• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Tessan)

Tack 8185 :) 14 dagar efter MF idag och fortfarande rund ring men än lever jag på hoppet :) har börjat fått molande värk och lite mer flytning (ursäkta ) he he .. Så något kanske är på gång :)

• Gumman1980

Hej tjejen!
    jag måste få fråga er en sak, Har ni någonsin hört att man kan testa positivt på gravtest på grund av en cysta?
    En tjej som jag pratar med väldigt mycket på jobbet med sa att får man tidigt MF så kan de vara på grund av en cysta också, alltså där behöver adrig ha varit ett "barn" i magen.
    Nu blev jag lite såhär nerstämd med tanke på att jag hade juh en cysta som sprack förra gången då jag fick MF, jag trodde de var MF iaf, gynläkaren kunde juh aldrig befräfta en graviditet med tanke på hur tidigt de var så kanske detta också är en cysta som spricker sen kommer mensen ;(

Någon som vet!?!?

• Anonym (Tessan)

gumman: nej lugn nu du är gravid!!! försök o tänk att allt kommer gå så bra så:)...annars ring o hör med gynläkaren o fråga o gå inte på vad du hört!!...man kan ju bli tokig på allt man hör:)...tror du kan vara lugnGravid

• Gumman1980

(tessan)
    Fick nog lite panik förrut, är lite lugnade nu har sökt på internet också och inte hittat något om att man kan få falskt positivt på grund av cysta!

Tror Mf:et ligger bakom att jag är extra orolig denna gången, men försöker också tänka att allt kommer gå kanon denna gången. :)

Vecka 4+5 idag, snart går jag in i vecka 6...*s*

• 8185

Fy vilken hemsk sak att säga, förstår att du blev orolig gumman. Men precis som Tessan sa, ring och be om en undersökning så du inte går och oroar dig i onödan. Kram

• Gumman1980

(8185)

Hej!
    Ja kanske inte så man säger till en gravid direkt!
    Men idag kom illamåendet på beställning och en tjej frågade på jobb"Hon hörde när jag kräkte" om jag var gravid.?
    Ja sa jag då men berätta de inte för någon då jag har haft ett missfall förrut.
    Då sa hon men de hade du väl i juli?
    Ja sa jag.
    Då sa hon de är inte bra och bli gravid så direkt för då är chansen väldigt stor att detta också slutar i MF.
    Suck. :(
    Folk vet verkligen inte när dom ska hålla käften. ;(

• Anonym (Tessan)

men va sjutton säger hon:(....så är det inte alls!!  allt kommer gå så bra så för dig gumman 1980!! är väl mer chans att allt går vägen för dig nu efter du haft MF...bara jag som har sån otur:(....men men 3 gången gillt för mig:)Flört

• Gumman1980

(Tessan)
    Ja så tänkte jag också, jag försöker skita i vad folk säger men visst de påverkar mig ändå juh. ;(
    Där är många som fått 2 mf på raken men inget talar för att de skulle hända mig igen liksom.
    Sen om de händer då händer de liksom där finns inget jag kan göra åt de! :/

Tur man har denna tråd och får stöd! :)

Kram!

Svar på tråden längtar efter + efter missfall