• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • jonie
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-11 09:25:01 följande:
    Gomorron :) hur ska jag räkna nu? Hur skulle ni göra? Jag fick missfallet den 7/8 och förra månaden få jag körde med ägglossningstest fick jag glad gubbe på dag 14 från mens , ska jag börja testa på dag 11 eller 12 från den 7 :e ... Så jag inte missar ÄL :) men vill inte köpa 2 omg med tester heller:) tror jag börjar på dag 12 ??
    Det där är lite krångligt förstås, man vet ju inte riktigt hur ÄL beter sig efter missfall. Innan mitt fick jag alltid glad gubbe på dag 12, efter missfallet kom det fyra dagar senare, på dag 16. Jag tror det är vanligare att ÄL blir försenad men man vet ju aldrig riktigt. Jag började testa på dag 8 för att vara riktigt säker och då gick det åt test, haha.  
    ♥ BF 3 april 2013 ♥
  • Gumman1980

tog ett test till idag fortfarande negativt. :/

Är kanske skengravid?
    Har fortfarande lite ont i brösten och ont i nedre delen av ryggen.

Jag har till och med köpt tester som är riktigt känsliga.

Jaja får vänta och se, vill så gärna plussa!
    Kanske där problemet är att jag så gärna vill bli gravid och därför känner jag för mycket helt enkelt.    

• 8185

Idag tycker jag mig känna av mer vid vänster äggstock, men jag får fortfarande Inge utslag på äl-testen.
    När jag tar ut Stickan så syns det knappt två streck. Hur har de sett ut för er dagarna innan äl?

• Anonym (Tessan)

8185: tog också ut Stickan och kollade dagarna innan men på mig tyckte jag inte det syntes så mycket skillnad dagen innan jag fick glad gubbe så den kommer nog snart:)

• 8185

Hoppas på det! Men vi sexar på varje dag nu ändå, ifall att ;)
    Hur går det för dig gumman1980?

• Gumman1980

8185
    Tog inget test nu i morse, tänkte vänta till bim på tisdag då de varit negativt hela tiden.
    Men de kanske bara är mensen som spökar för igårkväll hade jag lite ont magont trodde mensen skulle komma men ingen mens kom.
    Kroppen är kanske lite ur balans efter MF:et för jag brukar aldrig känna av mig mens förrän jag får den samma dag.

Lycka till själv hoppas ni prickar in ägglossningen =)     

• Anonym (nervös)

Hahaha var tvungen att ta ett test till idag, för att se om det verkligen stämde...
    Jag har ju inga symtom som skulle hjälpa mig med att fatta!!! Det ända skulle vara att jag behöver springa på dass hela tiden ;) Men samtidigt kan det bero på många andra faktorer!!!

Hur lugnar man ett nervöst hjärta???

• Loa

Hej!
    Har följt den här tråden och skummat igenom den ett litet tag nu. Jag fick missfall i juni och har haft första mensen efter det. När jag fick ägglossning för snart ett par veckor sedan kände jag av det så otroligt väl. Hugg i högra sidan, och sedan mensvärk som nästan påminde om då jag fick missfall, i över en vecka efteråt. Är det något ni upplevt? Någon som vet om det brukar hålla i sig eller bara är vid den första mensen efter missfall, eller blir det permanent?  

• Vårväntanochlängtan

Inte varit inne på ett par dagar då jag jobbat hela helgen, nu äntligen har man lite ledigt. Uppdatera mig gärna om vad som händer med er. Här är vi i gråzonen mellan mens & ÄL så inget spännande alls{#emotions_dlg.flower}

• Bunny81

Hej alla!

Hoppar gärna också in här! Har en son född i november 2010 tillsammans med min älskade man och blev i juni i år gravid igen på första försöket. Tyvärr fick jag en blödning i fredags och på vul konstaterades det ma. Trodde jag var i 9+2, men graviditeten hade avstannat i vecka 7. Blödde mer på kvällen och har fortsatt blöda igår och idag också. Har återbesök om en vecka, hoppas att allt har kommit ut då. Känns som en jättesorg detta, men försöker tänka att naturen gör sitt urval och tar bort det som inte är friskt! Kan inte låta bli att tycka att det är piss att 2 nära vänner till mig är gravida och kommer få sina barn 5 veckor innan vi skulle fått vårt barn i mars. Skulle varit så roligt att dela graviditeterna ihop med dem och vara mammalediga samtidigt Gråter 
    Vi har planerat att försöka så fort jag får äl igen! Stämmer det att man kan räkna dagen då blödningen började som dag 1 i cykeln? Ska beställa stickor nu, så att vi har koll på äl. Denna gången blir det nog att mysa några dagar innan äl också för säkerhets skull, förra gången blev det bara på dagen med glad gubbe och dagen efter. Iofs räckte det för att ta sig, men vågar inte chansa nu! Känner att jag verkligen vill bli gravid igen så fort som möjligt! Helst igår! En hypotetisk fråga - om man fortfarande har gravidhormoner från den gamla graviditeten, kan man bli gravid igen då?? Jag hoppas av hela mitt hjärta att jag blir gravid fort denna gången också! 
    Kram till alla och stort lycka till!!!  

Svar på tråden längtar efter + efter missfall