• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Mallas

Måste fråga om någon varit med om samma. Jag kör på appen med målvikt på 68 kg. Har varit reggad på vv online sedan jag blev guldmedlem för många år sedan. När jag gått ner till 71 kg så får jag meddelanden om jämvikt. Varför det? Det borde inte vara aktuellt förrän jag har nått målvikt eller hur? Eller kan det ha att göra med att jag hamnat inom ramen för vad som är en ok viktdiff från målvikten?

• YummyMami
    Mallas skrev 2012-08-22 20:26:56 följande:
    Måste fråga om någon varit med om samma. Jag kör på appen med målvikt på 68 kg. Har varit reggad på vv online sedan jag blev guldmedlem för många år sedan. När jag gått ner till 71 kg så får jag meddelanden om jämvikt. Varför det? Det borde inte vara aktuellt förrän jag har nått målvikt eller hur? Eller kan det ha att göra med att jag hamnat inom ramen för vad som är en ok viktdiff från målvikten?

De har ju sina ramar för vikten, fick i som första broschyr från dem, så kanske du är redan i spannet? Grattis!
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Mallas

Ligger på översta gränsen utifrån min längd men vill gärna ligga något kilo under. Nu räcker det med 1 kg upp för att jag ska klassas som överviktig. Sen var det de där med att jag har en hel garderob med kläder som väntar och då måste de sista 3-5 kg bort. Men jag tänker att det ändå blir konstigt om det informeras om jämvikt när jag faktiskt inte har nått målvikten ännu. Nåja, jag ignorerar det och kör på tills jag är i mål.

• Petrellie

-3,1första veckan! Guldstjärna i boken och jag känner mig som åtta år så lycklig är jag över min stjärna. 

Nu vet jag ju att jag hade tjockare kläder förra veckan och hade ätit pizza till middag och fläskpannkaka innan jag skrev in mig, till skillnad från idag då jag skött mig prickfritt en vecka och gick på tidiga klassen utan middag och nykissad. Men ändå. Så peppande! 

• YummyMami
    Petrellie skrev 2012-08-23 19:57:06 följande:
    -3,1första veckan! Guldstjärna i boken och jag känner mig som åtta år så lycklig är jag över min stjärna. 

Nu vet jag ju att jag hade tjockare kläder förra veckan och hade ätit pizza till middag och fläskpannkaka innan jag skrev in mig, till skillnad från idag då jag skött mig prickfritt en vecka och gick på tidiga klassen utan middag och nykissad. Men ändå. Så peppande! 

Oj! De va en massa minus ändå! GRATTIS
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Luckiest

Oj oj oj vad duktiga ni är! Jag kämpar på och har vägdag i morgon och hoppas då på att ha gått ner till samma vikt som jag hade gått ned till innan semestern!

Tränar ni andra mycket och vad tränar ni? Märker ni då någon skillnad i viktnedgång om ni tränat mot om ni någon vecka inte tränat?

• Fidelis ad urnam

-0,6 blev det för mig. Går långsamt neråt, tror att jag har hamnat på en platå, bara att rida ut den. 

Svar på tråden Några fler viktväktare?