• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • GladaFrun

Bra gjort, mama! Jag gick +0,1...

• lillamillan
    YummyMami skrev 2012-08-14 09:36:39 följande:
    Igår skrev jag in mig viktväktarna och de hade massa reor så jag köpte restaurang guide, matbutikguide o något fyll i vad du äter. Nästa gång ska jag köpa godis!!
    Kolla först  vad vanligt godis är för pp. Mycket godare tycker jag. Snålar man lite en dag så får man plats med lite vanligt choklad eller rent av en glass (En nogger = 5p exempelvis). Man kan ju omvanlda allt till pp. Just nu har vi en låda med lindts chokladpraliner som vi småäter på om kvällarna...1 pralin = 2pp och 2 = 3pp
  • Luckiest

Bra jobb mamaciiita!

Vad äter ni andra till frukost? Hur många pp brukar ni "låta den kosta"?

• mamaciiita
    Luckiest skrev 2012-08-15 01:42:11 följande:
    Bra jobb mamaciiita!

Vad äter ni andra till frukost? Hur många pp brukar ni "låta den kosta"?

Jag brukar ta 1/3 av pointsen (ca 9-10 points for mig)  till frukost, annars hinner jag bli hungrig innan lunchen, dessutom så tycker jag att frukosten är dagens bästa måltid!  Äter ganska olika men det kan bli två mackor med hummus och grönsaker och ett kokt ägg eller kanske en portion havregrynsgröt (ibland mannagryn) med bär och ett knäckebröd till det ibland gör jag en smoothie på bär och yoghurt och tar nån macka till det. Försöker få mig minst en frukt också men det är inte alltid jag är sugen på det.

Nu när jag är tillbaka i mexico så blir det ibland tortillabröd (mintortillas) med olika "fyllningar" i, tex någon mager ost med hummus (favorit..) och groddar, åt det precis till kvällsmat :)
  • GladaFrun

Jag äter lättfil o flingor o en smörgås, brukar bli 6-9 pp beroende på bröd o pålägg

• YummyMami

Förut åt jag ett stekt ägg och kaffe. Nu en tallrik med vaniljfil och havreringar 1.5dl och halv dl = 4pp) och kaffe.

Har startat en vegetarisk recepttråd ifall man skulle få lite idéer dit. Ni vet väl att tex man får så mycket mer mat av quorn jämfört med tex kyckling? Och nu när jag söker kyckling i butiksguiden så finns inte kyckling med över huvud taget? Men quorn finns och det ser ut så här

120g = tex två filer = 2pp och jämfört med kött så finner man 90g kassler, 100g älg ryggbiff och skinka konserv 90g som enda vilka når ungefär till quorn.

Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Discostella

Numera äter jag oftast en tallrik fil med keso och kanel till frukost. Och kaffe :) Ibland havrefras isf keson. Blir runt 5 pp. Upplever att jag står mig bättre på det än havregrynsgröt (som det blir vissa morgnar), tycker det är gott och så går det fort. Försöker undvika mackor eftersom det lätt blir en fallgrop för mig, men rågrut med keso, pesto och tomat är lite lyxfrukost ibland.

• happy 78

Jag äter i princip alltid havregrynsgröt med en hel mosad banan och kanel och mjölk. Så himla gott! 5 pp. Dricker te också.

• Zandrha

Jag gör av med mellan 2-10 pp på frukost. Beror lite på vad jag ska äta resten av dagen. :)

Svar på tråden Några fler viktväktare?