fd tjockisen skrev 2013-10-27 18:47:07 följande:
Tack så mycket! :) det är väll lite sisådär med huden och det kommer inte fram väl i bilder, speciellt inte med kläder på. Jag gjorde en bukplastik i April 2012 så nu är magen tight som attan! Men på insidan av låren har jag lite ojämnheter (kan mycket väl bero på att fettet inte fördelat sig ordentligt, eller om det är lös hud det vet jag inte). Armarna har lite sladder högst upp och rumpan är lite slapp också. Inte så farligt, men allt kunde ju vara lite tightare.
Jag tror absolut att jag hade rätt mycket tur och jag var ju så ung när jag gick ned i vikt så det hjälpte väll. Ser jag på en 40-årig (eller äldre) kvinna som gått ned från 120 kg till min vikt idag ungefär så har hon ganska rejält mycket mer slapp hud (i de flesta fallen). Ungdom och styrketräning är nog nyckeln! Jag förlorade rätt mycket muskelmassa under viktnedgången, så det fanns inte mycket under skinnet i slutet, om man säger så, och jag såg då ut som ett stort russin (tänk: farmor). Men när jag styrketränar och fyller ut huden med lite mer muskler så blir allt mycket tightare, och så snabbt jag slappar till mig och blir en soffpotatis så blir min hud mycket slappare igen. Styrketräning hjälper nog inte huden dra ihop sig, tror inte det finns någon kur eller så för slapp hud förutom plastikkirurgi och TID. Men man kan fylla ut hudkostymen med muskler istället för fett! :)
Hoppas den här informationen hjälpte :)
Ok, man ser inte att du skulle ha lite slapp hud öht

Jag ska ringa om ny tid för en remiss för att få hjälp med buk och bröstplastik nu men det är ju armar och lår och rumpan som man sedan behöver få taight sen OM man nu får bukplastiken

Men tack för att du delar med dig av hur du gjort

NenneLo skrev 2013-10-27 18:48:36 följande:
Fantastiska resultat! En fråga, fick du bukplastiken gratis, eller vad kostar det? Någon som vet vilka kriterier det är för att få bukplastik?
Jag arbetar som läkarsekreterare och kollade upp kriterierna här i mitt landsting och de har 3 kriterier som de går efter för att ens skicka remiss för en bukplastik. Det är att man har fått flera barn tätt och varit stor under graviditeten, varit kraftigt överviktig och sedan gått ner mycket i vikt och det sista är om man har fysiska och psykiska besvär av bukhänget samt att man måste ha minst 3-4 cm häng.
Trots detta så är det inte säkert att man får operationen beror på läkaren. Sedan vet jag att ena sjukhuset här eller ena läkaren på ett sjukhus här är benhård med att man ska ha gått ner och ha ett BMI på 25 har man minsta över det så vägras man operation.