• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • 050921

Åh vad man blir peppad man blir när man ser er!

Grymma ni är brudar!

• infragilis
    Anonym (47) skrev 2012-04-29 15:36:55 följande:
    Rekommenderar att du söker hjälp någonstans för du ser verkligen inte frisk ut på en fläck. Tragiskt
    Fy vad otrevligt. Vadå ser inte frisk ut? Obestämd
  • Fiya
    Anonym (från 117 till 75) skrev 2012-04-27 20:20:04 följande:

Hej! Blir grymt peppad när jag ser era bilder! Själv ska jag göra en viktresa från 117 kg till 75 kg. Målet kan ändras under tiden. Jag är 175 cm lång och har aldrig varit "smal". har kämpat med min vikt sedan 2008, graviditet och hypothyreos har stått i vägen, men nu är det jag som ska förändras! Har kämpat aktivt för att gå ner sedan mitten på januari. Haft en dipp då jag stod still och var omotiverad, men nu är jag i full gång! Har gått ner 15 kg och 16 cm i midjan än så länge. och står alltså nära gränsen till tvåsiffrigt! På bilderna (som är extremt dåliga, sorry) skiljer det tio kg, på första väger jag 115 kg och på andra 105. Jag går ner i vikt genom att kaloriräkna och träna. Försöker hinna träna 4 gånger i veckan vilket känns sååå jäkla bra!

Här kommer bilderna, akta er för valrossen. Dom är lite nakna, för min egen skull :P  

Jag ska bli bättre på att ta bilder, lovar  

Ditt "veck" ser fantastiskt mycket bättre ut på andra bilden! Jag hatar mitt och det hänger mer och mer, ju mer jag tappar i vikt, men på dig ser det mycket bättre ut! Snyggt jobbat, fortsatt "Heja heja" :D
  • Anonym

Du ser snarare underviktig ut. Har du koll på ditt BMI??

Shivva skrev 2012-04-28 11:45:13 följande:
    Och nu har jag gått ner till 54-55 och börjar bli nöjd! Tungan ute
    Från igår:

• Anonym (aaa)
    Ramborg Persdotter skrev 2012-04-29 15:32:09 följande:
    Rekommenderar att  du lämnar tråden och söker upp någon sådan där läskig pro ana-sida istället. Kan inte tänka mig att just du är en bra förebild eller ses peppande i en tråd som denna. Tvärtom, man får ont i magen av det osunda ideal du framför. 
    Rekommenderar att du söker hjälp någonstans för du ser verkligen inte frisk ut på en fläck. Tragiskt
    Anonym skrev 2012-04-29 18:24:29 följande:
    Du ser snarare underviktig ut. Har du koll på ditt BMI??
    Men ge er!! Hon är visserligen smal, men inte sjukligt smal som ni vill få det till. 55 kg till 171 är väl inget att bråka om!?

F.ö. är ni verkligen superduktiga i den här tråden!! Grymt imponerad:)
  • Marionettdocka
    Ramborg Persdotter skrev 2012-04-29 15:32:09 följande:
    Rekommenderar att  du lämnar tråden och söker upp någon sådan där läskig pro ana-sida istället. Kan inte tänka mig att just du är en bra förebild eller ses peppande i en tråd som denna. Tvärtom, man får ont i magen av det osunda ideal du framför. 
    Vad vidrigt ni uttrycker er. Går hon ner mer blir hon underviktig men nu är hon inom normalt BMI. Även om ni kanske är feta och har mulligt som ideal så behöver ni ju inte kalla vikt inom normalt BMI för anorektiskt och tragiskt.
    Man kan inte skörda liljor om man sår tistlar.
  • Anonym
    Göteborgsbruden skrev 2012-03-16 11:33:28 följande:
    Kan ju börja med att dela med mig

Började på 145 kg juni 2006 och väger nu runt 80 kg (så minus 65 kg), har gått ner genom att räkna kalorier och träning, har dock 10 kg kvar ungefär till normal bmi.

Du måste fråga har du fått mycklet häng på huden? om så har du gjort något åt det.
  • Göteborgsbruden
    Anonym skrev 2012-04-29 18:55:46 följande:

Du måste fråga har du fått mycklet häng på huden? om så har du gjort något åt det.

Ja, jag har mycket häng, värst är det på magen men även överarmarna och låren. Har inte gjort nåt än men ska på bedömning när det gäller buktplastik om ca 3 mån. Det andra får jag ta tag i när vi har råd.
    (¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Anonym
    Marionettdocka skrev 2012-04-29 18:53:18 följande:
    Vad vidrigt ni uttrycker er. Går hon ner mer blir hon underviktig men nu är hon inom normalt BMI. Även om ni kanske är feta och har mulligt som ideal så behöver ni ju inte kalla vikt inom normalt BMI för anorektiskt och tragiskt.
    Hon är faktiskt inte inom "normalt" bmi om hon är 171 cm och väger 54-55 kg. Det är en liten bit under lägsta "normala" bmi.
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.