• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • jajja

Nu får det vara nog för mig, ger upp jag kommer ingen vart med min viktbedgång

• mamaciiita
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-04 20:16:18 följande:
    Därför har jag invägning på fredagar, för då är lördagen långt ifrån invägningsdagen och vikten hinner stabilisera sig om jag har en räknefri-dag (som aldrig blir räknefri...men det blir för många points)

Ja det är nog sant men jag tänker att om jag har vägningsdagen på måndag så "flippar" jag inte ur på samma sätt under helgen. Om jag vet att jag ska väga mig på måndag så tar jag en portion glass till filmen på lördag istället för 2 eller 3 portioner. Samtidigt så vill jag ju undvika att ha dåligt samvete när jag äter nåt gott så det är ju en balangång! 
    Tjuvvägde mig igår mitt på dagen (brukar väga mig på morgonen annars) och då låg jag ändå på -0,4 kg sen i måndags, känndes skönt :)  
  • mamaciiita
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-04 20:16:18 följande:
    Därför har jag invägning på fredagar, för då är lördagen långt ifrån invägningsdagen och vikten hinner stabilisera sig om jag har en räknefri-dag (som aldrig blir räknefri...men det blir för många points)

Men jag tycker att din regel att alltid räkna pointsen är bra.. Då kan man ju gå tillbaka och kolla sen, typ "jaha den veckan åt jag 25 points över bonuspointsen men gick ändå ner i vikt" osv.. Jag försökte räkna fredagens points men det var lite svårt eftersom att jag i efterhand inte kom ihåg hur många drinkar jag druckit... Men det brukar inte bli så många sånna kvällar om året!
  • Fidelis ad urnam
    jajja skrev 2012-08-05 11:37:13 följande:
    Nu får det vara nog för mig, ger upp jag kommer ingen vart med min viktbedgång
    Men sköter du dina points till punkt och pricka utan fusk och utan duoval?
  • jajja

Inget fusk inget duoval följer points slaviskt och dricker massor av vatten.
    Går mycket och försöker simma men icke!
    Skiter i detta nu orkar inte kämpa mer

• GladaFrun

Men hade du inte problem med ämnesomsättningen? Om du ger upp ökar du kanske i vikt istället?

• happy 78
    jajja skrev 2012-08-05 21:03:20 följande:
    Inget fusk inget duoval följer points slaviskt och dricker massor av vatten. Går mycket och försöker simma men icke! Skiter i detta nu orkar inte kämpa mer

Tråkigt . Hoppas du hittar nåt annat sätt!
  • jajja

Ämnesomsättningen är tydligen kanon, har kollat upp det nyligen .
    Får hitta på nåt annat eller vara fet resten av mitt liv

• YummyMami
    jajja skrev 2012-08-05 22:11:18 följande:
    Ämnesomsättningen är tydligen kanon, har kollat upp det nyligen .

Får hitta på nåt annat eller vara fet resten av mitt liv

Hur länge har du håll på?
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Daz

Om man är med i viktväktarna online, får man gå till ett VV-möte och väga sig då utan extra kostnad?

Svar på tråden Några fler viktväktare?