• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • iwannarock

Precis hemkommen från svärföräldrarna, där bjöds det på smörgåstårta och nybakta bullar, alla åt utom lilla jag som bara tog ett glas vatten o en kopp kaffe :) känner mig så stolt.

• Linn77
    iwannarock skrev 2013-03-19 19:47:48 följande:
    Precis hemkommen från svärföräldrarna, där bjöds det på smörgåstårta och nybakta bullar, alla åt utom lilla jag som bara tog ett glas vatten o en kopp kaffe :) känner mig så stolt.
    Vad duktig du är!
    Du ska verkligen vara stolt över dig själv!
    Själv föll jag som sagt som en fura i helgen, flera gånger dessutom, när det gällde nybakat. 
  • iwannarock

Ja jag hoppas jag kommer kunna hålla det såhär nu, nu kommer mina stora barn i helgen så då ska det ju vara fredagsmys o lördagsgodis och gärna fikabröd hela tiden

• Linn77
    iwannarock skrev 2013-03-19 20:39:30 följande:
    Ja jag hoppas jag kommer kunna hålla det såhär nu, nu kommer mina stora barn i helgen så då ska det ju vara fredagsmys o lördagsgodis och gärna fikabröd hela tiden
    Då får du öva din järnvilja :)
    Fixade du det idag så fixar du säkert det i helgen också.
    Jag skulle behöva lära mig att stå emot lite mer, ibland är jag jätteduktig men det är enkelt när man är ensam utan lockelse, sen när man bjuds hem till någon och färska bullar serveras, ja, då är jag inte längre så duktig. Än så länge, så det måste det bli ändring på. 
  • Scruffy

Tror att jag kom upp i 23 points idag. 13 av dessa var yogurt. Dessutom fick jag två motionspoints. Ska försöka lägga in lite musli imorgon. Ska nog börja med lite mjukt bröd på torsdag. Saknar mina knäckemackor.

• Linn77
    Scruffy skrev 2013-03-19 21:55:54 följande:
    Tror att jag kom upp i 23 points idag. 13 av dessa var yogurt. Dessutom fick jag två motionspoints. Ska försöka lägga in lite musli imorgon. Ska nog börja med lite mjukt bröd på torsdag. Saknar mina knäckemackor.
    Stackare, hoppas att du snart kan börja med vanlig mat igen. 
  • iwannarock

Har inte ätit något än idag :( lillan vägrar sova på nätterna så jag är helt slut, har ingen matlust men måste nog försöka få i mig nåt snart, kanske en vv soppa.

Hur går det för er andra då? På fredag blir det en heldag i bilen igen, får packa MASSA frukt så jag kan hålla borta sötsuget

• KellyJones

Blev en vv gulachsoppa här också, har ätit godare vill jag lova men hyfsat få points och jag spar till Sushin ikväll ;) Jag är inne på min första vecka som onlinemedlem och det jag tycker är svårast är att undvika småätandet. Är hemma och vabbar idag och kolla skåpen efter saker att äta hela tiden... Brukar bli en frukt eller lite morotsbitar, några andra tips?

• iwannarock

Jag älskar alla vv soppor som tur är :)

Här blir det ganska mycket knäckebröd, med keso o kaviar eller keso o messmör (så jäkla gott ihop) Många äter bars tror jag, Lidl har müsli bara som bara är 3pp per bar, jag har inte testat med dom ska tydligen vara jätte goda

Svar på tråden Några fler viktväktare?