• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • GladaFrun

Jag är inte så mycket för sötsaker, men vill kunna dricka några glas vin på helgen och inland äta lite chips. Det räcker veckobonusen till - fast i mindre mängd än förr såklart

• lillamillan

E det bara jag som inte kan nalla av veckobonusen om jag ska gå ner i vikt?!

Jag äter upp mina points varje dag, möjligt att det kan bli någon över en dag men inte alltid. Men om jag ska gå ner i vikt kan jag inte äta mina sparade aktivitetspoints eller av veckobonusen för då händer inget på vågen, eller så går jag upp i vikt. Jag väger och mäter i stort sett allt jag äter och försöker vara noga med vad jag stoppar i mig.

Jag är inte så gammal, 35 år, men förr om åren gick det mycket lättare att gå ner i vikt med viktväktarna än vad det gör i dag. Inget roligt, men man ska ju vara glad åt varje hg neråt, kunde ju vara åt andra hållet.   

• Mallas

Lillamillan - Hur fördelar du dina måltider och vad äter du en vanlig dag? Fördelning pp på de olika målen? Hur länge har du kört?

• happy 78
    lillamillan skrev 2012-07-15 20:08:20 följande:
    E det bara jag som inte kan nalla av veckobonusen om jag ska gå ner i vikt?! Jag äter upp mina points varje dag, möjligt att det kan bli någon över en dag men inte alltid. Men om jag ska gå ner i vikt kan jag inte äta mina sparade aktivitetspoints eller av veckobonusen för då händer inget på vågen, eller så går jag upp i vikt. Jag väger och mäter i stort sett allt jag äter och försöker vara noga med vad jag stoppar i mig. Jag är inte så gammal, 35 år, men förr om åren gick det mycket lättare att gå ner i vikt med viktväktarna än vad det gör i dag. Inget roligt, men man ska ju vara glad åt varje hg neråt, kunde ju vara åt andra hållet.   

Jag äter aldrig av aktivitetspoängen men däremot veckobonusen (oftast hela) och går ner ca 0,6 per vecka. Jag är 34. Förra gången jag va med så gick jag ner lite mindre per vecka och då åt jag inte alltid upp hela veckobonusen. Men antalet points jag hade senast mot nu har minskat från 29 till 26 så antar att det är därför jag går ner mer nu. Vägde nästan samma vid start.
  • happy 78
    mamaciiita skrev 2012-07-15 10:12:19 följande:
    Jag är nog lite ovan vid viktväktarmetoden bara, jag är van att räkna kalorier och då känns det konstigt att jag får äta så mycket frukt och grönsaker jag vill.. Men jag får se nu vad vågen visar efter första veckan och så kanske det blir lite mer jordgubbar nästa vecka :) Har vägningsdag imorgon!

Ja lite konstigt känns det ju att kunna äta en del mat/ godis men det funkar ju bra bara man håller sig till sina points
  • GladaFrun

Med det nya programmet vid årsskiftet sjönk det dagliga pp-antalet, men veckobonusen ökades. En del mat fick också ändrat pp-värde, tex havregryn blev "dyrare".

Jag tycker det nya är bättre för det ger ju en större flexibilitet med den ökade veckobonusen

• tjej25

Jag har funderat på detta med vv o på. Tänkte kanske prova att gå med i vv och gå på möten mm. Men är det värt pengarna?? Och vilka sorts människor är det som går på möten?? Jag är 27 och har ingen lust att sitta och lyssna på 60+..... Är jag för fördomsfull nu får ni gärna säga det ;)

• GladaFrun

Enligt VV har man 50 % bättre viktminskning om man både går på möten och använder onlineverktygen.

Där jag går är åldrarna ca 18-70, med en medelålder kanske på 45

• happy 78
    GladaFrun skrev 2012-07-15 22:20:34 följande:
    Med det nya programmet vid årsskiftet sjönk det dagliga pp-antalet, men veckobonusen ökades. En del mat fick också ändrat pp-värde, tex havregryn blev "dyrare". Jag tycker det nya är bättre för det ger ju en större flexibilitet med den ökade veckobonusen

Min veckobonus va densamma båda gångerna. 49 points. Är havregryn dyrare? Har ätit gröt i princip varje morgon och räknat enligt gamla...
  • happy 78
    tjej25 skrev 2012-07-15 22:25:42 följande:
    Jag har funderat på detta med vv o på. Tänkte kanske prova att gå med i vv och gå på möten mm. Men är det värt pengarna?? Och vilka sorts människor är det som går på möten?? Jag är 27 och har ingen lust att sitta och lyssna på 60+..... Är jag för fördomsfull nu får ni gärna säga det ;)

Jag tog månadskort + för att det va nåt specialerbjudande. Har gått på 2 möten men åker in och väger mig varje vecka för annars fuskar jag. Nu åker jag inte in då vi har semester hela familjen och ja det fuskas lite.. . Jag har jobbat i restaurangbranschen i många år så näringslära mm kan jag så det är inte direkt några nyheter för mig det de säger på mötena så jag kommer bara gå på de ibland. Nätet och appen har jag inte använt alls.. Det bästa med mötena är att få lite tips av de andra där. Tex att det va gott att ha riven palsternacka i köttfärssåsen. Skulle jag aldrig provat annars. De på mötet va nyblivna mammor som mig eller pensionärer men jag brukar gå vid 10 på morgonen..
Svar på tråden Några fler viktväktare?