• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy
    Linn77 skrev 2013-03-13 21:13:25 följande:
    Upp med hakan! Det är väl inte alls dåligt! Det gör en stor skillnad att väga sig på tom mage eller nyäten. Och -0,2 är ju ändå ett minus! Du kommer att ha klarat av dina 10% nästa gång du väger dig. Det är jag övertygad om! 

Tack för dem tröstande orden!
  • Linn77
    Scruffy skrev 2013-03-13 21:25:07 följande:

Tack för dem tröstande orden!
    Det var så lite så!

Har du kollat t ex skillnaden att ställa sig på vågen omedelbart före och efter ett toabesök?
    En vän till mig hade gjort det och skillnaden för henne var nästan ett halvt kilo minus efter...

Så det är väl självklart att det även gör skillnad om man har ätit mat eller har tom mage när man väger sig.
    Det viktiga är att se att kurvan är på väg åt rätt håll och det är den ju verkligen eftersom du till och med hade ett minus!

Jag har en annan kompis som går upp strax före mens trots att hon följer vv och varje månad är det likadan och sen går hon ner desto mer till veckan efter så till sist har hon slutat bli lessen över att hon har gått upp i vikt en gång i månaden eftersom hon vet att det jämnar ut sig veckan därpå :)

Nä, du tar dina 10% nästa gång istället, så nu har du något att kämpa emot och se fram emot nästa gång du väger dig :) 
  • Gulletuss

God morgon vänner!
    Jag måste tipsa om en maträtt som jag gjorde igår!
    http://www.ica.se/recept/smulpaj-med-rodlok-kassler-och-aubergine-714079/

Jag modifierade lite... Tog zucchini ist för aubergine, la till färska champinjoner samt pudrade över ca 1 msk mjöl över fyllningen, för den är väldigt lös. Jag slängde också i lite hackad persilja och kryddade lite extra med persilladekrydda.
    Receptet var från början till 4 pers. men i och med att det blev så mycket grönsaker så räckte pajen till 5 rejäla eller 6 mindre portioner. En smarrig sallad och den kalla såsen till var suuuupersmaskens!

Jag har den tyvärr inte färigberäknad, men jag tror att det blir ca 10 pp om man delar det på 5 portioner.

• Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-13 20:22:10 följande:
    Mitt sämsta resultat hittills, sedan jag gick med. I och för sig åt hag middag innan jag gick dit och förra veckan vägde jag mig på tom mage, Bara -0,2 denna vecka, och kaghade hoppats på -0,8 så att jag kunde nu mina 10%. Men om två veckor då jag går dit nästa gång ska jag klara det.

Förstår att det känns tråkigt, MEN fortfarande ett minus vilket ju betyder att det ändå går åt rätt håll :) kämpa på bara, du tar dina 10 nästa gång. När du slår ut det sen så får du ett bra snitt :)
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-03-14 07:15:31 följande:
    God morgon vänner! Jag måste tipsa om en maträtt som jag gjorde igår! www.ica.se/recept/smulpaj-med-rodlok-kassler-.../ Jag modifierade lite... Tog zucchini ist för aubergine, la till färska champinjoner samt pudrade över ca 1 msk mjöl över fyllningen, för den är väldigt lös. Jag slängde också i lite hackad persilja och kryddade lite extra med persilladekrydda. Receptet var från början till 4 pers. men i och med att det blev så mycket grönsaker så räckte pajen till 5 rejäla eller 6 mindre portioner. En smarrig sallad och den kalla såsen till var suuuupersmaskens! Jag har den tyvärr inte färigberäknad, men jag tror att det blir ca 10 pp om man delar det på 5 portioner.

Underbart, jag älskar senap haha. Vill man göra den nyttigare så kan man göra ett annat pajskal med kesella ist. Måste testa detta :)
  • Magdalena82

Vägning imorse, 0.3 kg bara denna vecka :( försöker tänka positivt dock. Tappade ju desto mer förra veckan så det ger ett ok snitt. Men ett halvt kilo minus hade ju vågen gärna fått visa iaf - suck. Nåja, 3.2 kg kvar innan jag nått mitt slutmål - hoppas vara där om 1 mån ca!

• Magdalena82
    iwannarock skrev 2013-03-15 09:07:19 följande:
    Magdalena82---> grattis till minus :)

Tack snälla, har just varit på ett snabbpass på gymmet för att peppa mig lite. Hoppas det känns bättre snart. Hur går det för dig?
  • Gulletuss

Magdalena82: Allt med - framför är BRA!!! Grattis!

Just nu känner jag mest blääää... Har åkt på en förkylning. Ena dottern har varit hemma hela veckan med feber, hosta och huvudvärk. Nu har visst någon bacill hoppat in i mig också. Jag är tack och lov lindrigare drabbad. Vaknade med huvudvärk och hela huvudet fullt med snor. Men ingen feber och hosta iaf. Matmässigt ska det nog gå bra. Men min motion... Rynkar på näsan Jag känner mej inte så pigg på att springa, eller ens ta en promenad. Men förhoppningsvis blir det bättre under helgen så jag kan ta en runda, av något slag. Då blir det iaf två ggr denna veckan.

Hur som helst... TREVLIG HELG ALLA FINA VV:ARE! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Några fler viktväktare?