• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Luckiest

Så bra med lite frukostinspiration!

För mig går det då hejdlöst segt. Känns lite som ett steg fram, två steg bak. Såhär i efterhand skulle jag aldrig skippat fylla i dessa tre veckor i sommar som resulterade i + 2,5 kilo för dom är då fan omöjliga att få bort nu. Bara - 0,5 kilo nu på 2,5 vecka så jag hoppas nu när mensen snart är förbi att det märks större skillnad på vågen!

Hur går det för er tjejer?

• happy 78
    Luckiest skrev 2012-08-16 11:48:08 följande:
    Så bra med lite frukostinspiration! För mig går det då hejdlöst segt. Känns lite som ett steg fram, två steg bak. Såhär i efterhand skulle jag aldrig skippat fylla i dessa tre veckor i sommar som resulterade i + 2,5 kilo för dom är då fan omöjliga att få bort nu. Bara - 0,5 kilo nu på 2,5 vecka så jag hoppas nu när mensen snart är förbi att det märks större skillnad på vågen! Hur går det för er tjejer?

Har vägt samma i ca 5 veckor men det är jag glad för då jag inte räknar. Ska på 2 veckors semester nästa vecka med all inclusive. Spännande att se vad jag väger efter de veckorna . Sen ska jag ta tag i detta igen. Men jag sköter mig ju hyfsat eftersom jag ej gått upp
  • Mollan77

Yes!! -12kg totalt nu
    Får mycket kommentarer om att jag ser liten ut.. Jag har nog aldrig vägt så mycket och blivit kallad liten
    Nu har jag i alla fall avverkat ca 1/3 av vad jag ska gå ner. Det känns inte så tungt alls utan går rätt så bra. Det enda jag kan tycka är jobbigt är att jag lätt blir yr. Är det någon annan som känner av yrsel?
    Min frukost är alltid samma. Rätt tråkig men jag ääälskar den; två knäckemackor med mini keso och kalkon. Sköljs ner med lite kaffe

• YummyMami

Min moster är intresserad av att gå ner i vikt, men har svårt för att hålla reda på matvägning och räkning. Funkar mättaandedagar 7dagar i veckan? Listan är ju ENORM av vad man får äta, det blir inte precis enformigt.

Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • GladaFrun

Ja, det funkar, men hon måste vara noga med att sluta äta när hon är lagom mätt

• YummyMami
    GladaFrun skrev 2012-08-16 18:18:46 följande:
    Ja, det funkar, men hon måste vara noga med att sluta äta när hon är lagom mätt

Hon väger en massa, men äter lite dock käpprakt åt pepparn. Mat valen går nästan inivå med skära bort köttet och behålla svålen. Borde funka perfekt!
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • The past is now

Det här favoritar jag! Är så less på dom sista kilona efter min 4:e graviditet. Har varit vv förrut så jag ska gå med igen med start så fort det bara går!

Jag vill återgå till att undvika allt rött kött men hur blir det då?   

• YummyMami
    The past is now skrev 2012-08-16 19:15:50 följande:
    Det här favoritar jag! Är så less på dom sista kilona efter min 4:e graviditet. Har varit vv förrut så jag ska gå med igen med start så fort det bara går!

Jag vill återgå till att undvika allt rött kött men hur blir det då?   

Jag äter mest vegetarisk, går hur bra som helst!
  • The past is now
    YummyMami skrev 2012-08-16 19:16:58 följande:

Jag äter mest vegetarisk, går hur bra som helst!

Ja men då så då kör jag järnet! Tack!!
Svar på tråden Några fler viktväktare?