Jon the papa skrev 2012-08-18 01:30:57 följande:
Nja hela grejjen med lchf, iallafall om man nu vill gå ner i vikt, är ju att man måste "räkna" hur mycket kolhydrater man stoppar i sig. Fast är man nöjd med sin vikt så kan man ju freestyla hehe:) Så gör jag ju nu, Fast ikväll är ett undantag. äta allt skräp jag kommer över idag haha. Mår helt hysteriskt dåligt, men gott va det. Man blir lite påmind hur uselt man mår på saker man inte är skapt för att äta. Pasta har fått min mage att svälla till säkert 2-3 ggr storlek. Och magen morrar och försöker kasta grus på andra organ.
Känns nästan som man ät otrogen mot sig själv. Man vet att det är så fel. Men det är ju så gott ! Haha en mumskväll varannan vecka är inte så katastrof.
Varsågod för länken. Sorry att recept fattas. Det mesta kan man iallafall gissa sig till typ
Har du prövat att göra hemgjord pasta? Finns så goa recept för det, självklart gör det inget att fuska lite om man behagar men man mår ju uselt av det haha!
Det är sant, det du säger angående räkna kolhydraterna. Det jag menade var mer att jag försöker hellre att äta typ.. 5g kolhydrater och inte typ strax under 20. Ja.. Det var mer riktat åt dom som har ''svårt'' att gå ner i vikt med LCHF :)
Det svåraste för mig att släppa var nog bröd till frukost.. Men har nu lärt mig att laga godaste frallor, franskor till frukostbordet.. Otroligt hur mkt man kan göra av LCHF!