• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • YummyMami
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-07 11:18:54 följande:
    Hepp hepp. DU får inte prata kalorier i denna tråd, då är du okunnig och ja,,,borde inte ge råd

Kaloririka saker är fler pp och kalorisnåla är färre pp om man gör det enkelt för sig.
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • GladaFrun

Jag har inget behov av att få sista ordet. Om du anser dig vara expert på VV-programmet fast du blandar ihop pp och kalorier får det stå för dig. Och ett stort grattis till -37 kg!!!

• Fidelis ad urnam
    YummyMami skrev 2012-08-07 11:25:21 följande:
    Kaloririka saker är fler pp och kalorisnåla är färre pp om man gör det enkelt för sig.

Precis. Och även om Viktväktarna inte räknar i kalorier så stämmer oftast det du skrev.

Bananer som exempel är den frukt som innehåller mycket kalorier, så det är för mig självklart att just den frukten inte är bra att frossa i. Men men, att komma med välmenande råd i just denna tråd var inte bra. Tydligen.
  • GladaFrun

YummiMami - inte riktigt så enkelt - pp är beräknade utifrån kolhydrater, fett, protein och kostfibrer enligt en avancerad formel. Tidigare när det hette points var det beräknat på kalorier.

• Fidelis ad urnam
    GladaFrun skrev 2012-08-07 11:36:06 följande:
    Jag har inget behov av att få sista ordet. Om du anser dig vara expert på VV-programmet fast du blandar ihop pp och kalorier får det stå för dig. Och ett stort grattis till -37 kg!!!

Nu får du faktiskt lägga ner. Jag har inte sagt att points och kalorier är samma sak. Jag skrev att jag håller koll på pointsvärde likväl som antalet kalorier.
  • Fidelis ad urnam

Jag tror faktiskt jag håller mig till min vanliga och trevliga Viktväktartråd får välmenande råd inte idiotförklaras.

Ha det bra nu allihopa och lycka till med er viktnedgång!

• GladaFrun

Man går ner i vikt av att räkna kalorier också, det är bara 2 olika metoder.

• GladaFrun

Varför så arg över en diskussion kring VV-programmet?

• Fidelis ad urnam
    GladaFrun skrev 2012-08-07 11:44:08 följande:
    Varför så arg över en diskussion kring VV-programmet?

Inte det minsta arg, tycker bara diskussionen är meningslös. Om man inte får komma med tips och råd utan att få huvudet avbitet ser jag inget värde av tråden.

Så, jag lämnar den.
  • GladaFrun

Jag brukar inte rätta folk som inte kan VV-programmet, men ibland när det ges råd som inte stämmer med VVs kostprogram gör jag det för att många som läser här tror att den som skriver har kunskapen.

Du har en metod som fungerar bra för dig och det är toppen, lycka till

Svar på tråden Några fler viktväktare?