• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Sannizen

Men går man verkligen ner om man får äta så mycket..? Har ju typ svårt att få i mej mina 35 pp varje dag. ;) Och hur "tar" man får dom? Dras det automatiskt om jag äter  mer än vad jag ska en dag? Samma med Aktivitet Intjänade pp..?

• mamaciiita
    Sannizen skrev 2012-07-27 23:11:04 följande:
    Men går man verkligen ner om man får äta så mycket..? Har ju typ svårt att få i mej mina 35 pp varje dag. ;) Och hur "tar" man får dom? Dras det automatiskt om jag äter  mer än vad jag ska en dag? Samma med Aktivitet Intjänade pp..?
    Man kan välja om, de pp som man går över dags "budgeten" , i första hand ska dras från veckobonusen eller aktivitetspoints (i inställningar tror jag). Jag får äta 30 points nu och har knappt tagit något av vecko eller aktivitets-pp och går ner ca ett kg/veckan på det (tror jag.. har ju inte gjort så många veckor än) gissar att jag skulle gå ner ca 0,5 kg om jag tog allt av bonusen.
  • GladaFrun

Man måste inte äta sin veckobonus eller altivitetspp, utan minst 26 pp/dag för att må bra.

• mamaciiita

-0,6 kg den här veckan.. det är väl ok men skulle hellre ligga på runt -0,8 siktar på det den här veckan!

• Luckiest

Vad ni kämpar på tjejer! :)

Från och med i dag är det skärpning för min del. Nu har det varit två veckor med bröllop, födelsedagar, stughäng och ren slapphet och givetvis hade ett kilo smugit sig tillbaka. Skit också! Aja, nya tag med andra ord...

• Mallas

Jag gled in i semesterätande under de senaste två veckorna (för mycket av det goda) och vips hade 3 kg smugit sig på! Trodde knappt det var möjligt att lägga på sig så mycket på kort tid. Idag körde jag igång igen och har fyllt i checklistan. Veckomatsedeln och veckohandling är fixad och ett löppass avklarat. Nu ska jag börja bry mig om mig själv ordentligt!

• Fidelis ad urnam
    Mallas skrev 2012-07-31 00:28:36 följande:
    Jag gled in i semesterätande under de senaste två veckorna (för mycket av det goda) och vips hade 3 kg smugit sig på! Trodde knappt det var möjligt att lägga på sig så mycket på kort tid. Idag körde jag igång igen och har fyllt i checklistan. Veckomatsedeln och veckohandling är fixad och ett löppass avklarat. Nu ska jag börja bry mig om mig själv ordentligt!

Jag var i usa under två veckor i juni. Där blev det en hel del inte så nyttig mat samt godis och tårta. Visst, jag promenerade minst 30 min per dag i Floridavärmen och det kanske gjorde sitt.

Men hur som helst. När jag kom hem visade vågen plus 2.4 kilo. Detta var så en torsdag. Fredag veckan efter hade jag gått ner de kilona plus 6 hekton till.

Så bara att sätta igång med rätt mat igen så går det nog snabbt neråt ska du se.
Svar på tråden Några fler viktväktare?