• Anonym (fattig, tips?!?)

leva på 15kr/dag tips?!?!

Hej under 30dagar tills jag får pengar igen har jag 15kr som jag kan leva på per dag, alltså 458kr

Min fråga är om det är möjligt?
    Om ni har tips på vad jag kan äta?
    Om ni har recept?

dessa 458kr är allt jag har att leva på, så man kan väl dra av 30 kr för toapapper

så då blir det 428 kr kvar per dag blir de 14kr per dag.

• Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!
  • maaammaaa

Vissa grönsaksodlare säljer 2 klass direkt till kunden men bra mycket billigare, ibland nästan gratis. Ring inte bara kör dit och säg vad du kan betala ta med påsar och säg att grönsakerna får ha skador, vara otvättade, brutna och för små. I bästa fall kommer du hem med 5 kassar morot purjo potatis rödbetor palsternackor och kålrot för 100 kronor.

• Anonym

TS: Hur går det för dig nu?, vad har du köpt från affären när du har varit i affären? :), hur mycket pengar har du kvar?

• Snöviolen

Den här maten brukar vi göra  i bland

Skiva en bit falukorv i stavar och lägg det i en kastrull med krossade tomater.
    Sen har man i chilisås eller ketschup, kryddar med valfria kryddor + lite vatten.
    Låter det koka upp och sen serverar man det till valfri pasta.

• Snöviolen
    Snöviolen skrev 2012-04-19 17:56:11 följande:

Sen har man i chilisås eller ketschup, kryddar med valfria kryddor + lite vatten.
    Detta brukar räcka till 3 vuxen portioner och 2 barnportioner.
  • roffe
    Snöviolen skrev 2012-04-19 17:56:11 följande:

Låter typ som min korvstroganoff men jag har alltid i lite grädde och timjan :) Gott är det iaf :D
  • Anonym

Ät mycket chips, en påse kostar 20 kronor och det finns påsar för 10 kr. Sen kan du köpa godis när det är extrapris och pizza från resturanger :) Det är bra och billigt :D

• Anonym
    zoja skrev 2012-04-19 16:16:14 följande:
    nu fick jag svar från LCHF tråden:

spelar ingen roll vad det kallas,bara det är gott. Cool

kolla själv: www.familjeliv.se/Forum-24-64/m57425030.html
    Ja, och sen skrev ju nån annan att h*n personligen skulle kalla det för omelett....
  • Längtande83

Makaronipudding;

Makaroner
    Frusna grönsaker typ broccoli eller blomkål
    Bacon, skuret i 3 cm stora bitar
    Mjölk
    Smör
    Mjöl
    Riven ost (Finns billig på Willys)
    Salt och peppar

Stek baconet knaprigt. Blanda med kokta macaroner, upptinade och avrunna grönsaker och häll ner i en form. Häll över en vit ostsås som du gör såhär;
    Smält 25 g smör
    Häll ner 4 msk mjöl
    Häll ner 5 dl mjölk
    Puttra samman
    Häll ner riven ost
    Salta och peppra

Häll detta över makaroniröran. In i ugnen tills den fått lite färg. Du kan dryga ut med en hel del makaroner och grönsaker.  

• Anonym
    zoja skrev 2012-04-19 16:55:50 följande:
    ett ämne i många kryddor som inte är nåt bra...
    Ett ämne som orsakar stress, ökad hjärtrytm och svettningar. Kan även i höga doser orsaka förvirring, irritation och hallucinationer. 
Svar på tråden leva på 15kr/dag tips?!?!