• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • fd tjockisen
    7 michelingodingar skrev 2013-10-27 11:53:12 följande:
    WOOOOOOWWW så imponerad, sjukt bra gjort måste jag säga!!
    En fråga bara hur har du fått din hud att hänga med och bli så fin och fast?  
    Tack så mycket! :) det är väll lite sisådär med huden och det kommer inte fram väl i bilder, speciellt inte med kläder på. Jag gjorde en bukplastik i April 2012 så nu är magen tight som attan! Men på insidan av låren har jag lite ojämnheter (kan mycket väl bero på att fettet inte fördelat sig ordentligt, eller om det är lös hud det vet jag inte). Armarna har lite sladder högst upp och rumpan är lite slapp också. Inte så farligt, men allt kunde ju vara lite tightare.

Jag tror absolut att jag hade rätt mycket tur och jag var ju så ung när jag gick ned i vikt så det hjälpte väll. Ser jag på en 40-årig (eller äldre) kvinna som gått ned från 120 kg till min vikt idag ungefär så har hon ganska rejält mycket mer slapp hud (i de flesta fallen). Ungdom och styrketräning är nog nyckeln! Jag förlorade rätt mycket muskelmassa under viktnedgången, så det fanns inte mycket under skinnet i slutet, om man säger så, och jag såg då ut som ett stort russin (tänk: farmor). Men när jag styrketränar och fyller ut huden med lite mer muskler så blir allt mycket tightare, och så snabbt jag slappar till mig och blir en soffpotatis så blir min hud mycket slappare igen. Styrketräning hjälper nog inte huden dra ihop sig, tror inte det finns någon kur eller så för slapp hud förutom plastikkirurgi och TID. Men man kan fylla ut hudkostymen med muskler istället för fett! :)

Hoppas den här informationen hjälpte :)
  • NenneLo
    fd tjockisen skrev 2013-10-27 18:47:07 följande:
    Tack så mycket! :) det är väll lite sisådär med huden och det kommer inte fram väl i bilder, speciellt inte med kläder på. Jag gjorde en bukplastik i April 2012 så nu är magen tight som attan! Men på insidan av låren har jag lite ojämnheter (kan mycket väl bero på att fettet inte fördelat sig ordentligt, eller om det är lös hud det vet jag inte). Armarna har lite sladder högst upp och rumpan är lite slapp också. Inte så farligt, men allt kunde ju vara lite tightare.

Jag tror absolut att jag hade rätt mycket tur och jag var ju så ung när jag gick ned i vikt så det hjälpte väll. Ser jag på en 40-årig (eller äldre) kvinna som gått ned från 120 kg till min vikt idag ungefär så har hon ganska rejält mycket mer slapp hud (i de flesta fallen). Ungdom och styrketräning är nog nyckeln! Jag förlorade rätt mycket muskelmassa under viktnedgången, så det fanns inte mycket under skinnet i slutet, om man säger så, och jag såg då ut som ett stort russin (tänk: farmor). Men när jag styrketränar och fyller ut huden med lite mer muskler så blir allt mycket tightare, och så snabbt jag slappar till mig och blir en soffpotatis så blir min hud mycket slappare igen. Styrketräning hjälper nog inte huden dra ihop sig, tror inte det finns någon kur eller så för slapp hud förutom plastikkirurgi och TID. Men man kan fylla ut hudkostymen med muskler istället för fett! :)

Fantastiska resultat! En fråga, fick du bukplastiken gratis, eller vad kostar det? Någon som vet vilka kriterier det är för att få bukplastik?
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • fd tjockisen
    NenneLo skrev 2013-10-27 18:48:36 följande:
    Fantastiska resultat! En fråga, fick du bukplastiken gratis, eller vad kostar det? Någon som vet vilka kriterier det är för att få bukplastik?
    Jag valde att inte ens försöka få den gratis eftersom jag kände att jag försatt mig i situationen själv så jag fick ta mig tusan betala för "skadereparationen" annars hade jag fått dåligt samvete (jag är lite överkänslig). Men jag tror att det är olika kriterier på olika sjukhus. Ibland räcker det med 3 cm överhäng och i vissa fall säger de nej om du har under 10 cm överhäng, så man får möjligen försöka på olika ställen. Vissa nekar även operation om man inte har en infektion pga överhänget. Oftast får man väll en bukplastik på ett vanligt sjukhus också om man går fel väg och då kan det bli slarvjobb av en vanlig kirurg tyvärr. Om du själv är intresserad av bukplastik och inte har råd (kostar mellan 45.000-75.000 kr för en full bukplastik - ej runt hela överkroppen, pris varierar från klinik till klinik) så rekommenderar jag att gå till Akademikliniken. Där har du möjlighet att få den betald genom landstinget och de är riktigt skickliga :) i alla fall Jonas Röjdmark som håller till på Storängsvägen i Stockholm. Han gjorde min och det blev superfint.
  • NenneLo
    fd tjockisen skrev 2013-10-27 18:58:47 följande:
    Jag valde att inte ens försöka få den gratis eftersom jag kände att jag försatt mig i situationen själv så jag fick ta mig tusan betala för "skadereparationen" annars hade jag fått dåligt samvete (jag är lite överkänslig). Men jag tror att det är olika kriterier på olika sjukhus. Ibland räcker det med 3 cm överhäng och i vissa fall säger de nej om du har under 10 cm överhäng, så man får möjligen försöka på olika ställen. Vissa nekar även operation om man inte har en infektion pga överhänget. Oftast får man väll en bukplastik på ett vanligt sjukhus också om man går fel väg och då kan det bli slarvjobb av en vanlig kirurg tyvärr. Om du själv är intresserad av bukplastik och inte har råd (kostar mellan 45.000-75.000 kr för en full bukplastik - ej runt hela överkroppen, pris varierar från klinik till klinik) så rekommenderar jag att gå till Akademikliniken. Där har du möjlighet att få den betald genom landstinget och de är riktigt skickliga :) i alla fall Jonas Röjdmark som håller till på Storängsvägen i Stockholm. Han gjorde min och det blev superfint.
    Har ju inga planer på det än, men jag har en del övervikt och redan nu efter övervikt, en graviditet (och är gravid igen samt överviktig så måste gå ner i vikt) så hänger huden på magen rätt mycket. Det är ju mycket pengar, men jag förstår att det är värt det!! 

Hur ofta/vad tränar du för att hålla dig i god form? Och hur äter du? Glad Keep up the good work :D
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • fd tjockisen
    NenneLo skrev 2013-10-27 19:03:13 följande:
    Har ju inga planer på det än, men jag har en del övervikt och redan nu efter övervikt, en graviditet (och är gravid igen samt överviktig så måste gå ner i vikt) så hänger huden på magen rätt mycket. Det är ju mycket pengar, men jag förstår att det är värt det!! 

Hur ofta/vad tränar du för att hålla dig i god form? Och hur äter du? Glad Keep up the good work :D
    Ja det kan ju vara smart att börja kolla runt redan nu då, för det brukar ta sin lilla tid att planera allting och kolla upp för bästa pris och vård :)

Jag har inget egentligt tränings schema utan jag gör det jag känner för när jag känner för det. Under sommaren har jag jobbat som snickare/målare och därför fått mycket motion och styrka genom det. När motivationen slår till så försöker jag göra mesta dels av jobbet hemma (sit ups, armhävningar, plankan osv) eftersom gym är så dyrt, men ibland blir det ett månadskort på friskis. Helt ärligt så är jag rätt lat och det blir som det blir :) är inget träningsfreak men många snabba promenader tar jag i veckan.

Jag äter nästan samma sak varje dag. Till lunch och middag är det isbergssallad, gurka och lite majs, en halv kycklingfilé och 2 små potatisar och en tesked hemmagjord dressing (lågkalori). Till mellanmål brukar jag äta två knäckebröd med, lätta, kaviar och 2 kokta äggvitor på. Eller så äter jag cirka 180g minikeso med lågkalorisylt och 50g banan i. Ibland äter jag havregrynsgröt med banan, russin och mjölk till frukost men för det mesta blir det en kaffe på språng.

Så här ser schemat ut för mat på ett ungefär..
    Frukost: kaffe
    Lunch: kyckling m.m
    Mellanmål: keso eller knäckebröd
    Middag: kyckling m.m

Så jag äter rätt ofta som du ser :)
  • 7 michelingodingar
    fd tjockisen skrev 2013-10-27 18:47:07 följande:

Ok, man ser inte att du skulle ha lite slapp hud öht Jag ska ringa om ny tid för en remiss för att få hjälp med buk och bröstplastik nu men det är ju armar och lår och rumpan som man sedan behöver få taight sen OM man nu får bukplastiken Men tack för att du delar med dig av hur du gjort
    NenneLo skrev 2013-10-27 18:48:36 följande:
    Jag arbetar som läkarsekreterare och kollade upp kriterierna här i mitt landsting och de har 3 kriterier som de går efter för att ens skicka remiss för en bukplastik. Det är att man har fått flera barn tätt och varit stor under graviditeten, varit kraftigt överviktig och sedan gått ner mycket i vikt och det sista är om man har fysiska och psykiska besvär av bukhänget samt att man måste ha minst 3-4 cm häng.
    Trots detta så är det inte säkert att man får operationen beror på läkaren. Sedan vet jag att ena sjukhuset här eller ena läkaren på ett sjukhus här är benhård med att man ska ha gått ner och ha ett BMI på 25 har man minsta över det så vägras man operation.

• Fetma

Nu har jag kollat igenom 110 sidor av denna tråd och jag måste bara säga: fy fan vad ni är duktiga och motiverande! Själv påbörjar jag min resa nedåt idag, minst 30 kilo ska bort. Före-bilder har tagits, och jag ska återkomma med efter-bilder!

• T T T

Tror ni man nånsin kan lägga in bilder via iPhone på fl? Vill ju visa mina framsteg åxå :)

Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.