• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Gumman1980
    themorethemerrier skrev 2012-08-23 17:07:18 följande:
    Du är verkligen gravid! Och vet du hur jag tänker? Jag går bara utifrån min magkänsla. Känns det bra där inne, då är det bra. Vad andra säger lyssnar jag bara till OM jag själv bett dem om råd. Men då väljer jag ju också bara att fråga personer vars omdöme jag litar på. Främlingar, ytligt bekanta, konstiga kollegor... Låt det passera in i det ena örat och ut genom det andra! Grattis igen! :)

Det finns ingen graviditet som är den andra lik och inga säkra tecken på att allt är bra. Med mitt första barn hade jag inga symtom alls förrän i vecka 10, då mådde jag tvärilla i tio veckor. Med mitt andra barn var det helt annorlunda, med missfallet helt annorlunda en gång till.

Heej!

Jag har faktiskt en bra känsla denna gången, de känns liksom "Rätt" denna gång.
    Jag känner också av min graviditet mer, hurvudvärk,lite illamående, TRÖTT,Ömma bröst och yrsel.
    Visst de finns inga garantier men tänker njuta nu och tänka att denna bebisen är i magen för att stanna.
    Sen skiter jag i vad folk säger. :)

• Gumman1980
    Anonym (Längtan) skrev 2012-08-23 17:21:17 följande:
    Tack vad snälla ni är allihoppa. Blev rätt så lugn nu. Mår hyfsat och det känns hyfsat bra. Oron finns där hela tiden och det kommer den väl göra. Misstaget jag gjorde sist var att jag inte njöt av att få vara gravid. Det har jag lovat mig själv att jag ska vara denna gången även om det går åt skogen. Svårt dock att njuta när folk lurar i en massa dumma saker. Enligt FL kalender så gick jag väl in i vecka 6 (5+0) idag, Tack alla!

Lycka till!
    De kommer gå bra för oss båda! =) 
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-23 18:31:09 följande:
    Längtan ; Ähh lyssna inte på dom som säger så , allt kommer gå så bra !!! The more; åhh lycka till tror du kommer få ditt + denna månad !! Håller tummarna , o bra att du inte testar det kommer inte jag heller göra när den dagen kommer :) Kram på er tjejer !!

Tack tessan! Ska försöka att inte ta åt mig. Så länge allt känns bra så är allt bra. Och det man inte vet har man inte ont av. Bokade en tid för över en vecka sen hos min goa BM. Ska träffa henne nästa torsdag. Får se vad hon gör med mig:-P BAMSE kramar till er alla!
  • themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-23 18:31:09 följande:
    Längtan ; Ähh lyssna inte på dom som säger så , allt kommer gå så bra !!! The more; åhh lycka till tror du kommer få ditt + denna månad !! Håller tummarna , o bra att du inte testar det kommer inte jag heller göra när den dagen kommer :) Kram på er tjejer !!
    Tack! Jag hoppas men vi har inte fått till det lika bra den här månaden som förra, men det räcker ju med en enda spermie som träffar rätt förstås... ;) Heja oss och vår INTE TESTA FÖRE BIM-pakt!
    Gumman1980 skrev 2012-08-23 18:41:10 följande:

Heej!

Jag har faktiskt en bra känsla denna gången, de känns liksom "Rätt" denna gång.
    Jag känner också av min graviditet mer, hurvudvärk,lite illamående, TRÖTT,Ömma bröst och yrsel.
    Visst de finns inga garantier men tänker njuta nu och tänka att denna bebisen är i magen för att stanna.
    Sen skiter jag i vad folk säger. :)

Bra! Det är den känslan du ska utgå ifrån! Jag hade en dålig känsla i magen den gången det blev missfall, blev glad när jag fick plus men inte sådär överlycklig som med två första barnen och jag glömde till och med bort det ibland. Det kändes inte rätt. Nästa gång/om jag blir gravid igen hoppas jag få bli sådär glad för det tar jag som ett gott tecken!

• Bunny81

Tessan: Vad jobbigt att äl inte kommer!!! Var den mycket sen för dig förra gången?

Gumman1980: Härligt att se att hcg ökar i kroppen! Det är ju ett jättebra tecken!

Längtan: Så kan man verkligen inte säga! Alla graviditeter är ju verkligen olika! Finns tyvärr inga säkra tecken för att allt är bra därinne! Man kan bara hoppas att allt går vägen!

Themore: Tycker du gör helt rätt som inte ska testa innan bim! Kliar i fingrarna så klart, men försök låta bli!

Själv är jag på dag 14 efter ma idag. Hade en liten blödning igår när jag torkat mig på toa. Trodde att det var för att vi haft sex kvällen innan, men nu var det samma sak när jag gick på toa nyss, så kanske är mensen som kom??! Jättekonstigt... Får se hur det verkar imorn! Känns lite snopet om äl inte kom emellan isf, men samtidigt skönt att se att kroppen är igång om det är mensen!

• Anonym (Tessan)

Bunny; efter mitt förra missfall i juni så hade jag ingen koll på äl då jag ville vänta på mensen och när den kom så var det på dag 14 efter mensens första dag , men nu är den nog försenad nÅgra dagar men tror det kommer i helgen .. Har det på känn:) .. Dag 17 efter MF i morgon !! O min dotters 5 års dag :) :) så får se om jag går glad gubbe!! Ja får se om du blöder nå mer i morgon , har du testat med äl test nu i dagarna för vissa kan få en liten blödning vid äl ..

• Bunny81

Ok. Hoppas hoppas du får äl i helgen då!! Du har väl haft det på känn nu några dagar! Jag brukar inte ha någon blödning vid äl och jag har testat med stickor, så vet att jag inte haft äl. Men det har inte varit någon mer blödning, så kanske var efter vi hade haft sex... Dag 15 idag, så hoppas verkligen äl kommer snart för mig också!

• Anonym (Tessan)

bunny: ja jag hoppas jag också att det blir,jo har väldiga mensvärkar nu så det är på gång tror jag:) eller så får jag inte nån ÄL denna månad...men jag räknar från den 7 men började inte blöda riktigt förrän den 8-9 sen bara nån dag..vet inte om jag ska räkna från  7 eller från när jag började blöda riktigt...jaja jag testar vidare...får säkert i helgen då jag jobbar från 05.45-17.45 både lördag o söndag...men borde ju räcka o mysa på kvällen då jag får glad gubbe och i kväll:)

Svar på tråden längtar efter + efter missfall