Höstmammor i Linköping Del 4
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Hej!
Det verkar som om att det hjälpte med att bara nämna att Molly snorar (och att ringa bvc) för att hon skulle bli bättre. Idag snorar hon knappt alls : )
Jag vet dock inte om jag hinner till fikat idag. Hon sover gott just nu och jag har lite att pyssla med.
/Maria
Här sover Samuel så vi har inte kommit iväg heller...
Får se om han vaknar inom kot eller om vi hoppar fikat idag
Jag vill ju fika och träffa alla!!!
Tyvärr dyker jag inte heller upp på fikat idag. Min svärföräldrar är här och hälsar på. Så Åke och Åkes pappa håller på att gå igenom våran nya bil så att allt är bra. Tycker att det är så tråkigt att jag inte kan ta barnvagnen och ta en promenad när det är sånt fint vårväder! Jäkla fogar!!
Hoppas ni får en trevlig fika
Kram Sonja
Hoppas ni får ett trevligt fika! Själv har jag varit ute o gått en liten promenad, det är ju så fint väder nu. Våren ÄR HÄR!
Hallå.
Här har vi provat hoppgungan. Wow, vilken hit det blev. Det tog någon minut men sedan kom hon på vad hon skulle göra. (inte så svårt när man spenderar hela dagarna med att hoppa i mammas knä
) Det resulterade i flera gapskratt både hos Emma och hos oss.
Maria73: Det står så här på burken. Barn över 4 månader ska ha 230 ml/mål. Då handlar det om ca 4 matningar om dagen och bara ersättning. Prova att ge henne lite drygt 2 dl och se om hon blir nöjd. Kan inte tänka mej att du kan trycka i henne mycket mera än 230 ml om du vill att det ska stanna kvar i magen.
Sedan ser det ut som om dom mer eller mindre räknar med att det börjas lite med gröt vid den åldern. Var det svar? Fråga igen om jag inte fick det rätt.
Ludwig har börjat med att inte vilja äta mat om han inte får ha hela handen i munnen, det blir genast mycket grisigare överallt. ha ha
Therése, när den 25 infaller en lördag så betalas tydligen lönen ut fredagen innan. Det betyder att alla får lön på fredag den 24. Vill inte vara på Ikea en lönedag. Tror inte jag behöver förklara så vidare mycket mera.
Iof så behöver jag vara tillbaka i stan skapligt tidigt men jag tror att det kommer vara mycket folk även om man går på förmiddagen.
Får se om jag tar mej en tur i morgon, beror på när vi vaknar och sådant
Viola74: Meja vill gärna "hjälpa" till när det är matdags... så det blir lätt gröt eller puré i håret o på mamma
När de blir lite äldre är det väl egen sked till henne som gäller och jag matar med en annan.
criwi dynan till matstolen har kommit in på Ikea igen. Var och köpte en till Lovisa idag.
Tänkte höra om det är någon mer som har börjat ge tillägg/välling till sitt barn och vad det tycker om det?
Har inte så mkt mjölk till Lovisa på kvällen längre så jag köpte detta Baby Plus ( mjölkersättning). Hon totaltvägrar verkligen att äta detta. Känner mig helt frusterar över hur jag ska hantera detta för hon måste ju få i sig mat.
Kan amma på morgonen, fm, ger sen smakportion och ammar. har försökt att pumpa ut i flaska och då går det bättre. Känns som det här med annan mat är en mkt svårare process än vad jag trodde.
ha det bra alla
Kram Kristina
Hej på er!
Höst2, jag vet inte vad jag ska ge för råd.
Jag har precis börjat ge smakisar. I kväll fick tjejen testa smakis för andra gången, gröt.
Oj, så fundersam hon såg ut, det mesta spottades ut igen.
I kväll har Freja badat i sin lilla badbalja. Vi har inget badkar, vilket vore helt suveränt att ha nu, känns det som. Det är verkligen inte lätt att bada en bebis, hon far som en ål i baljan, det är svårt att hålla henne. Hon tycker det är så kul, men mamman orkar inte med det särskilt länge.
Ha det gott!
Hoppas våren är här för att stanna nu. Gud så skönt med vår, tycker att man blir gladare bara av att titta ut.