• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy

Åt 2 dl jordgubbsyogurt 2% till efterrätt. 

Normalt äter jag ju frukt, men ville ha något där jag inte behövde tugga och det var det dem hade i butiken närmast jobbet. Hela 5 points, men lunchen var inte mer än  5,5 så det hade jag råd med. Nu blev det 10,5 totalt

• Linn77
    iwannarock skrev 2013-03-17 18:12:27 följande:
    YES YES YEEES :) Har just vägd mig, fick min första guld stjärna, har gått ner 3,3 kilo på 2 veckor så idag visade vågen alltså minus 0,9 :) FAAAN va underbart (förlåt att jag svär) ;)
    Wohoo! Vilket härligt resultat! 
    Och, man får svära, när det går så j*a bra ;)

Grattis! 
  • Linn77
    Gulletuss skrev 2013-03-18 07:08:38 följande:

Vägning i dag. -0,9 kg! Jag är NÖJD! Helt klart bra start på veckan!

Nu är det bara 2,2 kg kvar till nästa delmål. Bara att fortsätta kämpa på!

Jag kom ut på en rask promenad i går. Jag hade tagit panodil och nässpray, eftersom en förkylning har fångat mig i sitt grepp. Jag provade att jogga lite också, och det gick riktigt bra! Jag får nog fortsätta trilla piller idag, känner mig inte 100% ok.

Förutom de uppenbara hälsoeffekterna som jag faktiskt börjat se spår av, så är möjligheten att samla aktivitetspoints en riktig sporre att motionera!

Ha en riktigt bra vecka, alla goa vv-kämpar! {#emotions_dlg.flower}

Yay!
    Vilken härlig start på veckan, trots snö och kyla!
    Duktigt av dig att komma ut på en promenad trots förkylning men tänk på att vara rädd om dig också så att du blir frisk snabbt.

Grattis till det fina resultatet! 
  • Linn77
    Scruffy skrev 2013-03-18 20:26:58 följande:
    Grattis till alla minus påvågen, Idag har jag slagit rekord i lite points. Har nog inte ätit mer än max 12 idag. Har opererat ut en tand i morse och var tvungen att fasta innan. Sedan var klockan 14 innan jag fick börja äta och dricka. Det har blivit några glas juice och tre tallrikar yogurt med mosad banan eller jordgubbar. En VV champinjonsoppa på burk blev det till kvällsmat. Får bara äta flytande föda idag. I kylskåpet väntar en VV chokladmousse. Den är jag värd.
    Ouch, ingen rolig bantarmetod att gå till tandläkaren.
    Du är helt klart värd en VV chokladmousse!
    Var hittar du dom? Måste man gå på möte för att kunna köpa dom eller finns dom även i vanliga affärer? 
  • Linn77
    Gulletuss skrev 2013-03-19 09:21:14 följande:

Tandläkarbesök: drastisk, men effektiv bantningsmetod! Flört Nä, skämt å sido, hoppas du mår bra efter op!

Är hemma med sjukt barn - igen. Jag får besök av svärföräldrarna i morgon, så städning står på schemat! Och så borde jag börja skriva på en hemtenta också... Och planera maten.... Jag ska i alla fall bjuda svärisarna på en jättegod laxlasagne en av dagarna!

Har fortfarande lite väl mycket snor i hela huvvet, så vi får se hur det blir med motionen i dag. Jag vet varken om jag hinner eller orkar!

Städning är också motion!
    Så brukar jag motivera mig när jag städar :) 

Krya på dig! 
  • Scruffy
    Linn77 skrev 2013-03-19 13:25:31 följande:
    Ouch, ingen rolig bantarmetod att gå till tandläkaren.
    Du är helt klart värd en VV chokladmousse!
    Var hittar du dom? Måste man gå på möte för att kunna köpa dom eller finns dom även i vanliga affärer? 

Ja, jag köpte dem på att möte. Ska passa på och köpa några fler när jag går dit nästa vecka.
    Vet inte om dem kanske finns i deras webshop, men då måste du ju betala frakt. 

Nej dem finns tyvärr inte i vanliga affärer.
    Sortimentet av VV podukter har ju krympt enormt tyvärr.  
  • Linn77

Jag har också haft invägning och trots onödigt ätande av fikabröd som fick mig att bli besviken på mig själv  hade jag, helt oförtjänt gått ner även denna vecka.

-1,7 kg blev veckans resultat vilket ger totalt 8,2 kg viktnedgång hittills.

Så jag fick flytta tre silverstenar till gladburken idag :) Underbart! 

• Gulletuss
    Linn77 skrev 2013-03-19 13:43:05 följande:
    Jag har också haft invägning och trots onödigt ätande av fikabröd som fick mig att bli besviken på mig själv  hade jag, helt oförtjänt gått ner även denna vecka.

-1,7 kg blev veckans resultat vilket ger totalt 8,2 kg viktnedgång hittills.

Så jag fick flytta tre silverstenar till gladburken idag :) Underbart! 
    Fantastiskt! Grattis!
  • iwannarock

Grattis till alla minus :) satan va vi är duktiga :)

Just nu känner jag mig svullen hela tiden, fick mensen idag oxå så detta blir ett test o se om jag klarar mig utan sötsaker denna vecka. Vill verkligen inte ha ett plus på söndag.

Idag har jag bara än så länge ätit 3 pp, försov mig i morse o lillan skulle till sjukan, så packade ner en banan och drog iväg, tog även med mig vv grönsaksoppa som jag åt hos vännen medans hon åt (förmodligen) världens godaste pastasås som hon gjorde till henne o alla barnen, baconen doftade i hela köket

• Linn77
    Gulletuss skrev 2013-03-19 14:27:37 följande:
    Fantastiskt! Grattis!
    Tackar Gulletuss!
    Men det känns lite oförtjänt att gå ner så mycket när jag ätit fikabröd i massor under helgen så vi får se hur det blir nästa veckas vägning.

Hur gör ni andra för att tacka nej på ett fint sätt när ni bjudna på hembakt fikabröd?
    Känns så jobbigt dels att jag har så svårt att tacka nej, dels svårt när folk trugar. 
Svar på tråden Några fler viktväktare?