Anonym (?) skrev 2014-02-05 17:15:36 följande:
Undrar för jag är lika lång och vill gå ner lika mycket men det känns som att inget händer vad jag än gör.. Åt du mycket godis innan? Grädde i allt?! Då skulle jag gå upp.. Hur ser en typisk matdag ut för dig?
Åt godis nästan varje dag å drack massa cola..
Grädde i allt ja, vanlig vispgrädde :) gör egna såser, har i köttfärs, grytor, gratänger osv.
En vanlig dag börjar IBLAND med frukost, kan va gröt, yoghurt, smörgås eller nåt sånt. Lunch, vid 12-13tiden, hemlagat såklart oftast något med pasta, grädde och massa grönsaker. Middag nån gång vid 17-18tiden, hemlagat, oftast potatis eller ris, kött/fisk och självklart grädde och massa grönsaker. Har jag en sen kväll, tex jobb, så blir det oftast yoghurt, smoothie, gröt eller en snabb billys pizza nån gång under kvällen. Massa kaffe och vatten under dagarna.
Jag äter faktiskt inte så nyttigt, så jag förstår inte själv hur jag klara gå ner så mycket utan varken motion eller träning... Men regelbundna måltider, ingen cola, mindre godis, inga kaffekakor till varje kaffekopp, mindre portioner, mer grönsaker :)