• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Kitty12
    iwannarock skrev 2013-03-27 15:44:14 följande:
    Tack :)

och Kitty12 ett JÄTTE GRATTIS :)

Tack :)

Hoppas du kryar på dig snart, inte kul att ha ont. Men verkar som du har en snäll mamma som kan hjälpa till, det e guld värt! Det blir inte alltid som man tänkt sig så då får man tänka om lite, du får ta dina promenader när du e pigg igen :)   
  • Scruffy

Nu var det ju två veckor sedan jag vägde mig sist, men vågen visade -2,4 kg.
    Den här veckan vägde jag även in mig med skärpet på, med metallspänne så det är ca 0,2 kg bara i den.
    Det har jag aldrig gjort tidigare. 
    Totalt har jag gått ner 9,1 kg på två månader, helt otroligt. Jag fick min tredje guldstjärna.
    Min konsulent säger hela tiden, att så här kan det inte fortsätta. 
    Nu märker jag det själv i kläderna. Tur att jag får tillbaka massa på skatten, för jag kommer att behöva en ny garderob.  

Jag nådde mina 10% med nästan 2 kg marginal och hon tyckte att jag kunde börja fundera på vad min målvikt ska bli. Tror att jag tar 3 kg till, men sedan räcker det nog.

• Marlean

Vad härligt att det går bra för er allihopa! Själv är jag glad över mina resultat. Har gått ner 3,8 kg nu på 3 veckor vilket inte är så dåligt med tanke på att 1. Jag är godisfreak, seriöst äter jag ca 4 chokladbars/dag. 2. Jag har svårt att räkna points då jag sällan hinner laga mat hemma då jag nästan aldrig är hemma så det blir mycket restaurangmat. 3. Jag inte hinner träna.

• Marlean
    iwannarock skrev 2013-03-27 11:37:26 följande:
    Opererades i måndags så här är det bara soffan som gäller :( hade sett fram emot en vecka med massa promenader då jag är helt barnledig men det går tyvärr inte. Har så ont så jag pallar inte ens att fixa frukost, mamma kommer hit snart o jag bad henne köpa med en drick yoghurt från Lidl, jag försöker att ändå äta ordentligt men just nu får det bli vad det blir.

Till middag idag blir det sprödbakade citronbitar med morötter o broccoli och igår blev det
    Morotspannkaka.

Vad är citronbitar? Lät gott.
  • iwannarock

Marlean---> Findus citronbitar :) tror det är sprödbakad torskfile med citronsmak, riktigt goda är dom

• Marlean

Kan inte ni andra säga vad ni äter en "vanlig" dag?
    Själv brukar jag äta:

2 knäckemackor med färskost eller smör och kalkon till frukost med 1 glas mjölk eller vatten, en banan samt eventuellt lite keso.

Mellanmål: Oftast en banan, keso eller en bar.

Lunch: 3 potatisar och tex. spenat med kalkonbacon, eller pasta och köttfärssås (vv:s), vatten till.

Middag: Kokt majskolv eller fruktsallad, lite keso. Smörgås, soppa En bar.   

• Scruffy

Vad jag äter...

Igår åt jag som exempel:

Frukost: 1/2 grapefrukt, 2 dl yogurt med blåbär samt 2 dl Pauluns fullkornsflingor och en kopp kaffe.

Mellis: I banan med 1 dl yogurt och kanel (mums)

Lunch: 70 gr rostbiff med hemgjord potatissallad och gukar och tomat.

Mellis: 1 skiva knäckebröd med 1 msk philiadelphia ost och tomat samt 1 kopp kaffe      

Middag: Skink och broccoligratäng med 1 dl ris

Mys: 1 2 point bar.

Totalt 26.5 points.                 

• Scruffy

Min dagsmeny idag är:

Frukost: 1/2 grapefrukt, 1 dl yogurt med bär, 1 bit danskt rågbröd med ost samt en kopp kaffe.

Mellis 1: 1 äpple

Lunch: Rökt/Gravad lax med dillstuvad potatissallad och tomatsallad.

Mellis 2. 2 riskakor med skinka och kaffe.

Kvällsmat: Pasta med rostad vitlök och grönsaker.

Totalt blir det 24,5 points. Då har jag 1,5-2 points som kanske blir lite kvällsgodis, har inte bestämt mig ännu.                 

Svar på tråden Några fler viktväktare?