• Anonym (fattig, tips?!?)

leva på 15kr/dag tips?!?!

Hej under 30dagar tills jag får pengar igen har jag 15kr som jag kan leva på per dag, alltså 458kr

Min fråga är om det är möjligt?
    Om ni har tips på vad jag kan äta?
    Om ni har recept?

dessa 458kr är allt jag har att leva på, så man kan väl dra av 30 kr för toapapper

så då blir det 428 kr kvar per dag blir de 14kr per dag.

• Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!
  • Anonym (=))

Jag ska börja plugga snart och hade inte tänkt ta studielån så jag har också börjat tänka på billig mat.

Själv äter jag lchf inspirirad mat och tänker fortsätta med det eftersom man håller sig mätt och behöver inte äta så ofta = billigt.

Handla på Lidl

Köttbullar 29,90 för 1kg. Bättre än scans då dessa har 80% kött.

Korvar med 90% kött säljs billigt och är mättande. 

Alla mejeri produkter du behöver, också billigare här 

Frysta bär och grönsaker om du vill ha det.

Ägg, ett 24 pack räcker till många omeletter, fyll med lite gul lök och riven ost.

Konserver, tonfisk och makrill i tomatsås supernyttigt och billigt på lidl.  

Gillar du ravioli? En stor burk kostar ca 13 kr räcker till 2-3 portioner. Pasta och andra basvaror är också billiga.

Sem kompletterar man man det som det är extrapris på för stunden. Det lönar sig att gå till flera affärer.

Ta alltid men påse så du slipper köpa ny.

Och just ja toapapper är också superbilligt på lidl. Köpte ett 8 pack för 16 kr och en tandbortae för 3 kr.        

• Dullidutt
    Anonym skrev 2012-04-19 15:42:14 följande:
    Jag skulle då strunta i ICA och gå på Lidl istället. Pasta, ris, morötter är väl inte så dyrt. Falukorv är väl rätt billigt
    Lidl har faktiskt väldigt hög kvalitet på sina tyska krydd-korvar också.
  • Anonym (ett förslag)
    zoja skrev 2012-04-19 15:24:07 följande:
    jag gjorde de igår och det blev pannkakor iallfall...
    Det blir säkert gott och mättande, men just pannkaka blir det nog inte riktigt. Inte om man ska använda ordet i dess riktiga mening. Det finns massor med olika varianter på pannkaka runt om i världen, men alla innehåller någon slags mjöl. Att LCHFare kallar detta pannkaka är ju för att det ska kännas som att man kan äta "vanlig mat" trots att man utesluter vissa livsmedel.
  • J a d e d
    zoja skrev 2012-04-19 15:37:50 följande:
    jo, jag skrev ju märke Polarica 400g för 15kr på willys,det är svenska bär.
    Låter ju helt fantastiskt.

Hur gör du sylten? *nyfiken* 
    Jeddan
  • zoja
    Anonym (ett förslag) skrev 2012-04-19 15:45:23 följande:
    Det blir säkert gott och mättande, men just pannkaka blir det nog inte riktigt. Inte om man ska använda ordet i dess riktiga mening. Det finns massor med olika varianter på pannkaka runt om i världen, men alla innehåller någon slags mjöl. Att LCHFare kallar detta pannkaka är ju för att det ska kännas som att man kan äta "vanlig mat" trots att man utesluter vissa livsmedel.
    fast det är väl bara för dig att testa och göra det som vanliga pannkakor,som sagt jag gjorde det igår,funkade kanonbra på hällspis i teflonpanna med värmen på 5-6 utav 9.
  • zoja
    J a d e d skrev 2012-04-19 15:46:39 följande:
    Låter ju helt fantastiskt.

Hur gör du sylten? *nyfiken* 
    bara smälta bären i en kastrull...
  • J a d e d
    zoja skrev 2012-04-19 15:50:09 följande:
    bara smälta bären i en kastrull...
    Hmm jaha.
    Jeddan
  • Sven Justus
    J a d e d skrev 2012-04-19 15:47:38 följande:
    Tack gärna. Bjuder du?
    Absolut, har en påse frysta pilgrimsmusslor hemma. Köpte den billigt på ICA har jag för mig. Tror den innehåller 20 musslor så det borde räcka till 20 middagar då. Jag toppar varje med en saltflinga (fungerar utmärkt som billigt tillbehör).
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • zoja
    J a d e d skrev 2012-04-19 15:51:12 följande:
    Hmm jaha.
    antar att du inte äter rårörda lingon heller....
  • zoja
    Sven Justus skrev 2012-04-19 15:51:34 följande:
    Absolut, har en påse frysta pilgrimsmusslor hemma. Köpte den billigt på ICA har jag för mig. Tror den innehåller 20 musslor så det borde räcka till 20 middagar då. Jag toppar varje med en saltflinga (fungerar utmärkt som billigt tillbehör).
    kan du inte vara lite seriös tack!
Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!