• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Jon the papa
    Anonym (Frukterian) skrev 2012-08-19 13:03:41 följande:
    LCHF är inte det enda som fungerar i längden.
    Nepp, dess variationer också så klart :) Du vet det där som människan ätit sen vi ställde oss upp för ett par hundratusen år sen. Sen kom någon på att ja, det fåglar är gjorda att äta, det maler vi och börjar käka. Sen blev folk rädda för naturligt fett och sen spåra det. Det är bara att titta på gatorna. Gemene man är fläskig. Det handlar inte om kalori in kalori ut. Folk äter fel bara. Räcker att man kollar på hur folk såg ut när jag gick i gymnasiet för 14 år sedan. Enda skillnaden är att fettskräckhysterin hade på allvar dragit igång och folk åt mer lightprod och massa dolt socker(kolhydrater) Så nä lchf är inte det enda som funkar. Alla kosthållningsmetoder som innehåller  liknande version som tallriksmodellen funkar inte. Inte efter 20-25 års åldern iallafall. 

Sorry för att jag stjäl trådplats.

Lovar ska komma med bilder snart :)  
  • Anonym (lasse)
    Anonym (Frukterian) skrev 2012-08-19 13:03:41 följande:
    LCHF är inte det enda som fungerar i längden.
    Att äta rätt och motionera regelbundet är det enda som fungerar i längden.
    Räcker med promenader på 30-45 minuter 5 dagar i veckan
  • Jon the papa
    Anonym (lasse) skrev 2012-08-19 17:53:06 följande:
    Att äta rätt och motionera regelbundet är det enda som fungerar i längden.
    Räcker med promenader på 30-45 minuter 5 dagar i veckan
    Äter man lchf så har man inga större behov att motionera har jag märkt mina 25 kg gick jag ner utan att röra en fena. Nu sa jag dock inte att man inte ska motionera det är ju bra som f-n så klart. 

Äta rätt ska man göra för att kroppen och magen ska må bra, samt justera sin vikt eller hålla den.

Motionera eller träna ska man göra för muskulatur och allt annat gott som träning medför. Själv styrketränar jag 2-3 ggr i veckan rätt hårt. Ut och springa hade varit bra för det där lilla extra dock. Ambitionen för det är tyvärr rätt låg hehe.  
  • StilaM
    Jon the papa skrev 2012-08-19 17:47:35 följande:
    Nepp, dess variationer också så klart :) Du vet det där som människan ätit sen vi ställde oss upp för ett par hundratusen år sen. Sen kom någon på att ja, det fåglar är gjorda att äta, det maler vi och börjar käka. Sen blev folk rädda för naturligt fett och sen spåra det. Det är bara att titta på gatorna. Gemene man är fläskig. Det handlar inte om kalori in kalori ut. Folk äter fel bara. Räcker att man kollar på hur folk såg ut när jag gick i gymnasiet för 14 år sedan. Enda skillnaden är att fettskräckhysterin hade på allvar dragit igång och folk åt mer lightprod och massa dolt socker(kolhydrater) Så nä lchf är inte det enda som funkar. Alla kosthållningsmetoder som innehåller  liknande version som tallriksmodellen funkar inte. Inte efter 20-25 års åldern iallafall. 

Sorry för att jag stjäl trådplats.

Lovar ska komma med bilder snart :)  

Det människan ätt sedan vi ställde oss upp för ett par hundra tusen år sedan = grädde, fläskfilé, smör osv? Vilken historiebok har du läst?

Visst finns det en livsstilsproblematik i detta, men det är inte så att LCHF är den allenarådande lösningen. Framförallt inte långsiktigt.  
  • Anonym (LCHF)
    StilaM skrev 2012-08-19 19:33:35 följande:

Det människan ätt sedan vi ställde oss upp för ett par hundra tusen år sedan = grädde, fläskfilé, smör osv? Vilken historiebok har du läst?

Visst finns det en livsstilsproblematik i detta, men det är inte så att LCHF är den allenarådande lösningen. Framförallt inte långsiktigt.  
    Jag tror inte folk förr i tiden åt pasta carbonara eller billys panpizza heller.. Pommes och coca cola tror jag inte heller.

Dom åt mera ägg, kött, kyckling, fisk. Det är natur för oss! 
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.