• Anonym (fattig, tips?!?)

leva på 15kr/dag tips?!?!

Hej under 30dagar tills jag får pengar igen har jag 15kr som jag kan leva på per dag, alltså 458kr

Min fråga är om det är möjligt?
    Om ni har tips på vad jag kan äta?
    Om ni har recept?

dessa 458kr är allt jag har att leva på, så man kan väl dra av 30 kr för toapapper

så då blir det 428 kr kvar per dag blir de 14kr per dag.

• Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!
  • zoja
    Sven Justus skrev 2012-04-19 15:12:01 följande:
    Väger du 15 kg och är 75  cm lång eller?
    nä väger 60kg och är 171 och 35år om det nu spelar någon som helst roll..
  • zoja
    J a d e d skrev 2012-04-19 15:15:34 följande:
    Ja som köpesylt, en potatis och en lök.

Ärligt talat tror jag inte ekonomi är din grej. Du bör finna dig en annan hobby.  
    vem har snackat köpesylt?
    köp frysta blåbär eller hallon i lösvikt eller
    ett 400g paket för 15kr på willys,märke polarica.
  • Sven Justus
    zoja skrev 2012-04-19 15:16:14 följande:
    nä väger 60kg och är 171 och 35år om det nu spelar någon som helst roll..
    Med tanke på vad du rekommenderar kan du inte vara så stor tänkte jag. 
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • zoja
    Sven Justus skrev 2012-04-19 15:17:59 följande:
    Med tanke på vad du rekommenderar kan du inte vara så stor tänkte jag. 
    jag äter inte så NU,jag åt så då,år 2005 och det funkade...
  • MissMurrig

Som några har sagt kolla extrapriser i olika affärer. Ibland kan man köpa 2 800g's falukorvar för 20kr, det räcker till 15-16 måltider för en person, korvstroganoff (en lök ca 2-3kr, en burk tomat 5kr och en dl grädde 5kr), det kan du göra 3-4portioner av och frysa in ris är ju ganska billigt också. Kolla extrapriser på grönsaker och frukt, så kan man få bra vitaminer för lågt pris. Morötter, potatis är billigt. Blodpudding kostar ca 6kr/paket, det är som 1,5 portion egentligen, men koplettera med en macka eller morot, så kan det räcka till 2 portioner. Annars är inte 6kr mycket för en portion... 
    Med potatis och lök kan du göra raggmunkar. Såg på ÖB igår 30pack ägg för 27kr, bra att ha, till pannkakor. Inte VÄRLDENS nyttigaste mat, men om det är en knaper månad kan man nog överlev med lite sån här mat, och kanske det ser bättre ut nästa månad. Då kan man komplettera de billiga matvarorna med lite mer fisk och grönsaker och sånt.

Annars kan du ränna runt på Ica Maxi en eftermiddg och äta dig mätt på smakprover... men det är nog ingen hit  

• Sven Justus
    zoja skrev 2012-04-19 15:18:48 följande:
    jag äter inte så NU,jag åt så då,år 2005 och det funkade...
    Var du mindre då alltså? 
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Anonym

men vill man ha kvalitetsmat är lchf bra mat som oxå är bvilligt.

pannkakor 4st

4ägg
    0,75dl grädde
    7stänk kanel
    1/tsk äkta vaniljpulver.

supergott och mättande.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-19 15:20:28 följande:
    men vill man ha kvalitetsmat är lchf bra mat som oxå är bvilligt.

pannkakor 4st

4ägg
    0,75dl grädde
    7stänk kanel
    1/tsk äkta vaniljpulver.

supergott och mättande.
    glömde du mjölen?
  • zoja
    MissMurrig skrev 2012-04-19 15:19:25 följande:
    Som några har sagt kolla extrapriser i olika affärer. Ibland kan man köpa 2 800g's falukorvar för 20kr, det räcker till 15-16 måltider för en person, korvstroganoff (en lök ca 2-3kr, en burk tomat 5kr och en dl grädde 5kr), det kan du göra 3-4portioner av och frysa in ris är ju ganska billigt också. Kolla extrapriser på grönsaker och frukt, så kan man få bra vitaminer för lågt pris. Morötter, potatis är billigt. Blodpudding kostar ca 6kr/paket, det är som 1,5 portion egentligen, men koplettera med en macka eller morot, så kan det räcka till 2 portioner. Annars är inte 6kr mycket för en portion... 
    Med potatis och lök kan du göra raggmunkar. Såg på ÖB igår 30pack ägg för 27kr, bra att ha, till pannkakor. Inte VÄRLDENS nyttigaste mat, men om det är en knaper månad kan man nog överlev med lite sån här mat, och kanske det ser bättre ut nästa månad. Då kan man komplettera de billiga matvarorna med lite mer fisk och grönsaker och sånt.

Annars kan du ränna runt på Ica Maxi en eftermiddg och äta dig mätt på smakprover... men det är nog ingen hit  
    va? jag tycker vi snålar härhemma och två ringar 800g falukorv blir för oss 2
    8middagar.
  • Sven Justus

Såg i något reklamblad att de erbjöd en säck lök på 5 kg för 10 kronor. Då kan du för dina 428 kronor köpa 42 säckar á 5kg lök, dvs 210 kg lök. Det blir ganska mycket löksoppa. 

Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!