• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Fidelis ad urnam
    GladaFrun skrev 2012-08-07 11:55:20 följande:
    Jag brukar inte rätta folk som inte kan VV-programmet, men ibland när det ges råd som inte stämmer med VVs kostprogram gör jag det för att många som läser här tror att den som skriver har kunskapen.

Du har en metod som fungerar bra för dig och det är toppen, lycka till

Vad gör dig till en bättre konsulent än de som ger rådet att se över fruktintag?
  • YummyMami
    GladaFrun skrev 2012-08-07 11:38:01 följande:
    YummiMami - inte riktigt så enkelt - pp är beräknade utifrån kolhydrater, fett, protein och kostfibrer enligt en avancerad formel. Tidigare när det hette points var det beräknat på kalorier.

Kanske det men hittills har jag inte funnit någon kalorifattig som dyr i ppn och tvärtemot
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-07 13:09:03 följande:

Tjejer ni vet väl om att lågt blodsocker gör en otrevlig? Gå och ät lunch!
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • GladaFrun

Absolut, vi sätter punkt nu och var och en är expert på sin egen kropp

VV-programmet är inte helt enkelt och det finns många missuppfattningar och feltolkningar som blir till sanningar.

• happy 78
    YummyMami skrev 2012-08-07 13:18:31 följande:
    Tjejer ni vet väl om att lågt blodsocker gör en otrevlig? Gå och ät lunch!

Hihi, ja dt stämmer på mig i alla fall . Ang diskussionen så förstår jag er båda. Här är banan en hårdvara, äter minst 2 om dan ca 5 frukter totalt men går ner ändå. Kanske skulle gå ner lite mer lr snabbare om jag inte gjorde det men då skulle alternativen bli sämre och jag skulle inte hålla ut lika länge med viktminskningen så allt är relativt..
  • YummyMami

Har köpt risifrutti idag, men har stirra för mycket i skärmen idag pga jobb. Kan inte se siffrorna!? Bra läskigt. Vet någon hur många gram en sån burk är? Lyckades räkna ut ppn på ser 100gram i alla fall.

• GladaFrun

En risifrutti ska visst vara 6 pp

• Mallas

Här inne går det visst vilt till! Jag tänkte bara stoppa in huvudet och tipsa om lite middagsmat. Har ett gammalt vv-recept på tomat- och skinkpaj med pajdeg på kesella. Så gott! Gör alltid två pajer och fryser in i portionsstorlekar. Perfekt att ta fram till lunchlådan.

• jajja

Jag hat ju lite problem med mjölkprotein och äpplen och päron.
    Äter inte något direkt efter att jag tränat och proppar inte heller i mig massor av noll pp.
    Äter dock läkemedel med vanligaste biverkan viktippgång. Kanske därför jag inte går ner.
    Är så ledsen på detta, jag tränar, fuskar inte och har piss ont hela dagarna. Och på
    Detta känner jag mig som en fet, ful strandad val som inte kan gå ner. 77 kg på 160 är inte helt ok och absolut inte med ett bäcken som håller på att gå i kras .

Tack för all er välvilja, ni är så fina allihop ❤

Svar på tråden Några fler viktväktare?