• Anonym (fattig, tips?!?)

leva på 15kr/dag tips?!?!

Hej under 30dagar tills jag får pengar igen har jag 15kr som jag kan leva på per dag, alltså 458kr

Min fråga är om det är möjligt?
    Om ni har tips på vad jag kan äta?
    Om ni har recept?

dessa 458kr är allt jag har att leva på, så man kan väl dra av 30 kr för toapapper

så då blir det 428 kr kvar per dag blir de 14kr per dag.

• Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!
  • Mynta

Näring, jo i och för sig, men noll protein. Släng i ett par nävar bönor också så blir det en helt okej lunch!

• Anonym
    zoja skrev 2012-04-19 14:01:52 följande:
    haha, jag gjorde omedvetet en grej idag när vi handlade.

vi köpte 2st storpack a` 1600g= 3,2kg köttfärs fär 39,90kr/kg = 135kr

när vi kom hem gjorde vi "middagar" dvs frös in 200g /påse,vi är två vuxna i vår famlije och 200g köttfärs räcker till oss ,så borde det räcka till dig som är ensam. det blev 16st påsar.

135kr/ 16middagar= 8,43kr/middag till två personer! dvs 4kr/person.
    Roligt att läsa och grattis!
    Speciellt eftersom det lätt förvandlas till skitkastartrådar när människor skriver hur billigt man kan handla.
  • Anonym
    Mynta skrev 2012-04-19 15:03:55 följande:
    Näring, jo i och för sig, men noll protein. Släng i ett par nävar bönor också så blir det en helt okej lunch!
    Man dör inte av att äta proteinfattigt en begränsad period. Man mår inte ens dåligt.
    Saken med näringslära är att man ska få i sig rätt balans under en längre period än ett dygn.

Så jo, det var faktiskt vettigt förslag.
  • Sven Justus
    zoja skrev 2012-04-19 14:01:52 följande:
    haha, jag gjorde omedvetet en grej idag när vi handlade.

vi köpte 2st storpack a` 1600g= 3,2kg köttfärs fär 39,90kr/kg = 135kr

när vi kom hem gjorde vi "middagar" dvs frös in 200g /påse,vi är två vuxna i vår famlije och 200g köttfärs räcker till oss ,så borde det räcka till dig som är ensam. det blev 16st påsar.

135kr/ 16middagar= 8,43kr/middag till två personer! dvs 4kr/person.
    Väger du 15 kg och är 75  cm lång eller?
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Sven Justus
    zoja skrev 2012-04-19 13:36:19 följande:
    soppa: 2potatis,1/2 lök,kryddor,1/2 burk krossade tomater.

dvs 1lök och 1burk krossade tomater räcker i 2agar...
    Det där är mindre mat än vad min son på två år äter.... per dag. 
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • J a d e d
    zoja skrev 2012-04-19 14:56:05 följande:
    nej,jag gjorde det flera gånger när jag hade ont om pengar,varför skulle jag skämta?
    Därför att jag har väldigt svårt att se hur man kan få en soppa av en burk krossade tomater och en lök.
    Visst lär man inte bli mätt som en gris om man ska leva för 400 på en månad, men du kan inte kalla det där soppa.  
    Jeddan
  • zoja
    Mynta skrev 2012-04-19 15:03:55 följande:
    ja eller ett ägg vid sidan om...
  • zoja
    Anonym skrev 2012-04-19 15:07:49 följande:
    Roligt att läsa och grattis!
    Speciellt eftersom det lätt förvandlas till skitkastartrådar när människor skriver hur billigt man kan handla.
    tänker man till,så går det att få billig mat med bra näringsvärde.
  • zoja
    Anonym skrev 2012-04-19 15:09:33 följande:
    Man dör inte av att äta proteinfattigt en begränsad period. Man mår inte ens dåligt.
    Saken med näringslära är att man ska få i sig rätt balans under en längre period än ett dygn.

Så jo, det var faktiskt vettigt förslag.
    Cool japp det va ju det.
  • J a d e d
    zoja skrev 2012-04-19 15:14:29 följande:
    tänker man till,så går det att få billig mat med bra näringsvärde.
    Ja som köpesylt, en potatis och en lök.

Ärligt talat tror jag inte ekonomi är din grej. Du bör finna dig en annan hobby.  
    Jeddan
Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!