andra dieter. Det är ju förböveln att äta på ett sätt som kroppen fungerar. Att kalla LCHF för diet blir snedvridet. Det ska kallas för kosthållning. Diet insinuerar att det är nått man äter kort tid för att gå ner i vikt.
Viktnedgången är en bieffekt utav att kroppen äntligen funkar som den skall göra. Och man måste prata i generella drag utan att se till ytterheter. Utav de 20 st jag kanske hjälpt med detta så är det kanske 5 st som hävdat att det inte fungerar. Fast det kommer snabbt fram att de inte ens ätit så som man ska utan kört nått varannan dag tjafs. Så det är inte en fråga om fungerar. Skulle nog säga att det passar den generella massan. Det enda svåra är att man behöver tänka om och lära bort skit man blivit itutad ett helt liv av vad som faktiskt är nyttigt och bra för en. Ofta blir det helt tvärt om.
Har inte än idag på allvar träffat en endaste individ detta inte fungerat på exakt samma sätt som det gjort för mig. Och bara ett par hundra tusentals håller med och berättar om samma sak.
Sjukt lätt att göra omedvetet fel (tex välja en tackocrydda påse till en köttfärsgratäng och vipps så blev den inte lchf)
Klart som fan man också även låter lite som ett jehovas vittne när man kämpat med vikt ett helt liv. Gör tvärt om och lätt går ner 30 kilo och blir av med allergier man dragits med ett helt jäkla liv, tillsammans med krånglande gasig/upplåst fisande mage och ett säkert 10 tal till symptom.
Så nä att simpelt avfärda logkolhydratkost som en diet till ställer jag mig rätt tvärt emot.
Nu kommer studie efter studie utav kvalite och i samtliga så spöar lågkolhydrat kost allt ungefär. De flesta handlar ju om viktnedgång för feta. Hoppas bara att folk får upp ögonen för att det förändrar hälsan nått fantastiskt istället. Ja eller gör att typ-2 diabetiker blir symptomfria då. Och det gäller nog samtliga, om inte de blir helt fria från sitt insulinsprutande så mår de iallafall en go bit bättre och värre sjuka slipper mista synen och amputera benen som de accelererande får göra vid den lågfeta skyhöga kolhydratkost de trycker i folk som kallas "sockersjuka" och som förr botades med skräll.... bort med kolhydrater.
Jepp jag blir lite uppjagad. Men för att det inte är som du säger bara :)