• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • YummyMami
    jajja skrev 2012-08-07 20:22:01 följande:
    Jag hat ju lite problem med mjölkprotein och äpplen och päron.

Äter inte något direkt efter att jag tränat och proppar inte heller i mig massor av noll pp.

Äter dock läkemedel med vanligaste biverkan viktippgång. Kanske därför jag inte går ner.

Är så ledsen på detta, jag tränar, fuskar inte och har piss ont hela dagarna. Och på

Detta känner jag mig som en fet, ful strandad val som inte kan gå ner. 77 kg på 160 är inte helt ok och absolut inte med ett bäcken som håller på att gå i kras .

Tack för all er välvilja, ni är så fina allihop â¤

Gör en galen grej och ät lite något direkt efter träning.

Dessa sjukdomar och mediciner är ett gissel.
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Luckiest

Ja, här var det minsann heta diskussioner!
    Det är som sagt tur att alla kan sin egen kropp bäst. Olika åsikter har man såklart men vi får utgå från att alla goda råd som ges härinne är av ren välvilja!

Mallas: Var kan man hitta detta recept?

• GladaFrun

Har ni läst Veckans Viktiga om motion? Tar tex 130 minuter att promenera bort en Magnum!!!

• mamaciiita
    jajja skrev 2012-08-07 20:22:01 följande:
    Jag hat ju lite problem med mjölkprotein och äpplen och päron.
    Äter inte något direkt efter att jag tränat och proppar inte heller i mig massor av noll pp.
    Äter dock läkemedel med vanligaste biverkan viktippgång. Kanske därför jag inte går ner.
    Är så ledsen på detta, jag tränar, fuskar inte och har piss ont hela dagarna. Och på
    Detta känner jag mig som en fet, ful strandad val som inte kan gå ner. 77 kg på 160 är inte helt ok och absolut inte med ett bäcken som håller på att gå i kras .

Tack för all er välvilja, ni är så fina allihop ❤
    Om det är medicinen som stör så kanske du kan få tips/råd av din läkare?
  • jajja

Senast jag nämde det var det säkert bara en svacka enligt min husläkare...
    Ska dit snart igen, får ta upp frågan igen.

• GladaFrun

Tråkigt, jajja, hoppas medicinen funkar bra för övrigt!

• Mallas

Pajdeg:
    125 g kesella lätt
    50 g flytande margarin
    1 msk vatten
    2 dl vetemjöl
    1/2 dl grahamsmjöl
    1 krm salt

Blanda ihop och låt stå i kylen minst 30 min. Förgrädda i ugnen 7 min i 200 grader.

Jag varvar sedan tomat med skinka och basilika. Har oftast i champinjoner. Receptet säger 150 g skinka och 4 tomater.

Avslutar med äggstanning. Vispa ihop 3 ägg med 1 1/2 dl lättmjölk. Blanda i ca 2/3 dl riven ost. Krydda med salt, peppar och vitlök. Häll över pajen och avsluta med sista 1/3 dl ost (totalt 1 dl ost max 17%). 45 min i ugn i 175 grader.

• GladaFrun

Det låter gott, hur många pp?

• Zandrha

Vägning idag första gången efter sommaruppehållet, har gått ner 11,1 kg sedan jag startade i maj och genomsnittsnedgången är 0,8 kg per vecka. Jag är mycket nöjd eftersom min ämnesomsättning fortfarande är för låg. :)

• happy 78
    Zandrha skrev 2012-08-08 23:26:32 följande:
    Vägning idag första gången efter sommaruppehållet, har gått ner 11,1 kg sedan jag startade i maj och genomsnittsnedgången är 0,8 kg per vecka. Jag är mycket nöjd eftersom min ämnesomsättning fortfarande är för låg. :)

Bra jobbat!
Svar på tråden Några fler viktväktare?