• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Mallas

Ett sent svar på frukostfrågan. Jag äter oftast 2 dl lättfil, 1 dl kellogs special K med en skivad banan. Till det kaffe med mjölk. Brukar hamna på mellan 5-6 pp på frukosten. Om det blir mer tycker jag det är svårt att hålla dagens pp. Lunch och middag går nästa alltid på mellan 9-11 pp vardera.

• Wilmis07

Wasas  runda kanel innehåller  2 st (31 g) 3.

jossposs skrev 2012-08-19 21:10:14 följande:
    Hej, nån som vet hur måna på Wasa kanelknäcke är? Tack på förhand
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Mallas

Hur har ni det med motivationen? Min går upp och ner men jag har iallafall en sak som jag lyckas med just nu och det är godisuppehåll. Ska vara godisfri hela augusti och har klarat 2/3 av tiden nu. Efter det blir det ytterligare åtstramning. Har inte räknat på ett par dagar nu men ska styra upp det snart igen. Har iallafall tagit med mig matlådor med hyfsat bra innehåll och det är alltid något. Maten som lagas är till 90% bra men portionsstorleken kan nog dra iväg ibland.

• Mallas

Jag har en vv-våg av äldre modell som används vid vägning. Tidigare kunde jag knappa in vad det var så fick jag pointsen uträknade. Hur smidigt som helst. Fungerar dock inte med nya programmet. Till vägning fungerar det däremot fortfarande.

• Fidelis ad urnam

Min motivation går verkligen upp och ner. Men jag lämnar så gott som aldrig viktväktartänket under vardagar. 
    Ibland är det dock mycket svårare.
    Jag väger pasta, ris, potatis osv. Grytor räknar jag ut som hela recept och delar upp det på så många portioner.  

• Petrellie

Hej alla blivande normalviktiga!

Jag skrev in mig på VV i torsdags och har från och med idag fått med min man också. Han vill dock inte gå på klasser osv så jag skulle behöva hjälp från någon rutinerad vv:are med ungefär vad han kan tänkas få äta i antal points. Han är 190 cm lång och väger 116 kg. Någon som har en man som är med och är ungefär i den storleken?

Tack på förhand!

• Zandrha

Petrellie

Kan han inte bli onlinemedlem? Då räknar ju sidan/appen ut exakt hur mycket och sänker i takt med viktminskningen.

• YummyMami
    Petrellie skrev 2012-08-21 09:37:01 följande:
    Hej alla blivande normalviktiga!

Jag skrev in mig på VV i torsdags och har från och med idag fått med min man också. Han vill dock inte gå på klasser osv så jag skulle behöva hjälp från någon rutinerad vv:are med ungefär vad han kan tänkas få äta i antal points. Han är 190 cm lång och väger 116 kg. Någon som har en man som är med och är ungefär i den storleken?

Tack på förhand!

Folk vilka går i klasser brukar gå bättre med, vänta istället tills att han är mogen för förändringar i sitt liv, inte att du tvingar dem på i all välmening. Gå du på lektioner och gör annan mat mot tidigare och kanske han åker på snålskjuts på dig och tappar vikt.
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Petrellie
    Zandrha skrev 2012-08-21 09:41:11 följande:
    Petrellie

Kan han inte bli onlinemedlem? Då räknar ju sidan/appen ut exakt hur mycket och sänker i takt med viktminskningen.

Jo, det skulle han ju kunna bli förstås. Men jag tvivlar på att han kommer att använda vertygen på internet och då känns det rätt saftigt att betala 500 kr för att få veta antalet points, så jag hoppades på lite hjälp här.
Svar på tråden Några fler viktväktare?