• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Jon the papa
    Nemiia skrev 2012-08-21 08:00:10 följande:
    Himla snyggt jobbat!! Så om jag inte räknar helt fel, har det tagit runt två år? Jag hade också 25 kg att gå ner och har väl ungefär 13 kg  kvar, men då ser jag iaf ungefär hur lång tid det kan ta. Första halvan gick ju hyfsat fort men andra är segare, tips? Obs jag äter inte LChf
    Hej på dig o tack:) 

Nä kan inte säga att det tagit 2 år, får nog säga att det tagit mig 1½ år, och på det året så slutade jag huxflux med dålig motivering med mitt lchf i ett halvår men då gick man upp ett par kilo på en gång. Så man kan säga 1 år med mer och mindre strikt lchf och lite fusk varannan helg ungefär. 

Mitt tips är och det är enbart mitt enda tips jag kan komma med är att börja med lchf. Ska man ner i vikt är det det enda hållbara som jag ser det. Och mest effektivt. Fast jag ser mer viktnedgången som en härlig bonus. Jag blir starkare, orkar mer, mår så vansinnigt mycket bättre. blivit kvitt min dåliga mage och funktionen hos denne. Samt blivit kvitt min extrema pollenallergi. Skumt nog fått mer hår i vikarna som varit hårlösa sedan 19års åldern också. 

Kör strikt lchf i 2-4 månader så vågar jag säga att du gått ner de där 13 kg lätt. Skiter fullständigt och har alltid gjort det i vad BMI är. Uselt mått för människor. Normalvikt för mig i bmi är alltifrån där jag är nu men går jag ner 3 kg till vilket jag kommer göra innan jag åkar i vikt i muskler så kommer jag liksom vara underviktig, men jag får väga 83 kg och fortfarande vara "normalviktig" kan säga att då är jag fet. eller grymt jäkla muskulös.

Lycka till med din nedgång, men det enda tipset jag har är just sluta äta kolhydrater om du nu gör det, ligg på 15-20g kh om dagen ät mer naturligt o gott fett så man håller sig mätt och belåten. Försök inte helgfuska eller "unna" dig den första månaden hur frestande det än må vara, efter det så kanske unna lite varannan helg eller nått. 
  • Jon the papa
    Vilda Tiger skrev 2012-08-21 09:38:50 följande:
    Jon
    Så snygg du är! :D
    Hehe man tackar man tackar ;) 
  • Anonym
    Jon the papa skrev 2012-08-21 01:53:40 följande:
    Så nu har jag ju babblat om lchf utan att visa kort på ett tag. 

Så dags för lite fåfänga :) Fast det förtjänar jag med att ha gått ner ca 25 kg tycker jag. 

Lchf med ett uppehåll på ett halvår typ där man svullade upp sig.

Till vänster ser ni tallriksmodellen och bullar.

Till höger mätt och glad på naturligt fett(ägg&bacon och allt i min lchf mat mapp jag länkade till om ni trycker på "visa enbart mig") Så nä fett gör en inte fet :)

Endast tränat 2ggr veckan senaste 2 månaderna.
    Så äta rätt står mest för tillfixningen. Nu ska man bara minnas de satans magövningarna man ska göra mellan styrketräningen så den blir lite roligare :) 

Vilken skillnad! Bra jobbat! Hur lång är du?
  • Jon the papa
    Anonym skrev 2012-08-21 20:24:21 följande:
    Vilken skillnad! Bra jobbat! Hur lång är du?
    Tackar :), Jo det är så kul med för och efterbilder, önskade mer att folk vågade säga nä, nu får du ta o sluta äta bulle istället för att hymla om att du är fin som du är. Jag kikar ut över havet med en höjd av 180cm 
  • Limus

Jon! Snacka om snyggt jobbat!
    Jags panade in din facebooksida med alla schyssta matbilder, men jag skulle verkligen uppskatta lite recept också. Orkar du? =)

Två chamtroll, -07 och -11.
  • Nemiia
    Jon the papa skrev 2012-08-21 20:09:09 följande:
    Hej på dig o tack:)  Nä kan inte säga att det tagit 2 år, får nog säga att det tagit mig 1½ år, och på det året så slutade jag huxflux med dålig motivering med mitt lchf i ett halvår men då gick man upp ett par kilo på en gång. Så man kan säga 1 år med mer och mindre strikt lchf och lite fusk varannan helg ungefär.  Mitt tips är och det är enbart mitt enda tips jag kan komma med är att börja med lchf. Ska man ner i vikt är det det enda hållbara som jag ser det. Och mest effektivt. Fast jag ser mer viktnedgången som en härlig bonus. Jag blir starkare, orkar mer, mår så vansinnigt mycket bättre. blivit kvitt min dåliga mage och funktionen hos denne. Samt blivit kvitt min extrema pollenallergi. Skumt nog fått mer hår i vikarna som varit hårlösa sedan 19års åldern också.  Kör strikt lchf i 2-4 månader så vågar jag säga att du gått ner de där 13 kg lätt. Skiter fullständigt och har alltid gjort det i vad BMI är. Uselt mått för människor. Normalvikt för mig i bmi är alltifrån där jag är nu men går jag ner 3 kg till vilket jag kommer göra innan jag åkar i vikt i muskler så kommer jag liksom vara underviktig, men jag får väga 83 kg och fortfarande vara "normalviktig" kan säga att då är jag fet. eller grymt jäkla muskulös. Lycka till med din nedgång, men det enda tipset jag har är just sluta äta kolhydrater om du nu gör det, ligg på 15-20g kh om dagen ät mer naturligt o gott fett så man håller sig mätt och belåten. Försök inte helgfuska eller "unna" dig den första månaden hur frestande det än må vara, efter det så kanske unna lite varannan helg eller nått. 

Tack för svar. Dock är LHC Inge för mig eller snarare jag vill inte gå på någon diet. Det har gått så pass bra hittills att jag känner att de bli mer hållbart för mig även om det tar längre tid att gå ner. Jag ha inga förbud utan kan äta allt men i mycke mindre mängd. Får nog bli så ändå. Känner mig själv och ve att jag kommer att falla tillbaka om jag börjar med diet. Startade mm viktminskning med en sockerfri månad men nu tillåter jag mig att u nya mig något ibland, ser det inte som fusk
  • Jon the papa

Fast det låter som om du tror lchf är nån diet som typ nått viktväktartjaffs, det är ju ungefär som man är skapt att äta (förutom grädde o mejeriprodukter) du får försöka nå ditt mål på vilket sätt du vill såklart. Lchf är en kosthållning(eng dieet iofs) men du borde nog läsa på lite om vad det faktiskt är. Testa en månad, ingen utav mina nu 15 vänner som kört en testmånad har gjort det med dåligt resultat och har förstått hur dåligt man mår på standardkost, nu har du ju inte sagt vad du äter eller så, skriv gärna hur du äter. 

• Nemiia
    Jon the papa skrev 2012-08-21 22:30:41 följande:
    Fast det låter som om du tror lchf är nån diet som typ nått viktväktartjaffs, det är ju ungefär som man är skapt att äta (förutom grädde o mejeriprodukter) du får försöka nå ditt mål på vilket sätt du vill såklart. Lchf är en kosthållning(eng dieet iofs) men du borde nog läsa på lite om vad det faktiskt är. Testa en månad, ingen utav mina nu 15 vänner som kört en testmånad har gjort det med dåligt resultat och har förstått hur dåligt man mår på standardkost, nu har du ju inte sagt vad du äter eller så, skriv gärna hur du äter. 

Men jag vet vad det är, har läst mycket om det. Min åsikt är att jag inte tror att det är något man ska hålla på med en längre tid. Kortare period absolut. Docknmår jag bra av den kost jag äter nu. Men detta blir alldeles för mycket ot
  • Jon the papa
    Nemiia skrev 2012-08-21 22:49:36 följande:

Men jag vet vad det är, har läst mycket om det. Min åsikt är att jag inte tror att det är något man ska hålla på med en längre tid. Kortare period absolut. Docknmår jag bra av den kost jag äter nu. Men detta blir alldeles för mycket ot
    Jo men då anser jag att du inte har kunskap nog med att förstå hur kroppen är uppbyggd och fungerar. Att inte äta så en längre tid? Hur låter de hundra tusentals åren som vi varit moderna människor? Det borde väl vara hyfsat lång tid. Jag vill säga att din åsikt är fel. Det skulle vara om du inte tål mejeriprodukter. Då skulle ketogen kost vara bättre. Men det som man inte ska äta det är det vi ätit de senaste 50-100 och de senate 20 åren har det ju gått åt helvete på riktigt. Så varför ska man inte äta något en längre tid som vi ätit sen människan kommit till? Eller de senaste 50 åren som gjort istortsätt hela jordklotet full med sjukdommar som man helt enkelt inte behöver ha, och fetma. Ha vilken åsikt du vill, men det låter som den framkommit utan någon kritisk påläsning. 

Vill du ner 13 kg till, varför vänta 1-2 år med det när du kan gå ner samma vikt på 2-4 månader genom att äta så som vi är skapta att äta. Nu blev det lite mycket lchf kontra annat bla bla i tråden. Du får jättegärna
    fortfarande säga vad du äter.

• Göteborgsbruden

Snälla, ta lchf tjafset privat/annan tråd.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥ Ärtan BF 23/1 2013 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.