• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • StinaTina

Tezz, dom har bytt, Emma sover numera en timma eller två i vagnen om jag är ute och går.

• fröken

Jaha, då promenerar jag väl själv i morron då, kanske bäst beroende på att jag inte riktigt kan säga när vi är klara.

Grattis på födelsedagen (i morgon) Therese!

• ligre

Terese grattis i förskott, hoppas att du får en riktigt mysig födelsedag!
    Meja har börjat med en ny vana sedan 2 veckor tillbaka...att vakna och vilja ha mat 2 timmar efter hon brukar somna för natten. Så nu styr vi det lite så att vi byter blöja och sedan en extra tankning även om hon sover, så man slipper vakna av att hon är ledsen tex kl: 02.00 (för sedan sover hon hela natten). Troligtvis kräver hon mer mat nu eftersom vi har försökt med att sambon har skumpat med henne(vilket funkade förrut). Ger du Saga någon gröt eller puré?

Jag kan fika på tisdag :-...men imorgon kan jag inte för då ska jag äntligen gå o klippa mig.

• marma

Hej!
    Det var länge sedan jag var inne och kollade läget här och även var med på någon fika. Molly har varit förkyld länge. Snart i 4 veckor... tror att det är flera förkylningar då hon blev bra under tre dagar för att sedan bli snorig igen. Hon har ingen feber och är pigg och glad som vanligt så det är nog ingen bakterieinfektion (ska nog ringa bvc för säkerhets skull idag). Det verkar vara sjuktider för alla med tanke på de senaste tidens inlägg :(

Jag hoppas att hon blir bättre snart så att jag kan hänga på fikaträffarna. Vad har ni för åsikter med tanke på smittrisk? Bör barnen vara helt snorfria?

/Maria

• Ulle 74

Therese - Grattis på födelsedagen!

marma - jag tycker att lite snörvel är ok så länge de är feberfria

Vi har varit i Småland i helgen och kan nu konstatera att efter kl 18 går det inte att åka bil med Samuel... Han blir så ledsen ocg bara gråter, varken mat, blöjor, lek, sång funkar för at få honom på humör. Men såf fort han kommer ur bilen är allt ok igen

• Maria73

Therese: Grattis på födelsedagen!

Marma: Det är ok för mej om det är lite snorigt.

Jag vill oxå gärna fika imorron, för nu har maginfluensan äntligen gått över!

• Ulle 74

läste på infomedica om maginfluensa och vinterkräksjuka...
    Var nufiken på när det smittar och hur lån inkubationstiden är.

Inkubationstiden, det vill säga den tid det tar från det att man smittas till dess att sjukdomen bryter ut, är en till två dagar. Symtomen är häftiga kräkningar, diarré, ont i magen, måttlig feber, huvudvärk och muskelvärk. Man kan känna sig riktigt sjuk och dålig. Besvären brukar hålla i sig i ett till två dygn, ibland något dygn längre. Normalt smittar man inte längre två dygn efter det att besvären har försvunnit. Men ibland kan man smitta andra upp till tre veckor efter det att sjukdomen gått över.

Jag kan intyga att det smittar 2 - 3 dygn efter för mina föräldrar och min bror å hans tjej ligger i magsjuka nu... Jag magen var i form i onsdags och febern var borta på torsdagsmorgon. Jag träffade familjen på fre kv resp lö kv och sent i gårkväll, drabbades de allihopa...

• StinaTina

Jag fikar gärna imorgon.

Var på Ikea idag och köpte matstol till Emma (och lite annat), stolen och bordet finns inne nu.
    Tyvärr så finns inte den dynan som är så bra att sätta i stolen (den vita stolen). Trolig lev tid är flera veckor sa dom.

En liten förfrågan (jag vet att man inte får sätta ut annonser på fl, men ser inte en förfrågan bland er som en sådan) finns det någon som äger en sådan dyna som inte använder den och då kanske kan tänka sig att sälja den till mej?

Hoppsan nu är det matdax, jisses så brått det kan bli

• Maria73

Ulle: Visste inte att det var sååå lång Inkubationstid, trodde att man skulle få symtomen dagen efter.

Är det någon som är nervös för bassilusker så kan jag hoppa över fikat imorron? Jag hade feber i Fredags, o var feberfri i Lördags.

Therese: Tyra dummar sej oxå så. Funderar på om jag kanske inte har tillräckligt med mat, att hon kanske är inne i en tillväxtperiod. Funderar i alla fall på att både amma henne o ge henne tillägg innan vi nattar henne. Det kanske kan funka??

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4