• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Tom Araya
    EnsamMammaTillTvå skrev 2012-11-21 12:03:09 följande:
    På vilket sätt skulle det vara hälsoskadligt att äta naturlig mat (lchf)?
    stjierna skrev 2012-11-21 13:19:00 följande:
    Anonym (förvånad): hur kan naturlig mat vara hälsofarlig? Det är inte fett som gör oss feta o sjuka, det är socker och gluten.

Jag har hittills gått ner från 104.9 kg till 88.7 kg, och mår bättre än någonsin! Alla mina krämpor är borta. Jag började med LCHF 1a mars i år (vägde då 98 kg).
    Kolhydrater är också naturligt.

Finns det några långtgående undersökningar om eventuella hälsoeffekter av LCHF-kost (avser större grupp och 10-20 års tid)?

• stjierna

Tom Araya: det är skillnad på kolhydrater och kolhydrater. LCHF innebär inte en nollpunkt av ovannämnda, utan att man ska välja de som är bäst för kroppen. Gluten, stärkelse och vitt socker är definitivt inte bra källor av kolhydrater!
    LCHF är fortfarande så pass nytt att 20-års studier inte finns, men de 17 rct-studier som gjorts av oberoende forskare pekar alla på att ur ett viktminskningsperspektiv är Lågkolhydratkost att föredra framför Fettfri kost.

• Tom Araya
    stjierna skrev 2012-11-21 17:51:53 följande:
    LCHF är fortfarande så pass nytt att 20-års studier inte finns, men de 17 rct-studier som gjorts av oberoende forskare pekar alla på att ur ett viktminskningsperspektiv är Lågkolhydratkost att föredra framför Fettfri kost.
    Jag vet att LCHF fungerar för många på den punkten.
    Jag avser hälsa allmänt, inte bara ur viktminskningsperspektiv.
  • stjierna

Tom Araya: som sagt så finns det inga vetenskapliga lågtidsstudier eftersom lchf-kosten är ett nytt begrepp i modern tid. Det ska bli intressant att få ta del av resultaten av en sådan studie den dag det kommer!

• Tom Araya
    stjierna skrev 2012-11-21 18:29:36 följande:
    Tom Araya: som sagt så finns det inga vetenskapliga lågtidsstudier eftersom lchf-kosten är ett nytt begrepp i modern tid. Det ska bli intressant att få ta del av resultaten av en sådan studie den dag det kommer!
    Japp! Tills dess vågar jag nog inte...eller så är det bara en ursäkt eftersom jag älskar pasta, ris, potatis, frukt, bröd och godis ibland.Oskyldig
  • grejsimojsen

Jäklar vilken brud! Bra jobbat säger jag bara.. Vi andra som behöver mer pepp och inspiration får gärna komma och kika in min blogg.. :) Jag ska också bli tränad... Och smal... 

minustiokilo.blogspot.se 

• stjierna

Tom Araya: i know the feeling. Jag var hooked på potatis innan jag började LCHF ;) ALLT med potatis är min akilleshäl - resten kan jag vara utan (okej, basmatiris är inte helt fel heller ;))! Min "hålla ut"-morot är att för varje 5 kg jag tappar, får jag unna mig lite chips :P

Mitt i LCHF-kosten måste jag iaf ge den massa plus i kanten för att min ledvärk är puts väck, likaså är min hy bättre än någonsin och jag är PIGG hela dagen. Det är en fantastisk känsla för mig :)

• Tessa606

RockMaya: Jag saknar ord, vilken prestation!!!! Skithäftigt att se, grattis till ditt nya liv!

Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.