• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • Ulle 74

Samuel är oxå ett matvark just nu... äter massor dygnet runt å har dessutom svårt att somna på kvällen

Maria för min del är det helt ok att du kommer, det är ju 4 feberfria dagar

• Songbird

marma: Eftersom det är så jobbigt när de blir förkylda och sjuka så är jag väldigt försiktig med att träffa andra som är sjuka och förkylda, både för Idas skull och för mig själv. Man kan ju aldrig skydda sig helt, men jag skulle inte gå hem till nån som är förkyld eller magsjuk och vill inte att de kommer hem heller. Men snorig kan ju barn vara ett tag efteråt då det kanske inte smittar längre. På BVC sa sköterskorna att vi bör akta oss för förkylda personer och stora folksamlingar under första året för risk för RS-virus och andra luftrörsinfektioner som kan ge astma. Själv verkar jag inte ha nåt motstånd alls sedan alla vakna nätter under Idas första 2 månader, så jag snappar upp minsta bacill verkar det som

• StinaTina

Marior det är helt ok om ni kommer för mej. Pratade med en person på sjukvårdsupplysningen för ett tag sedan och han sa att det räcker med att gå ut så blir man sjuk just nu. Alla är mer eller mindre sjuka, det är magsjuka och olika förkylningar för hela slanten. Dom flesta sjukdomar just nu är tydligen "droppsmitta" vilket betyder att en person inne på H&M behöver nysa för att alla där inne ska få samma sak. Jag känner inte alls för att sitta inne i lägenheten hela tiden.

Ska vi säga 14.00 på Clara´s? Vågar ni gå dit efter förra veckans alla sjuka?

• Elouise

Tycker vi kan säga klockan 14.00 på Claras.

• ligre

Claras kl 14.00 funkar fint tycker jag
    Elouise: Imorgon har vi matinfo kl:10.15....hoppas man hinner komma upp i tid.

• Tezz80

Tack för alla gratulationer, hade en bra dag med allt för mycket tårta :)

Kommer nog inte på fikat idag, kom på att jag nog får ta mig en långpromenad ut till Tornby, Saga behöver en kudde (kanske ett täcke oxå!) till sin nya spjälsäng... den hon haft i vaggan är lite liten om man säger så :) Hoppas att ni får en trevlig fika.

Saga har börjar sova lite bättre igen, men är väl för tidigt att säga något redan... men nu verkar det räcka med mat två gånger per natt igen. Hon får bara bröstmjölk, hon fräser åt ersättning och gröt och pureer har hon inte riktigt förstått att man måste svälja. Men jag tror inte att jag har för lite mjölk, för det finns alltid massa mjölk kvar när hon ätit klart.

• Songbird

Jag tror jag kommer till fikat, om det inte kör ihop sig. Ska till en sjukgymnast kl 16.30 och vet inte hur jag ska göra med Ida, om jag ska hem med henne emellan eller ej, mamma ska passa henne. Vi får se, kommer antagligen.

• Ulle 74

Vi tänkte oxå försöka komm förbi en sväng. Det beror lte på Samuel.
    Igå em sov han tre timmar i sträck och om han gör det iadg oxå så hinner vi inte...

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4