• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Anonym
    Tom Araya skrev 2012-11-21 18:35:38 följande:
    Japp! Tills dess vågar jag nog inte...eller så är det bara en ursäkt eftersom jag älskar pasta, ris, potatis, frukt, bröd och godis ibland.Oskyldig
    Tom Araya, jag tror att man kan köra olika varianter på LCHF. Vissa som äter enligt LCHF verkar vräka i sig rött kött och diverse fetter, gärna smör, bacon, grädde och feta såser. Jag tycker personligen inte att det varken passar mig eller att det verkar hälsosamt. 

När jag äter enligt LCHF har jag ätit ungefär som förut, fast uteslutit ris, pasta, potatis, bröd och spannmål. Istället har jag ätit protein och matiga sallader till eller grönsaker. Jag äter mycket fisk och skaldjur och rött kött en eller ett par gånger i veckan, helst från vilt.
    Det extra fett jag äter består av cocosfett i mitt te, cocosmjölk i soppor och grytor eller raps- och olivolja.
    I praktiken innebär det till exempel att jag till frukost äter en skaldjursomelett och dricker te med cocosfett, till lunch grillad kycklingfilé, en matsked hemgjord bearnaisesås och romansallad, till middag fisksoppa med aioli av ekologiska ägg.
    Jag mår bra av det här sättet att äta och överdriver varken mitt kött- eller fettintag. Jag tycker själv att det verkar rätt osunt att vräka i sig bacon, korv och majonnäs på burk. Till exempel. 

• Tom Araya
    Anonym skrev 2012-11-21 22:44:23 följande:
    Tom Araya, jag tror att man kan köra olika varianter på LCHF. Vissa som äter enligt LCHF verkar vräka i sig rött kött och diverse fetter, gärna smör, bacon, grädde och feta såser. Jag tycker personligen inte att det varken passar mig eller att det verkar hälsosamt. 
    Jo, jag har sett den varianten...Kräks
  • stjierna

Fast trådstarten säger "skriv gärna (...) eller vilken metod ni har använt". Dvs, inte uteslutande bildtråd, tolkar jag det som iaf.

• Nemiia

Hej!

Jag skrev i den här tråden när jag hade gått ner 5 kilo tror jag. Nu har jag gått ner ca 19 kg och tänkte att det var dags för lite bildbevis igen. Dock har jag inga klockrena före och efter bilder men men

Här väger jag som mest runt 101 kg

Här 82 kg och ca 8 kg  (helst lite till) till mål

Eller om denna visar bättre?

• Tom Araya
    Nemiia skrev 2012-11-27 19:56:49 följande:
    Hej!

Jag skrev i den här tråden när jag hade gått ner 5 kilo tror jag. Nu har jag gått ner ca 19 kg och tänkte att det var dags för lite bildbevis igen. Dock har jag inga klockrena före och efter bilder men men

Här väger jag som mest runt 101 kg

Här 82 kg och ca 8 kg  (helst lite till) till mål

Eller om denna visar bättre?

Bra jobbat! Snygg tjej blir snyggare.
    Lycka till med resten. Solig
  • Nemiia
    Tom Araya skrev 2012-11-27 21:14:12 följande:
    Bra jobbat! Snygg tjej blir snyggare.
    Lycka till med resten. Solig
    Tack! Jag kämpar vidare sista kilona är svårare.
  • Maria1982

Nemiia: jag kämpar fortfarande med mina sista sex kg efter två år...
    Men skam den som ger sig

• Nemiia
    Maria1982 skrev 2012-11-28 08:34:54 följande:
    Nemiia: jag kämpar fortfarande med mina sista sex kg efter två år...
    Men skam den som ger sig
    Ja du jäklar vad trögt det går det sista :S
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.