Hej TS,
Har bara läst din trådstart och vet inte om något glädjande har hänt för dig, TS, men vi sitter annars i precis samma sits.
Vi har ett barn sedan tidigare som är 3 år gammal, blev gravid förra året igen, men fick missfall med bebis nr 2 i oktober i fjärde månaden. Det tog evigheter att komma över missfallet för min del och fortfarande nu efter ca 10 månader har vi inte lyckats bli gravida igen.
Vi är över 30 år båda två men inte lastgamla så egentligen borde inte kroppen spöka så här, tycker man, och de första två graviditeterna bara hände direkt utan att vi behövde anstränga oss det allra minsta.
Nu har vi väntat och väntat och försökt i evigheter känns det som, medan åtta andra par i vår omgivning som har barn i vår dotters ålder har börjat få sina bebisar nr 2 allihop. Så hela våren och sommaren har gått åt till att hälsa på hos nyfödingar och gratulera vänner som fått sina efterlängtade syskon eller gratulera vänner som just fått veta att de är gravida igen och kommer att få fler bebisar under året.
Maken och jag har börjat närma oss en gräns då vi inte riktigt vet om vi medvetet ska ge det fler chanser, eller om vi ska börja sälja av alla våra gamla bebisprylar som just nu bara står och samlar damm i ett extrarum. Det jobbiga just nu är att min dotter har börjat efterfråga ett syskon eftersom "alla andra ju får det". Verkligen skitjobbigt att ha det så här, så det är skönt på något absurt sätt att höra att det finns fler som vi där ute.