• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • 8185

Vilket jävla pucko! Lyssna inte på henne! Det är klart att det kommer gå bra för dig och du kommer få en alldeles underbar bebis!
    Styrkekramar

• Tindran

Blir alltid lika chockad över vad folk säger, finns sjukt många som pratar utan att tänka! Har fått frågan flera gånger av personer som man bara känner ytligt "När ska ni skaffa barn då? Nu när ni bygger hus så finns det ju massor av plats!" Förut tyckte jag bara att det har folk inte med att göra men efter missfallet så hugger det rakt i hjärtat, till saken hör att jag inte ens fyllt 28 än så det borde väl inte vara sååå himla konstigt att vi inte har barn än!?!
    Försök att inte bry dig Gumman 1980, men vet att det är svårt.... 

• Gumman1980

Hej tjejen! Älskar denna tråden så mycket stöd man får här när man känner sig lite rädd i och med att man har ett MF bakom sig. Folk är helt sjuka. Håll käften eller säg grattis man behöver inte få höra om MF när man nyligen har har gått igenom de liksom. Tindran, jag förstår exakt hur du känner de när folk frågar liksom. Jag fick kämpa i 4 år innan min dotter kom till och varje gång folk frågade när blir de en liten bebis då? Då gick man hem och grät varje gång. :/ Lycka till hoppas du plussar när du känner dig redo igen. *kram*

• annaa83

Snark jag blir galen på alla klumpiga människor som lägger sina näsor i blöt!! Så otroligt fräckt att säga så om missfallsriskwn... Jag blir skitledsen varje gång folk frågar också. senast förra veckan kom en fram o undra om ja var gravid, jag hade nämligen klagat på hennes rökiga jacka som hängde nära mig. Den stank verkligen av inpyrd rök. och sen när jag sa att jag inte var gravid så skulle hon såklart veta när det skulle bli!....gud håll käften ville ja svara henne...

• Gumman1980

Hej igen!

Känner mig lite nere just nu, blir trött på mig själv alltså.
    Jag går och tänker på denna graviditeten 24 timmar om dygnet.
    Känner jag att jag får småvärk i magen så tänker jag nu kommer väl snart blödningen och MF är ett faktum.
    Varje gång jag går på toa så har jag oro när jag tittar på toapappret att där ska vara blod. :(
    Som tex jag har väldigt ont i ryggen, hade de långt innan jag blev gravid och kanske gör graviditeten att de blir lite extra spänning nu men så fort jag har ont i ryggen så tänker jag, de kan man få när man håller på att få MF också.
    Åhh blir tokig på mig själv. ;(
    Jag väntar MF inte barn känns de som. :(
    MF:et jag fick har verkligen satt sina spår. :/

Kände ni samma sak när ni plussade efter MF:et?

:(

• Bunny81

Gumman1980: Väldigt klumpigt av din kollega att säga så!! Det stämmer inte alls det hon säger! Jag har träffat två olika gynekologer i samband med mitt ma, en när det hände och en vid återbesöket. Jag har frågat båda vad de säger om när man ska försöka igen efter missfallet. Båda har sagt att när man själv är redo kan man försöka igen! De sa båda två att risken för att något ska hända igen är varken större eller mindre om man väljer att försöka igen direkt efter! Tvärtom så rent statistiskt så minskar risken för missfall igen om du precis haft ett. Jag kan tänka mig att det är jättesvårt att slappna av och njuta av graviditeten! Jag kommer vara likadan själv när jag blir gravid igen! Kolla efter blod på toa osv som du skriver. Men gör ett tidigt vul! Jag gjorde i vecka 7 med min son som föddes 2010 och gynekologen då sa att har man sett ett hjärta som slår så tidigt så minskar missfallsrisken som att man hade passerat vecka 12!! Då kanske du kan slappna av lite iaf!

• Bunny81

Är på dag 12 idag förresten, om man räknar ma som mens. Ingen äl än så länge! Brukar ha på dag 12, men är kanske vanligt att äl blir förskjutet efter ma/mf? Hur många dagar har äl blivit förskjuten för er ni som haft ma/mf och haft äl efteråt?

• Anonym (Tessan)

gumman: förstår dig helt kommer vara likadant för mig också...om jag nu plussar:)  men du ska se att allt går bra för dig:) kram

bunny: jag är på dag 14 sen MF och jag brukar få positivt på Äl testen på dag 14 men det är nog några adgar försenat,men känner av nu i magen och ökade flytningar så snart tror jag på postitivt:) håller tummarna att du får det snart:)

• Anonym (Tessan)

Nu nyss när jag skulle gå på toa så torkade jag mig och då kom det glansiga flytningar och nu har jag molande värk , tänk om jag missar den nu om det blivit något fel på testen eller så får jag glad gubbe nu i dagarna !! Måste ju bara vara äl på gång nu känner att det blir annorlunda i magen och glansiga flytningar ( brukar bara få d under äl eller när jag var gravid ) jaja får väl se i morgon ,, nattinatt

• Gumman1980

(Tessan)
    Känns skönt att man inte är ensam!
    Men idag har jag ett lugn över mig vet ej varför men idag ska jag njuta av min graviditet och inte bli orolig och deppig! :)

Kram på er alla! :)

Svar på tråden längtar efter + efter missfall