• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Anonym (LCHF)
    Jon the papa skrev 2012-08-16 00:41:10 följande:
    Lchf is the shit :) 25 kilo ner på ett år 1½ år, mest ett år kan man väl säga för fuskade till det och svullade i ett halvår med vanlig kolhydratrik dålig kost. Men nu är jag tillbaka på banan, Ska lägga upp för och efterbilder om ett tag. 
    LCHF må vara den bästa dieten som finns. Gotta sig massa medans man går ner i vikt. Vad kan vara bättre än så? Skrattande
  • Vilda Tiger

För min del funkade inte LCHF... jag hade personlig hjälp av Anna Hallén och räknade ALLT jag stoppade i munnen. Under ett halvår åt jag max 25 gram kh om dagen, oftast under 20. Jag gick ner 2.2 kg första veckan men efter ett halvår vägde jag två kg mer än vid starten. Jag kan inte förklara varför det inte funkade mer än att LCHF inte funkar för alla. De sista kilona (har 4 kvar men har gått ner 8 sedan jag slutade med LCHF) har jag och kommer jag att ta med lågkaloridiet istället. Alla har vi våra sätt som funkar bäst.

Lyckeli och Benjamin - mina solar!
  • Nikhita
    Nikhita skrev 2012-08-15 11:43:12 följande:
    Första bilden är från september 2011,
    andra bilden från mars 2012 (då hade jag gått ner med LCHF feb-maj)
    tredje bilden från juli 2012 (då hade jag slutat med LCHF i maj men börjat jogga istället)

Under hela tiden har jag kört bodypump också sen 1 år tillbaka.

Glömde helt bort att nämna vikten
    Första bilden är ca 64 kg
    Andra bilden vet jag inte
    Sista bilden 55 kg
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Flisan79

Vet att detta är en bildtråd så får väl sura miner nu men ni som ätit/äter lchf, hur ser en dag ut i matväg? Och hur mycket äter ni?

• Anonym (LCHF)
    Flisan79 skrev 2012-08-16 10:56:11 följande:
    Vet att detta är en bildtråd så får väl sura miner nu men ni som ätit/äter lchf, hur ser en dag ut i matväg? Och hur mycket äter ni?
    Jag äter ej på fasta tider, utan jag äter när jag är hungrig och tills jag blir mätt.

Frukost: kokta ägg i ett glas som jag mosar och häller i en klick smör. Suuupergott. Till det, ett glas te.
    Lunch: Någon sallad eller nåt
    Middag: Kyckling/kött/fisk - med grönsaker/sallad och nån smarrig sås såsom bea

Snacks/godis: Ölkorv, krispiga bacon, ost/oliver, grönsaksdipp.

Ibland brukar jag baka LCHF bröd/chokladkaka för att stilla begäret lite, men supernyttigt ändå.

Jag älskar LCHF, det passar mig utmärkt eftersom jag kan äta allting i princip förutom potatis. Det finns LCHF-pasta, bröd osv. 

Man äter väldigt god mat, blir otroligt mätt väldigt länge samtidigt som man minskar i vikt. Funkar inte för alla, men det funkade galant för mig.  
  • Jon the papa
    Vilda Tiger skrev 2012-08-16 10:44:17 följande:
    För min del funkade inte LCHF... jag hade personlig hjälp av Anna Hallén och räknade ALLT jag stoppade i munnen. Under ett halvår åt jag max 25 gram kh om dagen, oftast under 20. Jag gick ner 2.2 kg första veckan men efter ett halvår vägde jag två kg mer än vid starten. Jag kan inte förklara varför det inte funkade mer än att LCHF inte funkar för alla. De sista kilona (har 4 kvar men har gått ner 8 sedan jag slutade med LCHF) har jag och kommer jag att ta med lågkaloridiet istället. Alla har vi våra sätt som funkar bäst.
    Sådär gjorde jag också första gången jag testa lchf, räkna allt, hände inte så mycket. Nu i efterhand så visade det sig att man inte alls räknat rätt kryddor mm innehåller sjuka mängder kh, perr 100 gram tex, ibland missa man att broccoli mm innehåller 4 kh perr 100 gram, samma som gurka mm. Ska du gå ner bra i vikt så ska man hålla sig till 10 kh vill jag säga perr dag, skitlätt när man vet och har rätt siffror. Går du inte ner då, då skulle jag oroa mig för att det är något värre fel. Jag vill inte låta besserwissig men jag tror du har gjort fel. Och drar man ett snitt så funkar lchf som det absolut bästa vill jag säga. 

Vad man äter på lchf, tja, man äter gott, en vanlig dag är ungefär som beskrivs här ovan. Bara det att man skiter när o vad man äter, man äter det man vill inom lchf`s ramar. Man äter tills man är mätt, sen är man mätt i 5-8 timmar, då blir man hungrig och då äter man igen.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151009309334579.485995.592434578&type=3

Här är mitt egna lilla detta äter jag på lchf bild album, ska knottra ner recept på allt när jag har tid och ork. du skulle nog kunna äta alla rätter du ser på de 25 bilderna på en dag, och fortfarande hamna under vad normal personen äter i sockerhalt på en fredagskväll. Och det är därför folk är överviktiga och sjuka i dagens sverige.  
  • Anonym (LCHF)
    Jon the papa skrev 2012-08-17 22:36:10 följande:
    Sådär gjorde jag också första gången jag testa lchf, räkna allt, hände inte så mycket. Nu i efterhand så visade det sig att man inte alls räknat rätt kryddor mm innehåller sjuka mängder kh, perr 100 gram tex, ibland missa man att broccoli mm innehåller 4 kh perr 100 gram, samma som gurka mm. Ska du gå ner bra i vikt så ska man hålla sig till 10 kh vill jag säga perr dag, skitlätt när man vet och har rätt siffror. Går du inte ner då, då skulle jag oroa mig för att det är något värre fel. Jag vill inte låta besserwissig men jag tror du har gjort fel. Och drar man ett snitt så funkar lchf som det absolut bästa vill jag säga. 

Vad man äter på lchf, tja, man äter gott, en vanlig dag är ungefär som beskrivs här ovan. Bara det att man skiter när o vad man äter, man äter det man vill inom lchf`s ramar. Man äter tills man är mätt, sen är man mätt i 5-8 timmar, då blir man hungrig och då äter man igen.

www.facebook.com/media/set/?set=a.10151009309...

Här är mitt egna lilla detta äter jag på lchf bild album, ska knottra ner recept på allt när jag har tid och ork. du skulle nog kunna äta alla rätter du ser på de 25 bilderna på en dag, och fortfarande hamna under vad normal personen äter i sockerhalt på en fredagskväll. Och det är därför folk är överviktiga och sjuka i dagens sverige.  
    Tycker inte man ska ''räkna'' kolhydraterna, bara att man vet vad som e väldigt lågt.

Jag försöker undvika dom nästan helt.

Tack för länken! :) 
  • Jon the papa
    Anonym (LCHF) skrev 2012-08-17 23:01:21 följande:
    Tycker inte man ska ''räkna'' kolhydraterna, bara att man vet vad som e väldigt lågt.

Jag försöker undvika dom nästan helt.

Tack för länken! :) 
    Nja hela grejjen med lchf, iallafall om man nu vill gå ner i vikt, är ju att man måste "räkna" hur mycket kolhydrater man stoppar i sig. Fast är man nöjd med sin vikt så kan man ju freestyla hehe:) Så gör jag ju nu, Fast ikväll är ett undantag. äta allt skräp jag kommer över idag haha. Mår helt hysteriskt dåligt, men gott va det. Man blir lite påmind hur uselt man mår på saker man inte är skapt för att äta. Pasta har fått min mage att svälla till säkert 2-3 ggr storlek. Och magen morrar och försöker kasta grus på andra organ. 

Känns nästan som man ät otrogen mot sig själv. Man vet att det är så fel. Men det är ju så gott ! Haha en mumskväll varannan vecka är inte så katastrof.

Varsågod för länken. Sorry att recept fattas. Det mesta kan man iallafall gissa sig till typ 
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.