• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Dundermamman

- 0,6 kg idag dvs totalt 5,1kg på 3 veckor

0,7 kg till mitt första delmål, men tyvärr känns det långt borta nu med stundande semester {#emotions_dlg.embarassed}

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Mallas

Lillamillan - Det låter onekligen som du äter bra så det är märkligt att du inte kan använda veckobonusen. Vill minnas att en av de kostexperter som vv använder sig av har skrivit en bok om kost vid skiftarbete (eller om det var att arbeta natt) för visst kan det ställa till det något. Har boken hemma och kan kolla upp vad den heter om du vill läsa? Går du på möten? Det kanske finns andra med bra tips på hur de lägger upp det alt om du har en erfaren konsulent som du kan fråga.

• GladaFrun

Följer man programmet och använder sin veckobonus så går man ner i vikt, men ibland kan man ha fördröjd viktminskning - dvs resultaten kan visa sig veckan efter. Så har jag fått förklarat av konsulent.

Så fokusera på det totala resultatet och se inte en enskild vecka som ett misslyckande

Jag fick -0,4 denna vecka - 2,3 kg till målvikt!

• lillamillan
    Mallas skrev 2012-07-17 13:32:55 följande:
    Lillamillan - Det låter onekligen som du äter bra så det är märkligt att du inte kan använda veckobonusen. Vill minnas att en av de kostexperter som vv använder sig av har skrivit en bok om kost vid skiftarbete (eller om det var att arbeta natt) för visst kan det ställa till det något. Har boken hemma och kan kolla upp vad den heter om du vill läsa? Går du på möten? Det kanske finns andra med bra tips på hur de lägger upp det alt om du har en erfaren konsulent som du kan fråga.

Jag går inte på några möten, gillar inte det riktigt.
    Jag tror lite på att tre-skiftet ställer till det, inte när jag bara jobbar någon natt men när det blir en vecka eller två ialla fall. De veckorna har jag ingen viktnedgång alls . Men man ska vara glad för varje hg som man går ner. 
  • Callan
    GladaFrun skrev 2012-07-17 13:43:13 följande:
    Följer man programmet och använder sin veckobonus så går man ner i vikt, men ibland kan man ha fördröjd viktminskning - dvs resultaten kan visa sig veckan efter. Så har jag fått förklarat av konsulent.

Så fokusera på det totala resultatet och se inte en enskild vecka som ett misslyckande

Jag fick -0,4 denna vecka - 2,3 kg till målvikt!
    Heja vad härligt när man ser mållinjen!!!
    Underbar känsla att bli guldmedlem, stå där framme och lyfta korgen med X antal kilo som man tappat.
    Du är där innan sommaren är slut! (Fast den har ju inte kommit ens så
  • GladaFrun

Tack Callan - jag gick faktiskt i mål för ett år sedan och är guldmedlem

Har hållt vikten bra sedan dess, men nu har det dragit iväg uppåt - var på +2,7 kg förra veckan i topprekordet, men nu är jag på väg ner igen

• Callan
    GladaFrun skrev 2012-07-17 19:37:39 följande:
    Tack Callan - jag gick faktiskt i mål för ett år sedan och är guldmedlem

Har hållt vikten bra sedan dess, men nu har det dragit iväg uppåt - var på +2,7 kg förra veckan i topprekordet, men nu är jag på väg ner igen
    Det är sånt som händer, upp på hästen igen
    Guldmedlem första gången 2004 och har ramlat tillbaka efter vardera barn...  
  • GladaFrun

Ja, hehe, jag blev guldmedlem första gången 1997...

Men nu räcker det med 4 barn så nu ska jag inte låta det dra iväg igen

• mamaciiita

Någon mer som känner att viktnedgången påverkar humöret negativt? Jag har varit sur och lättretlig de senaste dagarna.. Har egentligen inget att vara sur över..

• GladaFrun

I början när jag varit lite hungrig och inte fyllt upp tillräckligt med frukt och grönsaker har jag varit lättirriterad, kanske två första veckorna?

Svar på tråden Några fler viktväktare?