• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (m)
    Anonym (nervös) skrev 2012-08-12 19:44:49 följande:
    Hahaha var tvungen att ta ett test till idag, för att se om det verkligen stämde...
    Jag har ju inga symtom som skulle hjälpa mig med att fatta!!! Det ända skulle vara att jag behöver springa på dass hela tiden ;) Men samtidigt kan det bero på många andra faktorer!!!

Hur lugnar man ett nervöst hjärta???
    jag för min del har testat i flera omgångar med digital vecko indikator för att se så att hcg nivån har ökat, och det har den gjort, först var det 1-2 v, sen var det 2-3 v och i går när jag testade så var det 3v +

det har lugnat mina nerver lite, sen tänkte jag höra snällt om man kan få ett tidigt ul, annars gör jag nog ett privat. 
  • 8185

Loa: jag fick mf i slutet av maj och äl kom förmodligen 3 veckor efter det. Då hade jag samma smärta som vid mf och kunde knappt stå på benen. Fattade inte då att det var äl då jag inte testade, men mensen kom ca 2 veckor efter det. Sen vid varje äl så har jag haft en kraftig värk. Men inte lika kraftig som första gången.
    Jag fick det bekräftat idag att det är äl-smärta eftersom jag idag fick glad gubbe på testet. Och mycket riktigt sitter jag här med kraftig värk på vänster sida. Så jag får bita ihop och hoppa i säng med sambon och hoppas att det äntligen blir ett plus ;)

• jonie

Bunny81: Beklagar verkligen ditt ma Hoppas du snart får ditt plus igen! Jag tror hormonerna måste ut kroppen för att ÄL ska komma igång men det kan gå fort! Jag testade negativt på gravtest redan några dagar efter första blödningsdagen (fick mf i vecka 6 i juni). Jag hade ÄL några dagar senare än vanligt men blev gravid igen på en gång är nu i vecka 7

En fråga om ma... Har man kvar alla symptom fast fostret dött? Är nervös att det ska skita sig igen fast det känns bra ändå.. Funderar på att försöka få ett tidigt vul.

• Bunny81

jonie: Jag hoppas verkligen att hormonerna går upp kroppen fort fort så att jag blir gravid igen inom en snart framtid. Vad skönt att det gick så fort för dig! Hade mitt ma i fredags, men hade fortfarande plus på stickan i morse... Får väl kolla igen när jag slutat blöda! Tror att det kan vara väldigt olika det där med symtomen överlag! En kompis till en kompis fick ett tidigt missfall och hon hade kvar symtom även under tiden som hon blödde. Jag hade inga symtom alls i min första graviditet, då föddes vår son i slutet av 2010. I denna graviditeten som nu slutade i ma hade jag inte heller några symtom. Det är nog väldigt olika från graviditet till graviditet! Man kan nog inte säga att det är på det ena eller andra sättet. Det där med vul är ju lurigt, för det lovar ju inget även om man ser ett tickande hjärta tidigt! Däremot sa gynekologen när jag gjorde privat vul 2010 att har man sett ett tickande hjärta i vecka 7-8 så är det samma som att man har passerat vecka 12. Missfallsrisken minskar alltså väldigt mycket om man sett hjärtat slå så tidigt! Sedan kan det ju alltid hända saker i vilken vecka man än befinner sig i, men ett vul kan ju lugna i alla fall för stunden! Jag tycker absolut att du ska försöka få ett tidigt vul! I Borås kan man göra privat om man inte får göra hos bm, då kostar det 200 kr. Inte så farligt alls ju!

• jonie

Bunny81: Tack så jättemycket för ditt svar!! Precis som du skriver så har jag hört att det är lite av en säkerhet att se ett litet tickande hjärta även om det förstås kan gå illa ändå. Tror jag ska försöka få ett vul. Ska ringa gyn i morgon där jag fick göra vul vid missfallet. Det var ju ändå rätt nyligen så de kanske kan ge mig en tid... Annars finns det bara ett privat ställe här (i Eskilstuna) och jag vet inte hur det är med tider.. Får väl åka till Sthlm annars
    Lycka till nu! Hoppas kroppen snart är redo för en ny bebis och att du plussar snart! Kram!

• Anonym (Tessan)

8185; va härligt med glad gubbe!!! Vill också ha den nu men jag får nog vänta till nästa vecka ja , om nu äl kommer :) men det tror jag faktiskt:) .. Får se om det tar sig på en gång eller om vi lär på't igen nästa månad ... Men en majbebis skulle sitta fint:) lycka till nu 8185 och mys ordentligt!! Bunny81: beklagar ditt MA :( Jonie: man jan ju hoppas att det tar sig nu på en gång för mig:) hoppas kan jag ju alltid göra;)! ,, men nu denna gång ska jag inte testa förrän om mensen är sen!! Eller på BIM .. Inte testa tidigt iallafall :)

• Bunny81

jonie: Tack! Hoppas verkligen att jag slutar blöda snart och att hormonerna går ur kroppen och att äl kommer fort! Många önskningar Skrattande  Himla dum grej att äl bara ska vara en gång i månaden?! Kunde ju vara varannan vecka iaf!! Tungan ute

Tessan: Hoppas att äl kommer fort både för dig och för mig! När fick du ditt ma/mf (har läst igenom hela tråden, men blandar ihop allt lite...)?

• Anonym (Tessan)

Fick missfall 9/6 och sen plussade jag 3/8 men fick missfall igen den 7/8 :( .. Så ska försöka o bli gravid innan mens denna gång:) om det lyckas!! Lycka till du också, när har du ägglossning ca ? Har inte heller läst i tråden när fick du ditt MA/ MF ? Kram till er alla :)

• themorethemerrier

Hej alla! Ledsamt att se att ni blir fler som ansluter till tråden men ändå skönt att vi har varandra. Har inte skrivit så mycket på sistone för att... jag tror att jag försöker låtsas som att missfallet inte har hänt? Det går inte så bra. Idag skulle jag varit på inskrivning och av en ren slump åkte jag förbi MVC just den tiden. Så hela kvällen har varit skit och jag har gråtit och det känns bara så tungt just nu.

Försöker fokusera på att jag har ÄL inom de närmsta dagarna men det känns så stressigt och pressat nu, varje gång mensen kommer så kommer allt bara kännas tyngre och tyngre känns det som! 

Svar på tråden längtar efter + efter missfall