• Anonym (fattig, tips?!?)

leva på 15kr/dag tips?!?!

Hej under 30dagar tills jag får pengar igen har jag 15kr som jag kan leva på per dag, alltså 458kr

Min fråga är om det är möjligt?
    Om ni har tips på vad jag kan äta?
    Om ni har recept?

dessa 458kr är allt jag har att leva på, så man kan väl dra av 30 kr för toapapper

så då blir det 428 kr kvar per dag blir de 14kr per dag.

• Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!
  • Sven Justus
    zoja skrev 2012-04-19 16:01:32 följande:
    jodå det gör jag visst det
    idag blir det viltfärsbiffar med gräddsås och lingon.
    till det en sallad på tomat,gurka,paprika,sallad,purjolök.
    Jamen dåså. Du kan ju bara du vill!
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • J a d e d
    zoja skrev 2012-04-19 15:59:50 följande:
    och man måste ha socker i allt och följa recept???
    Förstår du konceptet recept här? Alltså du kan inte göra vad som helst och kalla det något annat än alla andra på jorden.

T ex. Omelett- ägg, grädde/mjölk.
    Pannkaka- ägg, mjölk, nån typ av mjöl.
    Sylt- bär, socker, nån typ av stabiliseringsmedel. Det blir som sagt inte ens rörd sylt utan det senare utan ett varmt mos.    
    Jeddan
  • Anonym (Orka!)
    J a d e d skrev 2012-04-19 16:03:31 följande:
    Du anar inte.
    Men orka tramsa. Ni förstör ju bara för andra som faktiskt vill ta del av vettiga inlägg i den här tråden.

• J a d e d
    Sven Justus skrev 2012-04-19 16:04:29 följande:
    Herregud, har du några brister överhuvudtaget?!
    Såklart jag inte har. Cool

Men lime ÄR gott. Håller du med? För övrigt får jag återta mitt påstående att det vore dyrt. Det brukar faktiskt gå att köpa 5 för en tia ibland. Och enligt trådens ämne fryser jag in pressad lime då. Faktiskt. Funkar hur bra som helst och så kan man hacka ut en bit och låta tina och skvätta över rödspättan. Eller icas torskblock om man så vill.
    Mums!  
    Jeddan
  • J a d e d
    Anonym (Orka!) skrev 2012-04-19 16:05:40 följande:
    Men orka tramsa. Ni förstör ju bara för andra som faktiskt vill ta del av vettiga inlägg i den här tråden.

Kan du börja? Så återgår vi till ordningen här. Mitt tips är 5 lime för 10 kr.
    Jeddan
  • Anonym (Makaroner e bra)

En liten bit falukorv räcker till 5-6 middagar tillsammans med makaroner eller spagetti.

1/2 kg billig köttfärs till köttförssås kan ge lika många middagar med makarkaroner eller spagetti.

Där har du ca 12 måltider.

Själv har jag ofta nudlar hemma (2kr) paketet som går att äta flera dagar när pengarna inte räcker till.

• zoja
    J a d e d skrev 2012-04-19 16:02:59 följande:
    Förstår du konceptet recept här? Alltså du kan inte göra vad som helst och kalla det något annat än alla andra på jorden.

T ex. Omelett- ägg, grädde/mjölk.
    Pannkaka- ägg, mjölk, nån typ av mjöl.
    Sylt- bär, socker, nån typ av stabiliseringsmedel. Det blir som sagt inte ens rörd sylt utan det senare utan ett varmt mos.    
    för din skull har jag nu frågat i LCHF tråden vad de anser om detta:

www.familjeliv.se/Forum-24-64/m57425030.html
  • Sven Justus
    Anonym (Makaroner e bra) skrev 2012-04-19 16:08:24 följande:

En liten bit falukorv räcker till 5-6 middagar tillsammans med makaroner eller spagetti.

1/2 kg billig köttfärs till köttförssås kan ge lika många middagar med makarkaroner eller spagetti.

Själv har jag ofta nudlar hemma (2kr) paketet som går att äta flera dagar när pengarna inte räcker till.

Menar du allvar när du säger att du äter på samma paket nudlar i flera dagar?

Och du, ett halv kilo köttfärs räcker inte alls till sex middagar. Aldrig.

Det är inte spartips det du kommer med, det är tips på hur man svälter sig.  
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Anonym (Makaroner e bra)
    Anonym (Makaroner e bra) skrev 2012-04-19 16:08:24 följande:

Nu menar jag inte att du ska äta ett pkt nudlar i flera dagar utan att ha flera paket hemma. Det förstod du säkert men det kunde lätt bli ett tolkningsfel, såg jag. Rätt ska vara rätt.
  • roffe
    Sven Justus skrev 2012-04-19 16:11:14 följande:
    Menar du allvar när du säger att du äter på samma paket nudlar i flera dagar?

Och du, ett halv kilo köttfärs räcker inte alls till sex middagar. Aldrig.

Det är inte spartips det du kommer med, det är tips på hur man svälter sig.  
    Tror det menas att man kan äta för 2 kr/dagen när pengarna tryter,  inte att ett paket räcker flera dagar :)
Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!