• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Längtan)
    Bellabu skrev 2012-08-05 23:20:45 följande:
    Jag får nog hoppa tillbaka hit är jag rädd... Fick ett + när mensen skulle komma men 6dagar senare kommer mensen iaf.. Jätte konstigt. Men antar att de bara är att försöka igen nästa månad.
    Det var tråkigt att höra :(
    Trist när det inte verkar vilja ta sig.
    Lika ledsen varje gång mensen kommer ju..
    Men får peppa varandra så kanske de blir lite lättare!
  • Anonym (Mia)

Vet att många har haft problem med spökstreck på testlagert tester och jag undrar om jag också har fått det nu..
    Tog ett test i lördags (skulle ha mens då), tyckte mig kunna ana något som liknade ett streck men jag fick vinkla testet så jag valde att inte tro på det och ställa in mig på att mensen skulle dyka upp. Den kom inte, bara lite annorlunda flytningar. Ingen mens idag heller så tog ett test för en timme sedan. Ser strecket utan att vinkla testet men det är väldigt väldigt svagt men synbart.
    Vill absolut inte hoppas för mycket då jag fick svaga streck vid mitt missfall, tror jag ställer in mig på att jag inte är gravid tills jag fått ett starkare streck... men gissar att mensen dyker upp snart.

• themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-04 14:40:19 följande:
    tack:) ja det är fortfarande helt ofattbart:)
    Superstort grattis Tessan, vad roligt att du fick plus! Lycka till med bebben, men den här gången går det nog bra ska du se!
    Anonym (Mia) skrev 2012-08-06 15:32:33 följande:
    Vet att många har haft problem med spökstreck på testlagert tester och jag undrar om jag också har fått det nu..
    Tog ett test i lördags (skulle ha mens då), tyckte mig kunna ana något som liknade ett streck men jag fick vinkla testet så jag valde att inte tro på det och ställa in mig på att mensen skulle dyka upp. Den kom inte, bara lite annorlunda flytningar. Ingen mens idag heller så tog ett test för en timme sedan. Ser strecket utan att vinkla testet men det är väldigt väldigt svagt men synbart.
    Vill absolut inte hoppas för mycket då jag fick svaga streck vid mitt missfall, tror jag ställer in mig på att jag inte är gravid tills jag fått ett starkare streck... men gissar att mensen dyker upp snart.
    Nja, spökstreck brukar vara engångsföreteelser, jag tycker att det definitivt låter som att du är gravid. Får du streck igen i övermorgon och det är starkare än det idag tycker jag att du kan lita på resultatet! :)

• Anonym (Mia)
    themorethemerrier skrev 2012-08-06 17:45:16 följande:
    Superstort grattis Tessan, vad roligt att du fick plus! Lycka till med bebben, men den här gången går det nog bra ska du se!

Nja, spökstreck brukar vara engångsföreteelser, jag tycker att det definitivt låter som att du är gravid. Får du streck igen i övermorgon och det är starkare än det idag tycker jag att du kan lita på resultatet! :)

Chansen att vi skulle bli gravida denna månaden är ju minimal då vi inte alls sexat mycket.. så därför är jag skeptisk. Får väl se vad nästa test visar, ska köpa ett digital imon också. Så spännande :D
  • Anonym (Tessan)

Tack men tror faktiskt det kommer bli MF denna gång också :( , + blir inte starkare :( .. Men tog ett digitalt idag igen och det stog gravid 1-2 men tycker det borde visa gravid 2-3 nu? :( är i v 4+3 eller 4+2 .. Så kommer säkerligen komma hit igen och försöka igen:(.. Va fan 2 missfall på raken !!.. Kanske är fjollig men tycker + borde bli starkare är på BIM + 2 idag

• Gumman1980

Hej Tessan!
    Vänta några dagar till och ta ett nytt test, de brukar ta 4 dagar innan Hsg höjs i kroppen,
    Lycka till!  

• Anonym (Längtan)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-06 18:04:04 följande:
    Tack men tror faktiskt det kommer bli MF denna gång också :( , + blir inte starkare :( .. Men tog ett digitalt idag igen och det stog gravid 1-2 men tycker det borde visa gravid 2-3 nu? :( är i v 4+3 eller 4+2 .. Så kommer säkerligen komma hit igen och försöka igen:(.. Va fan 2 missfall på raken !!.. Kanske är fjollig men tycker + borde bli starkare är på BIM + 2 idag
    Tessan ta det lugnt.
    Du har ju inte gått så länge än.
    Så länge du inte har ont/sammandragningar eller blöder så är allt som det ska.
    Tror absolut att det kommer gå hur bra som helst för dig och lilla bäbisen{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Mia)

testade imorse igen, kunde ej låta bli (hade visst ett test kvar) men det blev samma svaga streck som igår..

• Anonym (Tessan)

Hej:) får hoppa in här igen .. Min känsla stämde igen , tog ett nytt digitalt imorse och det visade inte gravid!! Så något har avstannat !! :(.. KK ska runga vid 13 så får se vad dom säger , väntar bara på blödningen nu !! Tror o vi har pratat om att vi kanske ska ge oss nu!? Får se om nån vecka hyr vi känner !! Vi har ju 2 underbara barn:) lycka till alla här inne, en stor kram till er

• Anonym (m)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-07 09:00:20 följande:
    Hej:) får hoppa in här igen .. Min känsla stämde igen , tog ett nytt digitalt imorse och det visade inte gravid!! Så något har avstannat !! :(.. KK ska runga vid 13 så får se vad dom säger , väntar bara på blödningen nu !! Tror o vi har pratat om att vi kanske ska ge oss nu!? Får se om nån vecka hyr vi känner !! Vi har ju 2 underbara barn:) lycka till alla här inne, en stor kram till er
    så tråkigt

ska själv ta ett nytt om några dagar och se vad det vissar men  är långt i från säker på att hcg har ändrat sig åt rätt håll.

många kamar till dig.   
Svar på tråden längtar efter + efter missfall