Nemiia skrev 2012-08-21 08:00:10 följande:
Himla snyggt jobbat!! Så om jag inte räknar helt fel, har det tagit runt två år? Jag hade också 25 kg att gå ner och har väl ungefär 13 kg kvar, men då ser jag iaf ungefär hur lång tid det kan ta. Första halvan gick ju hyfsat fort men andra är segare, tips? Obs jag äter inte LChf
Hej på dig o tack:)
Nä kan inte säga att det tagit 2 år, får nog säga att det tagit mig 1½ år, och på det året så slutade jag huxflux med dålig motivering med mitt lchf i ett halvår men då gick man upp ett par kilo på en gång. Så man kan säga 1 år med mer och mindre strikt lchf och lite fusk varannan helg ungefär.
Mitt tips är och det är enbart mitt enda tips jag kan komma med är att börja med lchf. Ska man ner i vikt är det det enda hållbara som jag ser det. Och mest effektivt. Fast jag ser mer viktnedgången som en härlig bonus. Jag blir starkare, orkar mer, mår så vansinnigt mycket bättre. blivit kvitt min dåliga mage och funktionen hos denne. Samt blivit kvitt min extrema pollenallergi. Skumt nog fått mer hår i vikarna som varit hårlösa sedan 19års åldern också.
Kör strikt lchf i 2-4 månader så vågar jag säga att du gått ner de där 13 kg lätt. Skiter fullständigt och har alltid gjort det i vad BMI är. Uselt mått för människor. Normalvikt för mig i bmi är alltifrån där jag är nu men går jag ner 3 kg till vilket jag kommer göra innan jag åkar i vikt i muskler så kommer jag liksom vara underviktig, men jag får väga 83 kg och fortfarande vara "normalviktig" kan säga att då är jag fet. eller grymt jäkla muskulös.
Lycka till med din nedgång, men det enda tipset jag har är just sluta äta kolhydrater om du nu gör det, ligg på 15-20g kh om dagen ät mer naturligt o gott fett så man håller sig mätt och belåten. Försök inte helgfuska eller "unna" dig den första månaden hur frestande det än må vara, efter det så kanske unna lite varannan helg eller nått.