• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Anonym (LCHF)
    Jon the papa skrev 2012-08-18 01:30:57 följande:
    Nja hela grejjen med lchf, iallafall om man nu vill gå ner i vikt, är ju att man måste "räkna" hur mycket kolhydrater man stoppar i sig. Fast är man nöjd med sin vikt så kan man ju freestyla hehe:) Så gör jag ju nu, Fast ikväll är ett undantag. äta allt skräp jag kommer över idag haha. Mår helt hysteriskt dåligt, men gott va det. Man blir lite påmind hur uselt man mår på saker man inte är skapt för att äta. Pasta har fått min mage att svälla till säkert 2-3 ggr storlek. Och magen morrar och försöker kasta grus på andra organ. 

Känns nästan som man ät otrogen mot sig själv. Man vet att det är så fel. Men det är ju så gott ! Haha en mumskväll varannan vecka är inte så katastrof.

Varsågod för länken. Sorry att recept fattas. Det mesta kan man iallafall gissa sig till typ 
    Har du prövat att göra hemgjord pasta? Finns så goa recept för det, självklart gör det inget att fuska lite om man behagar men man mår ju uselt av det haha!

Det är sant, det du säger angående räkna kolhydraterna. Det jag menade var mer att jag försöker hellre att äta typ.. 5g kolhydrater och inte typ strax under 20. Ja.. Det var mer riktat åt dom som har ''svårt'' att gå ner i vikt med LCHF :)

Det svåraste för mig att släppa var nog bröd till frukost.. Men har nu lärt mig att laga godaste frallor, franskor till frukostbordet.. Otroligt hur mkt man kan göra av LCHF!Skrattande
  • ziingo

Åh nej, nu har lchf tagit över denna inspirationstråd också! Blä åt er som sprider denna fettpropaganda i fel trådar!

• stjierna

Ziingo: vad menar du med det? Det är en viktnedgångstråd med valfri metod - och bara för att majoriteten äter LCHF för att gå ner i vikt så har dom "tagit över tråden och sprider fettpropaganda". Får de som äter LCHF i viktnedgångssyfte inte skriva och tipsa varandra om det i den här (viktnedgångs)tråden? Det är väl ingen som har packat på dig sättet att äta, eller?

• Anonym

Inte en bild så långt ögat når, men väl en massa skit om dieter, recept osv. Schas med er som tagit tråden OT!

• Anonym (LCHF)
    ziingo skrev 2012-08-19 06:28:13 följande:
    Åh nej, nu har lchf tagit över denna inspirationstråd också! Blä åt er som sprider denna fettpropaganda i fel trådar!
    Avis eller? Flört
  • Anonym (LCHF)

Anonym skrev 2012-08-19 08:21:42 följande:
    Inte en bild så långt ögat når, men väl en massa skit om dieter, recept osv. Schas med er som tagit tråden OT!
    Bilder finns det visst!

FÖRE 75 kg - EFTER 54 kg

• Yarrow

Jag kan bjuda på en liten tjockisbild :) Har fortfarande 25 kg att gå ner ungefär:
    Före bilden 130 kg och efte rbilden ca 100 kg.
    Tidskillnaden mellan bilderna är ca 5 månader, om tråden är aktiv om några månader lovar jag att lägga upp en till bild :) Har tagit bilder för varje 10 kg jag har gått ner :)
  • Jon the papa
    ziingo skrev 2012-08-19 06:28:13 följande:
    Jo för det är bättre att sprida fettskräckpropagandan som har gjort hela planetens befolkning sjuka och feta  ? Lchf kanske tar över sånnahär trådar om viktminskning för att det är ungefär det enda hållbara som faktiskt fungerar i längden,,, ja och dess variation Ketogen kost då som ja,,, människan åt tills vi kom på att göra bröd och blev feta o sjuka. 

Bilder ska läggas upp snart sorry att man kapa tråden. Men handlar ju om viktnedgång så detta va änna relevant, Även om viktnedgången på lchf bara är en rätt grym biprodukt. 
  • Anonym (Frukterian)
    Jon the papa skrev 2012-08-19 12:46:04 följande:
    Jo för det är bättre att sprida fettskräckpropagandan som har gjort hela planetens befolkning sjuka och feta  ? Lchf kanske tar över sånnahär trådar om viktminskning för att det är ungefär det enda hållbara som faktiskt fungerar i längden,,, ja och dess variation Ketogen kost då som ja,,, människan åt tills vi kom på att göra bröd och blev feta o sjuka. 

Bilder ska läggas upp snart sorry att man kapa tråden. Men handlar ju om viktnedgång så detta va änna relevant, Även om viktnedgången på lchf bara är en rätt grym biprodukt. 
    LCHF är inte det enda som fungerar i längden.
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.