• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (Tessan)

the more: va synd men nästa månad är eran!!...ja bra att den är så regelbunden !!  kram till dig..hur lång tid tog det innan du vart gravid då nu senast när missfallet vart?...

• Anonym (Nathalie)

Hej tjejer!
    Har varit tyst här ett tag då jag deppade ihop totalt när mensen återigen kom.. Jag var stensäker på att det hade tagit sig och skulle börja testa när mensen helt plötsligt kom 5 dagar tidigt.. Så jag testade aldrig.. Men nu börjar jag misstänka att jag är gravid ändå? Fy faan vad illa jag mår konstant, är 3e vecka jag mår illa nu.. Spydde imorse och är jättekänslig mot dofter. Mitt humör har varit minst sagt upp och ner senaste veckan med. Började gråta på jobbet här om dagen för att jag bredde för många smörgåsar hahah! 

Köpte ett test ikväll när vi var och storhandlade, men vågar inte testa, är så rädd att jag har inbillat mig bara.. Åh, varför kan det inte bara vara våran tur nu?

• Anonym (Tessan)

nathalie: men testa du är säkerligen gravid:) testa och uppdatera oss:)Skrattande

• Anonym (Nathalie)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-27 21:33:27 följande:
    nathalie: men testa du är säkerligen gravid:) testa och uppdatera oss:)Skrattande
    Tyvärr inte .. Det var negativt.. Rynkar på näsan 
  • jonie

Kikar in lite nu och då här så jag får se hur det går för er tjejer! Håller tummarna för er!

• Anonym (nyhär)
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-08-27 20:32:13 följande:
    Hej tjejer!
    Har varit tyst här ett tag då jag deppade ihop totalt när mensen återigen kom.. Jag var stensäker på att det hade tagit sig och skulle börja testa när mensen helt plötsligt kom 5 dagar tidigt.. Så jag testade aldrig.. Men nu börjar jag misstänka att jag är gravid ändå? Fy faan vad illa jag mår konstant, är 3e vecka jag mår illa nu.. Spydde imorse och är jättekänslig mot dofter. Mitt humör har varit minst sagt upp och ner senaste veckan med. Började gråta på jobbet här om dagen för att jag bredde för många smörgåsar hahah! 

Köpte ett test ikväll när vi var och storhandlade, men vågar inte testa, är så rädd att jag har inbillat mig bara.. Åh, varför kan det inte bara vara våran tur nu?
    Hej, Inte skrivit på ett tag men jag måste bara tillägga att jag varit med om samma, mensen kom inte så mycket för tidigt men jag var illamående 3 veckor och var superkänslig men testen visade negativt. När mensen var borta så dröjde det bara några dagar så var jag mig själv igen. Håll ut Nathalie! Tror att det var prekliniskt missfall eller hormonrubbning eftersom det var andra mensen efter missfallet, man kan ju ha kraftigare pms etc. då och lite ur spel. Jag är hemskt hormonkänslig och har ex. aldrig tålt p-piller eller p-stav eller you name it - bara kondom som funkat. Nu kör vi ju såklart utan Tungan ute När fick du missfall?
  • Zira

Bunny81- jag hade bim den 19/8, crinone är en progresteron vaginalgel som på något vid ska hjälpa min kropp att hålla kvar den lilla grodden medans den gror( har haft flera tidiga missfall) fick det utskrivet av min gynläkare och litar på henne. Är på dag 41 nu och väntar fortfarande på det starka plusset, fick ett svagt men mycket synligt igår morse, men kan inte lita 100% än, mår illa varje dag och har till och med kräks nu på slutet

• Anonym (Nathalie)
    Anonym (nyhär) skrev 2012-08-27 23:43:06 följande:
    Hej, Inte skrivit på ett tag men jag måste bara tillägga att jag varit med om samma, mensen kom inte så mycket för tidigt men jag var illamående 3 veckor och var superkänslig men testen visade negativt. När mensen var borta så dröjde det bara några dagar så var jag mig själv igen. Håll ut Nathalie! Tror att det var prekliniskt missfall eller hormonrubbning eftersom det var andra mensen efter missfallet, man kan ju ha kraftigare pms etc. då och lite ur spel. Jag är hemskt hormonkänslig och har ex. aldrig tålt p-piller eller p-stav eller you name it - bara kondom som funkat. Nu kör vi ju såklart utan Tungan ute När fick du missfall?
    Det är precis så det är för mig, jag är otroligt illamående, superkänslig och dessutom har jag världens molvärk. Jag hoppas det blir som för dig att det går över om några dagar, mensen tog slut i torsdags dock och än så länge har det bara blivit värre.. Tungan ute 
  • Anonym (Nathalie)
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-08-28 07:20:06 följande:
    Det är precis så det är för mig, jag är otroligt illamående, superkänslig och dessutom har jag världens molvärk. Jag hoppas det blir som för dig att det går över om några dagar, mensen tog slut i torsdags dock och än så länge har det bara blivit värre.. Tungan ute 
    Glömde svara på när jag hade mitt missfall. Det var i mars, så det är ju ett par månader sedan nu.

Haha, alltså, familjeliv kommer göra mig knäpp! Jag bröt nyss upp mitt test, och där på stickan är det ett svagt streck! Vad nu?  
  • Anonym (Tessan)

natahlie: köp ett clearblue digitalt dom är bäst:)

joniE: undrar om jag har haft ägglossning nu då jag fick positivt i lördags och söndags?? men idag har jag mensvärk och drag i sidan vid äggstocken så kanske ÄL är nu?...nu har även min temp stigit så då måste jag ju haft ÄL?...tror det är så va att tempen stiger efter ägget släppt och håller sig hög till ev mens eller så fortsätter den vara högre om jag skulle bli gravid...åhhh tänk om jag skulle få ett starkt fint plus nu och få en bebis i maj:) min dröm skulle slå in då!!! jag har drömt vid 2 olika tillfällen att jag föder en pojke i maj månad:) skulle vara lite spoky om det skulle stämma:) hi hi... men sån tur har jag väl inte...kommer inte testa något förrän den 9/9..(ska försöka)..ska då inte betställa hem något iallafall då kan ske jag kan hålla mig:)

Svar på tråden längtar efter + efter missfall