Tom Araya skrev 2012-11-21 18:35:38 följande:
Japp! Tills dess vågar jag nog inte...eller så är det bara en ursäkt eftersom jag älskar pasta, ris, potatis, frukt, bröd och godis ibland.

Tom Araya, jag tror att man kan köra olika varianter på LCHF. Vissa som äter enligt LCHF verkar vräka i sig rött kött och diverse fetter, gärna smör, bacon, grädde och feta såser. Jag tycker personligen inte att det varken passar mig eller att det verkar hälsosamt.
När jag äter enligt LCHF har jag ätit ungefär som förut, fast uteslutit ris, pasta, potatis, bröd och spannmål. Istället har jag ätit protein och matiga sallader till eller grönsaker. Jag äter mycket fisk och skaldjur och rött kött en eller ett par gånger i veckan, helst från vilt.
Det extra fett jag äter består av cocosfett i mitt te, cocosmjölk i soppor och grytor eller raps- och olivolja.
I praktiken innebär det till exempel att jag till frukost äter en skaldjursomelett och dricker te med cocosfett, till lunch grillad kycklingfilé, en matsked hemgjord bearnaisesås och romansallad, till middag fisksoppa med aioli av ekologiska ägg.
Jag mår bra av det här sättet att äta och överdriver varken mitt kött- eller fettintag. Jag tycker själv att det verkar rätt osunt att vräka i sig bacon, korv och majonnäs på burk. Till exempel.