• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • jonie

Ha skumt det där! Tiden mellan ÄL och BIM är lång som ett år, hehe! Tyckte även att de första veckorna gick väldigt sakta men det var bog delvis för att jag hade semester då och hann tänka alldeles för mycket. Sen jag började jobba igen går tiden fortare tycker jag, kan knappt fatta att jag närmar mig vecka 14! Tiden får gärna gå ännu snabbare så jag får gå på UL snart

• Anonym (Längtan)

Jag är 26 år och kommer från Småland men flyttade till Västra Götaland för snart tre år sen då jag fann den sanna kärleken. Bor precis på grännsen mellan Småland och västra götaland.

Efter ett långt förhållande med mitt ex så tog de slut när jag hittade min nya sambo.
    Jag har länge haft en lång längtan efter barn. Men av olika andledningar så har jag fått vänta. Min dåvarande sambo var inte redo eller att vi tid punkte just då inte passade riktigt bra.
    Blev oplanerat gravid med min dåvarande sambo vi valde att välkommna barnet men som tyvärr slutade i missfall i V.7.

Min min nya kärlek är det bästa som har hänt mig kan jag helt ärligt säga. Går inte att jämför mot vad jag upplevt innan.
    Jag är så sjuktligt lycklig med min sambo och all känns så rätt. En helt otrolig känsla att få uppleva.
    Bestämde oss tidigt för att börja försöka. Blev gravid. Slutade i missfall i vecka 4. Ett år gick och en månade efter att vi hade förlovat oss så fick vi ett det efter längtade pluset igen. Slutade dock i missfall i V.8.
    Exakt tre månade efter det missfallet så plusade vi igen och nu är jag i V.9+3. Och vi håller tummarna stenhårt och är såklart oroliga. Går allt bra så blir det en liten april bäbis. När bäbis kommer så har jag och min sambo varit tillsammans i 3 år och en 1 månad!

Vi delar samma intresse jag och min sambo. Vi älskar bilsport. Vi äger 6 bilar och en fyrhjuling. Bor på landet i vårat röda hus med vita knutar. Vi har bott i huset i ett år pecis.

Blev lite långt kanske....ha en bra dag allihoppa!!

• Tindran

Jag bor i en medelstor stad i Norrland och är 28 år. Jobbar med ekonomi och är gift sedan ett par år, har varit tillsammans med min man i 9 år. Inga barn sedan tidigare men nu känns tiden rätt.
    Slutade med p-piller i våras och blev gravid i maj, mf i vecka 7 och efter det har jag haft två menscykler på 28 och 27 dagar. Är på dag 27 idag och väntar in mensen, var bortrest från dag 5 till 17 så det borde inte ha tagit sig den här gången. Har ingen koll på när jag har ÄL men på dag 18 fick jag en rejäl genomskinlig, seg flytning. Precis som det brukar beskrivas att en ÄL-flytning är så man kan ju hoppas iaf :) Fick till det med maken både på dag 17 och 18.
    Haft molvärk de senaste 4-5 dagarna. 

• Anonym (Nathalie)

Jag är 22 år och bor i Umeå tillsammans med min sambo, 26år, sen 3 år tillbaka. Vi har försökt skaffa barn i lite mer än ett år nu. Blev gravid i december men det slutade i ma i v10 (dött sen v5-6). Hade jag inte fått ma så jag hade suttit här höggravid nu, bf var 5 oktober.. Tog nån månad innan vi började försöka igen, och nu lyckades jag bli gravid på vårat första försök med ältester. Tyvärr var det ju ett tidigt missfall (v5+1). Nu har jag beställt hem ProgesterAll som jag tänker prova så fort jag får ägglossning och hoppas på att det hjälper. 

• gedansk
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-09-23 13:40:59 följande:
    Jag är 22 år och bor i Umeå tillsammans med min sambo, 26år, sen 3 år tillbaka. Vi har försökt skaffa barn i lite mer än ett år nu. Blev gravid i december men det slutade i ma i v10 (dött sen v5-6). Hade jag inte fått ma så jag hade suttit här höggravid nu, bf var 5 oktober.. Tog nån månad innan vi började försöka igen, och nu lyckades jag bli gravid på vårat första försök med ältester. Tyvärr var det ju ett tidigt missfall (v5+1). Nu har jag beställt hem ProgesterAll som jag tänker prova så fort jag får ägglossning och hoppas på att det hjälper. 
    Tredje MA då har du rätt att göra en missfallsutredning om du känner att du orkar. Hoppas att det kommer att ge med sig för dig. Jag har endast gjort fertilitetsutredning men det visade sig att jag har mild PCO och förhögt sköldkörtelhormon,
  • aj 378

Nathalie:
    Beställde också hem progesterAll igår! Vet du någon det funkat för? Många bra omdömen på nätet!

• Anonym (SZ)

Hmmm... Jag körde med krämen vid sista plusset, blev mf ändå...Men jag har inte använd det mot att förlänga tiden mellan äl och bim...

• Anonym (Nathalie)
    gedansk skrev 2012-09-23 15:53:36 följande:
    Tredje MA då har du rätt att göra en missfallsutredning om du känner att du orkar. Hoppas att det kommer att ge med sig för dig. Jag har endast gjort fertilitetsutredning men det visade sig att jag har mild PCO och förhögt sköldkörtelhormon,
    Jo, blir ett till ma eller missfall så kommer vi göra en utredning, men jag hoppas på att vi bara har haft otur och att det går bättre nästa gång, om jag lyckas bli gravid igen..
    aj 378 skrev 2012-09-23 15:57:08 följande:
    Nathalie:
    Beställde också hem progesterAll igår! Vet du någon det funkat för? Många bra omdömen på nätet!
    Jag har bara läst om det, men det verkar som att det har funkat för många och som jag har förstått det så ska det ju inte skada att prova eftersom det är helt naturligt. Hoppas på att det ska funka Glad 
  • Anonym (Försöker igen)

Jag har regelbuden mens och vet rätt bra när äl slår in ( har stämt med stickorna också). Har räknat att nästa äl är 26:e på onsdag och började med äl-stickorna igår kväll. Och där fick jag fullt utslag som kom direkt! Nu fick vi inte till det igårkväll då vår yngsta dotter på 9 mån var vaken från 22-24 Imorse var testet lika positivt så visst borde vi ha en chans kvar om vi får till det ikväll?? Fasiken, jag vill inte missa denna månads chanser

Jag har haft trådiga flytningar de senaste dagarna och har de typiska smärtorna vid äl just nu. Men ägget lossnar väl när molvärket försvinner eller...? Det är tredje försöket sen mitt MA och jag vill så gärna att det tar sig..... 

• Anonym (Tessan)

Absolut räcker det , jag fick full stegring och myste inte till det den dagen utan dagen efter och vi vart gravid:)

Svar på tråden längtar efter + efter missfall