• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • ugglan

Vilken inspirerande tråd!

Jag har ännu bara en före-bild att visa upp men sparar den tills det även finns synbart resultat att dela med sig av. Började min hälso-satsning 20 aug och har väl gått ner sisådär 7-8 kg än så länge. Började på 91 kg.
    Har alltid tidigare varit normalviktig och väldigt vältränad (naturligt då tack vare en aktiv livsstil) är 170 cm lång.

Har fått 2 barn varav yngsta snart fyller 5 år. Kroppen som var i såpass bra grundform när jag väntade barn och ammade sparade inte på sig några som helst kvardröjande kilon.. klarade mig utan både bristningar och degmage
    Men sedan.. nu i efterhand startade förfallet med full kraft. När vardagen med småbarn, jobb osv satte in för fullt och ständigt stress, dålig sömn, knakande förhållande och total brist på träning tog ut sin rätt.. 
    Klädstorlek efter klädstorlek växtes ur och jag tänkte att jag har väl gått upp ett par kilo eller 5.. men i själva verket var det nästan 25.. 
    Hittills har jag bara lagt om kosten (lchf) och börjat gå istället för att ta bilen för att hämta och lämna barnen och de kilon jag tappat har gått väldans lätt hittills men nu står det still och jag vet att det är träningen som måste till..   

• Leone i Västerås
    rockmaya skrev 2012-11-21 09:37:14 följande:

Nu: 63kg

Då:135 kg

Tid:ca 2 år
    Hur?: La om kosten och började träna (ej OP) 

WOW!!!!!!
    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Anonym (förvånad)

TILL ALLA MED LCHF
    Hur lång tid höll ni på, och hur mycket förlorade ni?
    Och är inte metoden hälsoskadlig? 

• Anonym (WOW)

En eloge till "rockmaya", Grymt jobbat!!!
    Du är ett lysande exempel på att det går att lyckas utan operation och snabba lösningar, genom att lägga om kosten och träna istället!
    Mycket bra gjort!!! 

• EnsamMammaTillTvå

På vilket sätt skulle det vara hälsoskadligt att äta naturlig mat (lchf)?

• stjierna

Anonym (förvånad): hur kan naturlig mat vara hälsofarlig? Det är inte fett som gör oss feta o sjuka, det är socker och gluten.

Jag har hittills gått ner från 104.9 kg till 88.7 kg, och mår bättre än någonsin! Alla mina krämpor är borta. Jag började med LCHF 1a mars i år (vägde då 98 kg).

• yodi
    rockmaya skrev 2012-11-21 09:37:14 följande:

Nu: 63kg

Då:135 kg

Tid:ca 2 år
    Hur?: La om kosten och började träna (ej OP) 

starkt jobbat, är oerhört imponerad
  • rockmaya

Tack alla, hoppas det kan insperera någon att fortsätta även om det ibland känns hopplöst och resulteten känns långt borta...Ge inte upp det går.... Ni är grymma allihopa.

• ODS

Har gått ner 21 kg. Vägde 73 tillmina 163 cm, väger nu ca 52. Började med herbalife hösten 2010, hållt vikten i 1 år. Räknar kcal och tränar gym på sjukgymn då jag har problem med rygg/bäcken/höfter. Har dock lite trassligt med ätstörningar men nu är de hyfsat under kontroll.

Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.