• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Gumman1980

Hej alla! Igår hade jag en sjuk känsla i magen, träningsvärk, och en annan konstig känsla gjorde typ lite ont när jag satt i olika ställningar. Hade lite oro igår och var ledsen för jag kopplar alltid ihop smärta med MF :( men de är väl normalt att de känns där nere ibland.?!? Lycka till alla med era ägglossningar! :D

• Bunny81

8185: Jag äl-testar sen jag slutade blöda efter ma. Nu senaste dagarna har jag testat både morgon o kväll, så tror inte jag missat äl! Brukar inte känna något då jag har mens, kanske lite lite molvärk precis innan bara isf. Men om det inte är mens, vad kan det då vara? Tycker ni man borde kolla med gyn?

Gumman1980: Det är normalt att man kan ha lite ont där nere om man är gravid, precis som det är normalt att inte ha det... Vilken vecka är du i nu? Jag hade gjort tidigt vul om jag vore du! Hade iaf lugnat mig om man såg ett hjärta slå!

• Gumman1980
    Bunny81 skrev 2012-08-26 14:10:14 följande:
    8185: Jag äl-testar sen jag slutade blöda efter ma. Nu senaste dagarna har jag testat både morgon o kväll, så tror inte jag missat äl! Brukar inte känna något då jag har mens, kanske lite lite molvärk precis innan bara isf. Men om det inte är mens, vad kan det då vara? Tycker ni man borde kolla med gyn? Gumman1980: Det är normalt att man kan ha lite ont där nere om man är gravid, precis som det är normalt att inte ha det... Vilken vecka är du i nu? Jag hade gjort tidigt vul om jag vore du! Hade iaf lugnat mig om man såg ett hjärta slå!

Hej! Ja de är de säkert! Men kände aldrig något när jag väntade min dotter därför jag blev orolig :( Men känns bättre idag. Jag är i vecka 5+5 idag så de är väl lite tidigt för ett ul? Jag tänkte boka ett Ul i vecka 7+ för då borde man se hjärtat slå iaf. Men Gud vad tiden går sakta :S Jag vill så gärna att detta ska gå vägen jag vill inte börja om :( Men förra gängen fick jag en blödning i 5+3 och sen kom allt ut 5+6 så på tisdag är jag över min förra gräns och då kommer de nog kännas lite bättre.
  • Anonym (Tessan)

The more; Det kanske är tidigt för dig och testa , ta ett igen på BIM :) jag ska försöka hålla mig , ska inte beställa hem nå test alls :) har BIM 9 sep Räknat med 14 dagar efter äl

• gedansk

hej

Min andra mens nu så småblöde jag i 5 dagar innan den riktiga mensen kon igång. Räknar jag från småblödningsdagarna så är det 4 veckor sedan annars 3. Jag känner av grav symtom men det kan ju vara önsketänkande också. Jag gjorde ett gravtest i fredags på MVC men det visade sig neg. Det är så satans jobbigt att bara gå och vänta och räkna dagarna.

• Bunny81

Gumman1980: Vecka 7 är nog lagom att göra vul, då ska hjärtat ha börjat slå. Gjorde det i min första graviditet. Kände mig mkt lugnare efter det.

Themore: Spännande på bim imorn då! Håller tummarna!!!

8185: Har mensen kommit än? Annars är det som sagt bara att ta nya tag som sagt! Gud va tröttsamt att hela tiden "ta nya tag"!!! Blir galen på allt väntande! Väntan på äl nu, sen väntan på bim! Sen om det inte tar sig direkt så börjas det om igen... När allt man vill bara är att bli gravid o att det ska gå vägen!

Gedansk: När hade du ma/mf? När kom sen äl o mens? När har du bim? Lycka till!

• 8185

Ingen mens än. Tog ett test nyss och det är lika blankt som det i fredags så tanten dyker väl upp under dagen.
    Nu får det bli en paus ifrån allt detta med äl och bim. Så frustrerande med symtom hela tiden och så visar det ändå ingenting :(
    Nej nu blir det mysig frukost och shopping med en underbar vän. Det får mig förhoppningsvis att tänka på annat.
    Lycka till allihop! Kram

• Anonym (Tessan)

8185: ja jag har tänkt lite så jag också , tar det sig inte nu så vete fan om jag /vi skjuter upp allt ett tag !! O nöjer oss med våra 2 underbara barn ! Tankarna går hårt i huvudet nu ... Snart så har du ditt efterlängtade plus !!! Kram o lycka till

• Gumman1980
    8185 skrev 2012-08-27 07:54:19 följande:
    Ingen mens än. Tog ett test nyss och det är lika blankt som det i fredags så tanten dyker väl upp under dagen.
    Nu får det bli en paus ifrån allt detta med äl och bim. Så frustrerande med symtom hela tiden och så visar det ändå ingenting :(
    Nej nu blir det mysig frukost och shopping med en underbar vän. Det får mig förhoppningsvis att tänka på annat.
    Lycka till allihop! Kram
    Jag förstår dig!
    Ibland kan man bara behöva en paus sen hittar man orken och fortsätta igen.
    Men hoppas plusset dyker upp snart.
  • themorethemerrier

Nu kom mensen, som en klocka på ÄL +12. Jag är i alla fall tacksam för att den är så regelbunden, då hinner jag inte få upp något hopp. Men just nu känns det deppigt, det känns som att det här kommer ta tid.

Svar på tråden längtar efter + efter missfall