• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • GladaFrun

Veckobonusen kunde variera förut, den sjönk när man gick ner i vikt, tror jag hade 49 när jag ammade och sen sjönk den till 42. Nu har alla 49.

1 dl havregryn är 4 pp, minns inte vad det var tidigare, det var konsulenten som sa att det ändrats

• happy 78
    GladaFrun skrev 2012-07-16 06:53:02 följande:
    Veckobonusen kunde variera förut, den sjönk när man gick ner i vikt, tror jag hade 49 när jag ammade och sen sjönk den till 42. Nu har alla 49. 1 dl havregryn är 4 pp, minns inte vad det var tidigare, det var konsulenten som sa att det ändrats

Ok. Jag räknade 4 förut också för 1 dl
  • mamaciiita

Vågen visade på -2,1 kg nu på morgonen, nu känner jag mig verkligen peppad att fortsätta! Fick ett litet varningsmeddeland om att jag hade gått ner lite för mycket men samtidigt sa det att det är normalt i början, tycker ju själv att 0,5-1 kg i veckan är lagom, får se vad det blir nästa vecka!

Drog också på mig ett par shorts som satt lite för tajt förra veckan :D 

Denna veckan vill jag komma igång med motionen, det blev bara två promenader förra veckan..   

• happy 78
    mamaciiita skrev 2012-07-16 07:53:54 följande:
    Vågen visade på -2,1 kg nu på morgonen, nu känner jag mig verkligen peppad att fortsätta! Fick ett litet varningsmeddeland om att jag hade gått ner lite för mycket men samtidigt sa det att det är normalt i början, tycker ju själv att 0,5-1 kg i veckan är lagom, får se vad det blir nästa vecka! Drog också på mig ett par shorts som satt lite för tajt förra veckan :D  Denna veckan vill jag komma igång med motionen, det blev bara två promenader förra veckan..   

Va kul! Byxorna jag hade igår åkte ner hela tiden. Det märks verkligen skillnad på kläderna och då har jag ändå en deg kvar eftersom jag fick barn för 6 mån sen..
  • Dundermamman

Kul med fler "nya" i tråden   

Jag har isglass hemma som jag tar när sötsuget sätter in, 1 piggelin= 1pp

Imorgon är det vägdag för mig... känns som om jag står still eller kanske t o m har gått upp nåt hg ... 
    Hade 45-års kalas för min make igår med tacobuffé och tårta! Tog mycket grönsaker, men även ett tortillabröd och några glas vin och sangria  Skål ... även en liten bit jordgubbstårtan slank ner på slutet Skäms   

På onsdag åker vi ut med vår båt i några veckor och då kommer verkligen eldprovet!

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Mallas

Hade invägning idag och hade gått ner 0,5 kg. Allt minus känns bra även om det såklart hade varit roligare med mer resultat. Den här veckan bjuder på många besök och fikagäster så det blir till att försöka planera ännu bättre och kanske få till någon mer motion än tidigare.

• lillamillan
    Mallas skrev 2012-07-15 20:47:01 följande:
    Lillamillan - Hur fördelar du dina måltider och vad äter du en vanlig dag? Fördelning pp på de olika målen? Hur länge har du kört?
    Jag fördelar mina pp ganska jämt på frukost, lunch och middag. Sen äter jag någon frukt som mellanmål och till kvällen burkar vi äta ex vattenmelon eller gruka och morötter som snacks.

Om det är så att någon av de lagade målen är väldigt låga i pp så kan det hända att jag tar ett kex till kaffet eller en liten glass om det e fint väder. Dricker även två koppar kaffe med totalt 1,5dl lättmjölk i  och sen en del pepsi max under dagen.

Undrar om det har med att jag jobbar 3-skift. För de veckor jag jobbat natt så har jag inte gått ner något trots att jag inte överskridigt mina pp. Jag har denna vändan kört strikt i 7v nu och har gått ner 5,8kr så ner går jag och jag e nöjd. Men tycker det e lite lustigt med veckobonusen, för de gånger jag fukat och nallat på dem så syns det direkt på måndagen när det e vägning.

Jag har kört strikt med viktväktarna flera gånger tidigare, men när jag nått min målvikt har jag en tendens att strunta i att registera maten och köra lite på måfå. Men det händer att man glider ur banan och går upp igen och då får man ta till hårdare bud, som nu.
  • Luckiest

Hej på er! Vad roligt att det går bra för er! Jag har varit i stugan under helgen där internetuppkopplingen har allt annat än bråttomt, därav tystheten! Helgen har bestått i en hel del onyttigheter men, nya tag i morgon!

Svar på tråden Några fler viktväktare?