• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • iwannarock

Precis inkommen efter en rask promenad i 35 min blev 4661 steg iaf bättre än att ligga på soffan :)

Igår va det vägning -0,5 har bara legat på soffan hela förra veckan så jag är väldigt nöjd ändå :) nu är det 2 veckor kvar till nästa vägning så då vill jag ha en hel del minus :)

• Scruffy

Åt en större rågmacka med philadelphia ost och gurka till mellis. Går nog över min budget med ca 2 points, men det är ok. Känner mig mycket bättre efter det.

• MadeleneErik

Länge sen jag lyckades ta mig iväg och väga mig eller skriva här nu.
    Efter 3 veckor med 4 kalas, 1 möhippa, 2 hotellövernattningar och sjukdomar som gjort att jag inte kunnat träna så mycket som jag borde, så räknade jag med ett plus i morse på vägningen.

Så gissa glädjen när det visade -2,2 kg!  
     det innebär 99,7 kg så nu kan jag är jag äntligen nere på 2-siffrigt igen!

Verkligen ett härligt resultat efter 3 veckors utmaningar och motgångar =)

• Scruffy

[quote=69312500][quote-nick]MadeleneErik skrev 2013-03-26 19:49:02 följande:[/quote-nick]Länge sen jag lyckades ta mig iväg och väga mig eller skriva här nu. Efter 3 veckor med 4 kalas, 1 möhippa, 2 hotellövernattningar och sjukdomar som gjort att jag inte kunnat träna så mycket som jag borde, så räknade jag med ett plus i morse på vägningen. Så gissa glädjen när det visade -2,2 kg!    det innebär 99,7 kg så nu kan jag är jag äntligen nere på 2-siffrigt igen! Verkligen ett härligt resultat efter 3 veckors utmaningar och motgångar =)    [/ Grattis Jag har invägning imorgon. Var idag hos tandläkaren på återbesök och imorgon får jag äta knäckebröd igen. Vad jag har saknat det. Idag har jag simmat 1 km på fm och promenerat ihop 3 bonuspoints.

• Kitty12

Japp, nu har jag hållit på i 11 veckor idag! -1,4 kg denna veckan o har gått ner 10 kg allt som allt :) Har några veckor kvar sen ska jag gifta mig o åka till Italien. Detta har varit min morot hela tiden, tror det e viktigt med något mål. Ska fortsätta lite till sen när vi kommer hem, trivs super med att kunna ALLT! Nu blir det promenad med min lilla tjej, skönt att komma ut i solen :)

• iwannarock

Opererades i måndags så här är det bara soffan som gäller :( hade sett fram emot en vecka med massa promenader då jag är helt barnledig men det går tyvärr inte. Har så ont så jag pallar inte ens att fixa frukost, mamma kommer hit snart o jag bad henne köpa med en drick yoghurt från Lidl, jag försöker att ändå äta ordentligt men just nu får det bli vad det blir.

Till middag idag blir det sprödbakade citronbitar med morötter o broccoli och igår blev det
    Morotspannkaka.

• Magdalena82
    iwannarock skrev 2013-03-27 11:37:26 följande:
    Opererades i måndags så här är det bara soffan som gäller :( hade sett fram emot en vecka med massa promenader då jag är helt barnledig men det går tyvärr inte. Har så ont så jag pallar inte ens att fixa frukost, mamma kommer hit snart o jag bad henne köpa med en drick yoghurt från Lidl, jag försöker att ändå äta ordentligt men just nu får det bli vad det blir. Till middag idag blir det sprödbakade citronbitar med morötter o broccoli och igår blev det Morotspannkaka.

Usch och fy, hoppas du snart känner dig bättre. Vissa veckor blir vad de blir, man kan inte alltid vara på topp. Lät iaf som du hade en god middag på gång! :)
  • Magdalena82
    Kitty12 skrev 2013-03-27 09:51:42 följande:
    Japp, nu har jag hållit på i 11 veckor idag! -1,4 kg denna veckan o har gått ner 10 kg allt som allt :) Har några veckor kvar sen ska jag gifta mig o åka till Italien. Detta har varit min morot hela tiden, tror det e viktigt med något mål. Ska fortsätta lite till sen när vi kommer hem, trivs super med att kunna ALLT! Nu blir det promenad med min lilla tjej, skönt att komma ut i solen :)

Vad härligt, stort grattis till kanonresultat. Och vilket mål att se fram emot 'drömmer mig bort'...
  • Kitty12
    Magdalena82 skrev 2013-03-27 12:36:15 följande:

Vad härligt, stort grattis till kanonresultat. Och vilket mål att se fram emot 'drömmer mig bort'...

Tack! Ja, härligt men behöver ju inte vara något annat mål än att komma i ett par favvojeans :) Denna gången har jag ett speciellt mål som jag förmodligen inte kommer göra igen ;) gifta mig alltså.  
Svar på tråden Några fler viktväktare?