• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • jonie
    Gumman1980 skrev 2012-08-08 22:05:52 följande:
    Hej alla!
    Någon här inne som tagit gravtest på bim - 5?
    Åh blr tokig har en del symtomer men vet inte om de är som att jag inbillar mig.  
    väntar är sååå lång. :/ 
    Plussade med Clearblue digital med veckoindikator på ÄL+9 / BIM-6 Glad
    ♥ BF 3 april 2013 ♥
  • Gumman1980

(tessan)
    Beklgar ditt MF. :(

Vad fick dig att ta test så tidigt?
    Hade du några känningar?
    Jag tycker de känns lite ömt i brösten plus att de känns som mensen ska komma varje dag men inget händer liksom.

• Anonym (nervös)
    Anonym (rädd) skrev 2012-08-08 22:16:49 följande:
    Hej, Jag har varit gravid två gånger föra året. Första gången hade jag ett utomkvedshavandeskap och sist hade jag ett fördröjt missfall i v.20
    Jag känner mej fortfarande inte redo men när jag vill bli gravid och tänker på de är jag jätterädd att de ska hända igen Rynkar på näsan Jag håller tummarna för er!!

rädd: jag fick mitt första MF 31 oktober förra året och det var först i april/maj i år som jag kände mig redo igen... Man måste själv vara redo tror jag, annars kan allt bli fel för att man oroar sig för mkt... men jag håller alla tummar å tår att det går galant när den dagen kommer Skrattande

Det jobbiga för mig nu är att läkaren sa när jag fick mitt första MF, att det är väldigt ovanligt att få två efter varandra... men det hände ändå.... tänk om det kan bli tre... NÄÄÄÄ nu får jag ge mig, så får jag INTE tänka!!!!!
    Min mor tror att det beror på att jag jobbar för mkt och är för stressad.... men jag tycker nog att det är MF som har gjort mig "stressad"... jaja det blir vad det blir! en bebis snart hoppas jag =)
  • Anonym (Tessan)

Jadu hade känningar tidigt tyckte jag, hade molande värk från ägglossning (varje dag! ),, brukar annars känna av d några dagar före mens , gasig och dålig i magen (ursäkta) stickningar i brösten lite ömmande , lite yrsel och lite illamående ! Ja det kanske var alla symtom :) fick bara svaga + och då förstod jag nästan att det skulle bli missfall igen , även fast jag fick gravid på digitalt grav test så kände jag nog på mig d:(

• Anonym (Tessan)

Vår väntan : tack❤.. Idag är det störtblödning :(.. Vet inte om jag vågar prova igen😢.. Men vi har ju 2 barn så visst kan vi få barn!! Bra kluven nu!! Kramar 🌹

• Anonym (nervös)

Tessan samma här egentligen, jag vill inte utsätta mig för detta hemska igen... men samtidigt kan det bli en liten =)
    Jag har med 2 barn som jag är så glad att jag har, de har stöttat mig till max =)

• Vårväntanochlängtan
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-08 23:08:43 följande:
    Vår väntan : tack❤.. Idag är det störtblödning :(.. Vet inte om jag vågar prova igen😢.. Men vi har ju 2 barn så visst kan vi få barn!! Bra kluven nu!! Kramar 🌹
    Usch Rynkar på näsan Fy fan vad det är jobbigt, har du ont också? Jag hade fruktansvärt ont vid mitt MA, tog 2 alvedon + diklofenak .Men det hjälpte i alla fall som tur var{#emotions_dlg.flower} Men tyvärr tar ju inget bort smärtan man har inom sig i hjärtat. Vill ni och orkar så tycker jag att ni ska prova igen om ett tag. Kanske kan ni sätta en tidsbegränsning hur länge ni vill vara inne i svängen innan ni "nöjer" er med era godingar.
    Vet inte om det är lättare men kanske. Fast risken är ju att man fortsätter kämpa då och inte kan ge upp hoppet. Förstår om du är kluven! 
    Jag själv går mest och är rädd att det aldrig ska hända att vi får barn eller att det kommer ta minst lika lång tid att bli gravid igen (9 mån)  Rynkar på näsan Alla dessa bekymmer, rädsla och sorg till något så underbart
  • 8185

Nej men Tessan, hur mycket otur kan man ha? Fy, jag lider med dig :( sköt om dig och ta hand om varandra.
    Styrkekram

• Anonym (Tessan)

tack fina niHjärta....idag känns det mycket bättre.visst lite deppigt när jag tänker på hur mycket jag hann planera:(..för jag tänkte ju att 2 missfall blir det ju inte för sån otur kan jag ju inte ha??...jo men visst serru det hade jag visst...
     Men idag är en bra dag hemma med min underbara familj:)...kommer nog göra ett litet försök nu denna ägglossning men kommer inte köra med ägglossningstest utan bara köra lite mer under  vad jag tror är ägglossning:)...blir det så blir d!!...nä nu ska jag njuta mina sista dagar på sem börjar jobba natt på söndag:)..känns bra o börja jobba igen:) kram på er

Svar på tråden längtar efter + efter missfall