• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • mamaciiita
    Scruffy skrev 2013-03-17 09:04:56 följande:

Välkommen. Ditt första delmål kommer du att fixa lätt o snabbt. Jag är med dels online, men går även på möten. Rörde på mig riktigt ordntligt igår, promenerade, fick ihop hela 7 aktivitetspoints. Ska fixa lite i köket, sedan ger jag mig av på min morgon promenad.

Tack :)

Jag bor i Mexico sà därför är jag bara med online, i Sverige hade jag kanske vàgat mig iväg pà nàgot möte.. Ibland känns det ju motigt och dà kan det nog kännas bra att träffa folk i samma sits! 
  • Scruffy

Idag har jag simmat 1 km på fm. Har precis ätit mitt morgon mellis. Nu märker jag faktiskt själv att jag har blivit smalare. Ska bli spännande och se vad vågen visar nästa onsdag. Nu ska jag kolla när jag kan få äta knäckebröd. Saknar det så.

• Gulletuss

ÄNTLIGEN har jag kommit ut och rört på mig!!! Jag hade inte motionerat någonting sedan i söndags. Både förkylning och väder har motarbetat mig i veckan! Så nu har jag fått ihop några ynkliga ap i alla fall.
    Vi har mina svärföräldrar på besök nu i några dagar. Jag tycker det är lite svårt att räkna och hålla koll på pp med gäster i huset. Men det är ju i alla fall lättare än när man själv är gäst hos någon! Och med en liten motionsrunda i bakfickan så känns det inte riktigt lika noga. Då får man ju lite marginal tänker jag. Tungan ute

Förhoppningsvis kommer jag ut en runda till i helgen.

Scruffy: Hoppas du får din knäckemacka snart! Flört   

• Scruffy

Idag har jag gått mycket. Två längre promenader. Jag fick ihop 6 motionspoints. Är ganska trött, så det blir att slappa i soffan och en tidig kväll sedan.

• mamaciiita

Jag har inte kommit igàng med nàgon motion.. Jag gàr ganska mkt i vardagen iof men skulle gärna komma igàng med att träna nàgot som pilates eller spinning..Hur tränar ni andra?

• Magdalena82

Härligt att se att det går framåt för alla. Alla är verkligen superduktiga på att hålla emot och prioritera. Jag har inte skrivit så mkt senaste veckan, vi har flängt runt till släktingar med barnen och jag har framförallt fått ihop 4 riktigt bra träningspass, mkt nöjd me det och att vågen visade 1.2 kg minus igår. Nu har jag 2.2 kg kvar till mitt stora mål - och ca 5 till mitt toppformsmål. Då kommer det gå lätt att springa igen. Längtar! Ha en bra helg alla duktiga!!!

• KellyJones

Första vägningen imorse och vågen visade - 2,1 kilo så nu fick man lite ny kraft och motivation!!

• Scruffy

Vet inte vad dert beror på, men jag känner mig riktigt sliten. Trött och orkeslös. Har inte ätit så mycket frukt och grönt den senaste veckan. Åt ju inte så mycket heller, mån-ons, om det är det dom spökar. Igår tog jag bara en promenad och har nu tagit en på morgonen. Sedan blir det tennis i em. Ska försöka få i mig mera grönt dem närmaste dagarna o se om det hjälper.

• Gulletuss
    mamaciiita skrev 2013-03-23 00:44:06 följande:
    Jag har inte kommit igàng med nàgon motion.. Jag gàr ganska mkt i vardagen iof men skulle gärna komma igàng med att träna nàgot som pilates eller spinning..Hur tränar ni andra?

Min träning består i att ta raska promenader med inslag av jogging. Jag jobbar på att kunna löpträna. Sen blir det oftast lite träning med hantlar + sit ups och andra övningar när jag kommer hem, uppvärmd efter en gåggingrunda.

MEN denna veckan har varit katastrofdålig. Alldeles för lite träning och dålig koll på maten. Jag är nöjd om jag inte får ett + vid morgondagens vägning.... Obestämd

Magdalena82 & KellyJones: Stort grattis till era fina resultat!   
    Scruffy skrev 2013-03-24 11:28:01 följande:
    Vet inte vad dert beror på, men jag känner mig riktigt sliten. Trött och orkeslös. Har inte ätit så mycket frukt och grönt den senaste veckan. Åt ju inte så mycket heller, mån-ons, om det är det dom spökar. Igår tog jag bara en promenad och har nu tagit en på morgonen. Sedan blir det tennis i em. Ska försöka få i mig mera grönt dem närmaste dagarna o se om det hjälper.
    Trist! Hoppas du piggnar till snart! Det kan kanske vara din tandläkar-bantnings-kost som inte var så bra trots allt!

Svar på tråden Några fler viktväktare?