• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • YummyMami
    Zandrha skrev 2012-08-08 23:26:32 följande:
    Vägning idag första gången efter sommaruppehållet, har gått ner 11,1 kg sedan jag startade i maj och genomsnittsnedgången är 0,8 kg per vecka. Jag är mycket nöjd eftersom min ämnesomsättning fortfarande är för låg. :)
    Ooooj... Jag har ingen som helst fel på min ämnesomsättning (dock saknar jag sköldkörtel) och ändå verkar jag bara så upp... 

Stort GRATTIS! 
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami

Okej, satt här och åt  2 goda knäckemackor med keso på i godan ro, modell HUSMAN och sen vände jag på paketet för att räkna på ppn, så klart var den delen borta (bortdrivet sen länge) så, hur mycket är 1skiva husknäcke..? Någon?

Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • GladaFrun

13 g knäcke är 1 pp, hittade inte Husman. 25 g är 2 pp.

• YummyMami
    GladaFrun skrev 2012-08-09 10:56:37 följande:
    13 g knäcke är 1 pp, hittade inte Husman. 25 g är 2 pp.
    Tack! 

Hade kvar gram och antal förklaring i alla fall! det blev 13g per knäckemacka. 
  • Fidelis ad urnam
    YummyMami skrev 2012-08-09 10:59:42 följande:
    Tack! 

Hade kvar gram och antal förklaring i alla fall! det blev 13g per knäckemacka. 
    Wasa Husman är 1pp styck. 
  • Zandrha

Tack alla! :)

Har ni några smarriga bakrecept att dela med er av? Typ kakor?

• Discostella

Hej, jag tänkte också gå med här för lite pepp och inspiration :) Var duktig i våras och gick ner fem kilo ungefär men nu efter sommaren är det katastrof igen: 78 kg till mina 166 cm
    Vet att VV fungerar men blir så trött på mig själv som fuskar - mackor och glass och skit på kvällarna ffa - men nu gäller det! Slut på fusket och allt ska skrivas upp! Det är ju enkelt egentligen!
    Motionsmässigt springer jag och är stolt över att jag i våras lyckades träna upp mig till att springa 5km utan problem. Målet nu är att springa 1 mil i slutet av september :)
    Ska också läsa vidare i "gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi" som jag läst tre kapitel i. Förhoppningsvis kan det hjälpa mig ändra beteende.
    Så nu kör jag, och denna gången ska jag inte ge upp ;) (det hemliga målet är att gå ner till typ 65 innan jag förhoppningsvis blir gravid med nästa barn)

Svar på tråden Några fler viktväktare?